مراسم دینی در تالار عروسی!؟


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) حمله کننده انتحاری خود را به داخل هوتل ارانوس در سرک میدان هوایی کابل رسانیده و در جمع اشتراک کنندگان مراسم میلاد مواد انفجاری همراه اش را منفجر ساخت. در این حمله حدود 60 تن کشته و 90 تن دیگر زخمی...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) حمله کننده انتحاری خود را به داخل هوتل ارانوس در سرک میدان هوایی کابل رسانیده و در جمع اشتراک کنندگان مراسم میلاد مواد انفجاری همراه اش را منفجر ساخت. در این حمله حدود 60 تن کشته و 90 تن دیگر زخمی شدند.
این انفجار بهانه ای شد تا به گوشه ای از عقده های تلمبار شده در دل های مردم این سرزمین که از دست بسیاری از این (به اصطلاح) علما خون است، اشاره ای داشته باشم!

البته ذکر این مطلب ضروری است که بگویم (اشهد ان لااله الالله و اشهد ان محمد رسول الله) من نویسنده این مطلب مسلمانم و هرگز بخود اجازه توهین و یا ورود به حیطه علمای کرام دینی را نمی دهم اما سکوت برگرفته از نجابت برخی از علمای بزرگ اسلامی باعث شده است تا عده دیگری بجای آنان وارد میدان دیانت در کشور ما شوند و به دستور آمریکا و انگلیس و عربستان و پاکستان، بنام دین مبلغ بی دینی در کشور باشند.

یک نمونه آن برگزاری مراسم اسلامی در تالارهای عروسی است که منجر به انفجار گردید و باعث کشته و زخمی شدن حدود 150 تن شد.
مراسم تجلیل از میلاد حضرت پیامبر گرامی اسلام هرسال در مساجد تجلیل می گردید و مسلمین در سالروز تولد حضرت محمد جشن می گرفتند و خیرات می دادند و قرآن ختم می کردند.
اما از زمانیکه سر و کله خارجی ها در این کشور علنی شد و سردمدار همه امور مسلمین گشتند، برخی از علمای دنیوی با تایید برخی پاکستانی ها و عرب ها نیز رنگ و رو باخته شیفته تجملات خارجی ها گردیدند و علاوه بر تایید بسیاری از امور منکر در جامعه اسلامی خود نیز وارد جریان توسعه منکرات در اجتماع گردیدند.

برخی از این (به اصطلاح) علما با تایید حضور خارجی ها در کشور و پذیرش سلطه آنان بر همه امور کشور و بازی با سرنوشت مردم، مدارس دینی خود را با پول کفار و... رونق دادند و در سایه کفار (بقول خودشان) به تبلیغ دین پرداختند.

برخی از اینها به زعم خودشان فکر می کردند که برای اسلام تبلیغ می کنند در حالیکه تیشه به ریشه دین زدند و اکثر مردم را از دین روی گردان نمودند و با تهاجم نظامی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بیگانگان همراه شدند و بجای اینکه از دین پیامبر خاتم تبلیغ کنند، به تبلیغ حکومت دست نشانده کفار پرداختند و مجری و یا موید اعمال شنیع آنان شدند.

کار این افراد بجایی رسید که بسیاری از علما و روشنفکران دینی را ترور کردند و یا مجبور به ترک وطن نمودند تا میدان برای خودشان باز شود و پول بیشتری از کفار پاداش بگیرند و چند صبایی در سایه کفار عیش و نوش کنند و فرزندان و خانواده و فامیل شان در رفاه و آسایش باشند.

این امور موجب چند دستگی میان علمای مسلمین در کشور گردید و حتی در برخی مواقع آنان را مقابل هم قرار داد. کسانی برای خودشان مفتی شدند و جواز فتواگری شان را نیز از برخی علمای منحرف عربستان و پاکستان به دست آورند و قتل عام و فراری دادن مسلمین را جایز دانسته بر جامعه اسلامی جفا کردند.
بگذریم که این مبحثی است مطول و خارج از حوصله این مقال!

اما آنچه از اینگونه عملکردها به نتیجه رسید، بی باوری مردم و به خصوص نسل آینده به دین و دیانت و یکتا پرستی بود که گناه آن بر دوش عالمان دینی غافل و یا دنیا پرست می باشد و چه بسیار این گناه سنگینی است.

خداوندا ما را از شر عالمان غافل و دنیا پرست در امان بدار!
و من الله التوفیق
کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش