به گزارش پارس نیوز، 
نمایندگان ایتالیا در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین نمایش های انتخاب شده در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شناخته شدند و امسال نیز جوزپه سمرارو با «داستان یک مرد و سایه او» از ایتالیا در همدان حضور یافت. این نمایش که تولید کمپانی پرینسیپو آتیوو تِترو است به مدت 55 دقیقه در سه سانس اجرا شد.

جوزپه سمرارو با بیان اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی با جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان آشنا شدم اظهار داشت: این نمایش بی‌کلام است و در فضایی ساده اجرا می‌شود البته در این کار از آوا و صداهای بدن همچون پا کوبیدن و غیره استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: ما یک بخشی از نمایش را برای مخاطبان تعریف می‌کنیم. داستان نمایش درباره یک مرد تنهاست که در بخشی از زندگی‌اش مرگ را تجربه می‌کند و تم اصلی این نمایش که برای مخاطب نوجوان آماده شده است، با صداها و نورپردازی و حرکات فرم بازیگران به مخاطب منتقل می‌شود.

مرارو با اعلام اینکه «داستان یک مرد و سایه او» 12 سال است که در کشورهای مختلف اجرا می‌شود، افزود: درواقع ما با استفاده از شیوه‌های تئاتر فیزیکال با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنیم و همچنین در جریان نمایش با جابه‌جایی نقش‌های بازیگران مخاطب در جریان داستان و فحوای اصلی نمایش قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ما این اثر را در کشورهایی همچون ترکیه، رومانی، بلغارستان، اسپانیا، فرانسه، آلمان، تونس، برزیل و غیره اجرا کرده‌ایم و مردم از این نمایش استقبال کرده اند. چون این نمایش ساده است، مردم بسیار خوب با اثر ارتباط برقرار می‌کنند. حتی با این‌که حرکاتمان ساده است، اثری جالب و تجربه‌ای جدید در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

کارگردان نمایش ایتالیایی با اشاره به اینکه هنر ایران را از طریق سینما شناخته‌ام اظهار داشت: من آثاری مطرح از هنرمندانی همچون عباس کیارستمی و اصغر فرهادی را دیده‌ام. این مساله نشان می‌دهد سینمای ایران قوی و پویا است.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 28 آبان تا چهارم آذرماه به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/