بانک اطلاعاتی مخترعان بسیج علمی اصفهان تشکیل می شود


بانک اطلاعاتی مخترعان بسیج علمی اصفهان تشکیل می شود

اصفهان - ایرنا - مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان گفت: بانک اطلاعاتی مخترعان و پژوهشگران فناوری این خطه تشکیل می شود.

خالد گمار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از اجرای این بانک، کمک و حمایت هرچه بیشتر از این طیف و رصد هرچه بیشتر موفقیت هاست تا بر مبنای آن میزان حمایت ها را افزایش دهیم.
وی گفت: این مجموعه به ایده پردازان و مخترعان تا سقف 200 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان اضافه کرد: این تسهیلات در یک یا دو مرحله برای متقاضیانی که طرحهایشان از سوی گروه داوری و نظارت این مجموعه پذیرفته شده باشد، پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه از سفته برای ضمانت این کمک مالی استفاده می شود، اضافه کرد: از مدت زمان درج طرح تا دریافت تسهیلات حداکثر 2 ماه زمان لازم است.
به گفته گمار، سازمان بسیج علمی استان در کنار حمایت از طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی، برنامه ویژه ای نیز برای ایده های حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارد.
مسئول سازمان بسیج علمی استان اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی تصریح کرد: فعال سازی خبرگزاری علم و فناوری از سوی سازمان بسیج علمی کشور می تواند آخرین اخبار و فعالیت ها در این عرصه را منتشر کند.
گمار با بیان اینکه این سازمان به دنبال سهم خواهی در اختراع ها و ایده ها نیست، گفت: هدف اصلی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری حمایت مالی و معنوی از طرح های مفید و به روز است و قصد نداریم مشکلی به مشکلات طرح پردازان اضافه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه بسیج علمی کشور تا آخر سال شرایط ثبت طرح ها و دریافت تسهیلات راه اندازی می شود.
مسئول بسیج علمی استان اصفهان افزود: بهره ‌مندی از کسر خدمت سربازی ویژه مخترعان از جمله مزایای طرح هایی است که در این مجموعه پذیرفته می شود.
شناسایی کمبودها، نیازها و اولویت های چرخه نهضت نرم افزاری و توسعه فن آوری کشور، پشتیبانی و تقویت تشکل های علمی، پژوهشی و فناوری بسیجی برای ورود به عرصه علم و مشارکت در ایجاد و توسعه مراکز رشد و مشارکت در کارآفرینی علمی - پژوهشی برای بسیجیان متخصص، محقق، مبتکر و کارآفرین از جمله وظایف سازمان بسج علمی کشور به شمار می رود.
همچنین حمایت از ایجاد شرکتهای دانش بنیان، توسعه و بهره برداری محصول از طریق برقراری ارتباط با صنایع مرتبط، هدایت طرح های کامل به صنعت دفاعی و غیر دفاعی، توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و حمایت های مالی و مشاوره ای فعالیت های بخش های اجرایی این سازمان است.
6022 / 6020

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی