ساخت اسکنر کامل بدن با قابلیت ثبت تصویر سه بعدی


مطلب ساخت اسکنر کامل بدن با قابلیت ثبت تصویر سه بعدی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ جدیدا از اسکنر کامل بدن که قابلیت ثبت تصاویر سه بعدی را دارد رونمایی شده است. این فناوری یک اسکن فوری است و در دنیای پزشکی قابل استفاده است. به گزارش تکراتو، محققان و...

جدیدا از اسکنر کامل بدن که قابلیت ثبت تصاویر سه بعدی را دارد رونمایی شده است. این فناوری یک اسکن فوری است و در دنیای پزشکی قابل استفاده است.

به گزارش تکراتو، محققان و پزشکان برای تشخیص و درمان بهتر انواع بیماری‌ها به صورت پیوسته در حال تست فناوری‌های جدید هستند. تلاش‌های محققان منجر به رونمایی از یک اسکنر کامل بدن شده است.

اسکنر کامل بدن با ثبت تصاویر سه بعدی

این اسکنر توسط محققان دانشگاه یو سی دیویس آمریکا و با همکاری متخصصان چینی توسعه یافته است. سیمون چری و رمزی بداوی، در دانشگاه مذکور این سیستم را ابداع و طراحی کرده‌اند و تولید آن توسط موسسه United Imaging Healthcare در شانگهای صورت گرفته است.

این محققان اعلام کرده‌اند که تصاویر تولید شده در این دستگاه امکان مشاهده جزییاتی را در بدن می‌دهد که در اسکنرهای PET معمولی اصلا ثبت نمی‌شوند. اسکنر اکسپلورر روش‌های برش‌ نگاری با گسیل پوزیترون (PET) و برش نگاری رایانه‌ای یا سی تی را ترکیب کرده و بدین طریق تشعشعات را بهتر از هر اسکنر دیگری مدیریت و جزییات آن را ارائه می‌کند.

با استفاده از این روش سرعت اسکن نسبت به مدل‌های PET معمولی ۴۰ برابر بیشتر بوده و درعین حال میزان ارتشاعات آن ده‌ها برابر کمتر است.

توسعه اکسپلورر به واسطه کمک هزینه ۱.۵ میلیون دلاری مرکز سرطان ملی در ۲۰۱۱ و کمک هزینه ۱۵.۵ میلیون دلاری موسسه ملی سلامت در ۲۰۱۵ میسر شده است. این دستگاه پیش از راهیابی به مراکز تشخیصی و درمان باید تحت آزمایشات بیشتری قرار بگیرد اما محققان به استفاده از آن در آینده نزدیک خوشبین هستند.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: slashgear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود