لایحه پیش نویس بودجه سال 98 به شورای عالی استان‌ها ارائه شود


لایحه پیش نویس بودجه سال 98 به شورای عالی استان‌ها ارائه شود

رئیس شورای عالی استان‌ها خواستار ارائه پیش نویس لایحه بودجه سالانه کشور به شورای عالی استان ها شد و گفت: باید نظر اعضای این شورا هم دریافت و لحاظ شود.

به‌ گزارش ‌خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی الویری، در یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه تصادف گلستان و درگذشت رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وی، گفت‌: آقایان نوربخش و تاج الدین از سرمایه‌های ارزشمند کشور بودند.
الویری افزود: از وظایف مهم شورای عالی استان ها بحث آموزش است که در توسعه نقش شورای عالی استان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و در کشور در موضوع آموزش صدا و سیما، وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها وظایفی را برعهده دارند که گاهی در انجام وظایف خود در حوزه آموزش ، سهل انگاری می‌ شود.
وی ادامه‌ داد: باید در تفاهمنامه ای سه جانبه زمینه عملکرد مناسب تر در خصوص آموزش در سطح استان‌ها فراهم شود و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها باید ساز و کار تحقق این مهم را فراهم کند.
رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اصل ۱۰۱ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در این اصل تاکید شده است که به منظور جلوگیری از تبعیض و تهیه برنامه توسعه استان‌ها، شورای عالی استان‌ها تشکیل شود و برابر بند پنج قانون وظایف و انتخابات شوراها و شهرداری ها سازمان برنامه و بودجه موظف است یک نسخه از لایحه پیش نویس بودجه سالیانه کشور را به شورای عالی استان‌ها ارسال کند و نظرات اعضای این شورا را اخذ کند که متاسفانه پس از گذشت پنج دوره از تشکیل شوراها هنوز این اتفاق رخ نداده است.
رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به اعضای این شورا، گفت‌: جلسه امروز (پنجشنبه‌) مقرر بود ساعت ۸:۳۰ تشکیل شود، اما با ۲۵ دقیقه تاخیر تشکیل شد. در این شرایط ما فرصت کافی برای بررسی دستور جلسات را نخواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا