عوارض قرص ال دی، پستان ها را بزرگ می کند؟


عوارض قرص ال دی، پستان ها را بزرگ می کند؟

قرص های ضد بارداری حاوی هورمون ها هستند و می توانند سایز سینه را افزایش دهند.

قرص های ضد بارداری حاوی هورمون ها هستند و می توانند سایز سینه را افزایش دهند. با این حال، اثر آن ها معمولا موقت است. هورمون های اصلی موجود در اکثر انواع قرص های ضدبارداری مانند قرص ال دی عبارتند از:
- استروژن، هورمون جنسی زنانه
- پروژستین، هورمون مصنوعی پروژسترون، که یکی دیگر از هورمون های جنسی زنانه است
بدن استروژن و پروژسترون را تولید می کند. در طول چرخه قاعدگی، سطح این هورمون ها نوسان دارد، و می تواند تغییراتی در بافت سینه ایجاد کند. استروژن همچنین هورمونی است که در ابتدا مسئول رشد سینه در دوران بلوغ است. هنگامی که فرد شروع به مصرف قرصهای پیشگیری از بارداری می کند سطح هورمون های آنها افزایش می یابد و این افزایش می تواند باعث افزایش سایز سینه شود. با این حال، پس از چند دوره ماهانه مصرف دارو و متوقف کردن آن، ممکن است اندازه سینه به حالت طبیعی بازگردد (10 ورزش برای بزرگ شدن سینه).

آیا قرص ضدبارداری ال دی بر اندازه سینه تاثیر می گذارد و چگونه؟
قرص های ضدبارداری ال دی حاوی هورمون هایی هستند که می توانند سایز سینه را افزایش دهند. سطوح استروژن و پروژسترون در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند و این مسئله می تواند باعث تغییر در بافت سینه شود. فرد ممکن است احساس کند سینه هایش حساس تر از قبل شده است. بسیاری از قرص های ضدبارداری حاوی هورمون های مشابه استروژن و پروژستین است که یک فرم مصنوعی پروژسترون است. مصرف قرص می تواند باعث افزایش سایز سینه ها شود. با این حال، هر گونه افزایش اندازه به طور معمول نامحسوس است.
ظرف چند ماه پس از مصرف قرص، سینه ها معمولا به اندازه طبیعی خود باز می گردند. معمولا در اثر قطع مصرف قرص نیز سینه ها به اندازه قبلی خود باز می گردند. رابطه دیگری بین قرصهای ال دی و افزایش سایز سینه وجود دارد. هنگامی که فرد شروع به مصرف قرص ضدبارداری می کند، تغییرات در میزان هورمون می تواند باعث حفظ مایعات در بدن شود. این مسئله می تواند باعث بزرگ شدن سینه ها شود. هنگامی که احتباس مایعات باعث بزرگ شدن سینه ها می شود، فرد متوجه می شود قطع مصرف قرص باعث کاهش اندازه سینه می شود. در این مدت فرد پریود می شود.

آیا قرص ضد بارداری ال دی باعث افزایش وزن می شود؟
افزایش وزن یک عارضه جانبی بسیاری از قرص های ضدبارداری است. مانند افزایش احتمالی اندازه سینه، افزایش وزن نیز نامحسوس و کم می باشد. در سال 2014، محققان 49 بررسی انجام دادند. آنها سعی کرده اند ارتباط بین افزایش وزن و قرص ضدبارداری را پیدا کنند که شامل استروژن و پروژستین است. محققان دریافتند که این قرص ها تا به حال تاثیر قابل توجهی روی وزن نداشته اند. اگر فردی که قرصهای ضدبارداری مصرف می کند، با افزایش وزن مواجه شود، به دلیل تغییرات هورمونی و احتباس مایعات در بدن می باشد (آیا قرص ال دی چاق کننده است؟).

10 عارضه جانبی دیگر قرص ضد بارداری ال دی
قرص های مختلف ضدبارداری می توانند عوارض و خطرات مختلفی داشته باشند. در مورد شایع ترین عوارض جانبی و روش های جایگزین جلوگیری از بارداری اطلاعات بیشتری کسب کنید. برخی عوارض جانبی احتمالی شامل موارد زیر است:
- تغییر در خلق و خوی
- تغییر در قاعدگی، شامل خونریزی بیشتر یا کمتر
- حساسیت در سینه
- حالت تهوع
- سردرد
افزایش هورمون ها، به ویژه استروژن می تواند عوارض جانبی جدی تری را ایجاد کند. قرصهای ضدبارداری که فقط شامل پروژستین می شوند، به احتمال زیاد باعث ایجاد این عوارض می شوند. عوارض جانبی جدی، هر چند نادر قرص های ضدبارداری ال دی عبارتند از:
- لخته شدن خون
- سکته مغزی
- حمله قلبی
پیش از شروع یا تغییر روش پیشگیری، با پزشک صحبت کنید.

برخی عوامل خطرزا هنگام مصرف قرص ال دی
برخی از عوامل خطر عبارتند از:
- اضافه وزن یا چاقی
- سیگار کشیدن
- سن بیش از 35 سال
- داشتن سابقه میگرن
- داشتن سابقه فشار خون بالا
- وجود اختلال لخته شدن
- داشتن کلسترول بالا
اگر فرد یکی از این عوامل خطر را داشته باشد، پزشک نوع دیگری از قرص ضدبارداری (12 قرص ضد بارداری موجود در ایران ) توصیه می کند.

خلاصه اینکه:
هنگام مصرف قرص ضد بارداری ال دی، باید از خطرات احتمالی و عوارض جانبی آگاه باشید. یکی از عوارض جانبی خفیف، افزایش جزئی و کوتاه مدت اندازه سینه است. برخی از عوارض جانبی دیگر شدیدتر هستند، و حتی می توانند تهدید کننده زندگی باشند. قبل از مصرف قرصد ضدبارداری هورمونی، لازم است در مورد مزایا و معایب با پزشک بحث شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان