آیا این خون هارا تاوانی هست؟


هر خونی که به ناحق ریخته می شود، توفان اندوه و درخت سیه روزی را در زندگی تهی مردمانِ این دیار بارور می کند. آیا این خون هارا تاوانی و پایانی هست؟ تا به کی خون قاتل و قربانی یکجا، در مسجد و مکتب، زیارتگاه و تفرجگاه، آموزشگاه و ورزشگاه درهم بیامیزد...

هر خونی که به ناحق ریخته می شود، توفان اندوه و درخت سیه روزی را در زندگی تهی مردمانِ این دیار بارور می کند. آیا این خون هارا تاوانی و پایانی هست؟ تا به کی خون قاتل و قربانی یکجا، در مسجد و مکتب، زیارتگاه و تفرجگاه، آموزشگاه و ورزشگاه درهم بیامیزد تا لبخندی بر لبان هیولاهای فتوا فروش و خون نوش، نقش بندد؟!

و بازهم امروز دهها کودک و زنِ بازمانده از کشته شدگانِ "تالار ونوس"، تاوان اندیشه های تاریک سلفی و طالبی و داعشی را با از دست دادن پدران و شوهران خویش، پرداختند وبازهم بنام قرآن و ایمان، دهها انسان وقرآن را یکجا سوزاندند.

آرزو می کنم ملایان و پیشوایان دینی، که خود و هم قطاران شان امروز، طعم خون و مخوف اندیشی همصنفان خویش را چشیده اند، از این فاجعه درس بیاموزند و همصدایی پنهان و سکوت عریان خویش را در برابر چنین قرائت خون اشامانه ی دینی بشکنند و در برابر آن، با صدای بلند، "نه" بگویند.

حمزه واعظی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا