ایجاد شفافیت و کاهش فساد در گرو توسعه دولت الکترونیک است


ایجاد شفافیت و کاهش فساد در گرو توسعه دولت الکترونیک است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ایجاد شفافیت، کاهش فساد و هزینه ها و افزایش رفاه مردم در گرو توسعه دولت الکترونیک است و امروز این مهم از ملزومات اداری محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از 10 طرح حوزه دولت الکترونیک و ارتباط ویدئو کنفرانس با بخشداری های اشترینان، کوهنانی و بربرود شرقی در محل استانداری افزود: با توجه به مشکلات روش های سنتی در نامه نگاری های اداری، تمامی کارها باید به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی فناوری اطلاعات را علم بسیار جدیدی دانست و اظهار داشت: در تحولات دنیای کنونی تمامی اتفاقات حول محور این حوزه رخ می دهد و فرصت مناسبی است تا برخی استان ها که عقب ماندگی هایی دارند، بدون هرگونه محدودیتی در این زمینه پیشتاز باشند.
وی تاکید کرد: برخی استان ها همچون لرستان از دیرباز به دلایلی هم سطح با استان های پیشرفته توسعه نداشته اند اما نباید اجازه داد این اتفاق در حوزه فناوری اطلاعات رخ دهد چراکه این حوزه مبتنی بر نیروی انسانی و دانش جدیدی است که زیر ساخت فیزیکی خاصی نیاز ندارد و به همین دلیل استان های محروم نیز می توانند حضور موفقی در این رابطه داشته باشند.
استاندار لرستان توزیع علم و دانش در نقاط مختلف کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد عدم توازن در خصوص فناوری اطلاعات شکل بگیرد بلکه باید استان هایی همچون لرستان که در این علم پیشرو هستند همچنان پیشگام باشند.
خادمی اضافه کرد: طرح های بهره برداری شده و شبکه دولت الکترونیک باید به روزرسانی، تکمیل و اصلاح شوند و فرآیند دقیقی برای آنها تعریف شود چراکه در صورت نبود فرایند خاص، ارجاع و گردش نامه های اداری در سیستم سرگردان و دچار مشکل خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر اینکه ارباب رجوع نباید در طبقات اداره ها سرگردان باشند گفت: مردم انتظار دارند امورات آنان در سیستم های اداری پیگیری و رفع شود بنابراین باید ساز و کار دقیق و محترمانه ای ایجاد کرد تا خستگی و سرگردانی مراجعان به دستگاه ها کاهش یابد.
خادمی همچنین گفت: طرح های بهر ه برداری شده باید درست و کامل به مردم اطلاع رسانی شود و دسترسی به انها ساده باشد تا علاوه بر افزایش رضایت و رفاه عمومی، هزینه های استفاده از کاغذ نیز کاهش یابد.
در این آیین از 10 طرح حوزه دولت الکترونیک رونمایی شد که در یکی از این طرح ها برای نخستین بار در کشور امکان ارسال و دریافت نامه های مردمی از طریق ثبت در دفاتر پیشخوان ایجاد شده است.
7269/6060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل