دنیای کفر در مقابل کلمه وحدت ایستاده است/ شیعه و سنی باید ید واحده باشند


دنیای کفر در مقابل کلمه وحدت ایستاده است/ شیعه و سنی باید ید واحده باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه دشمنان تاب و تحمل قدرت اسلام را ندارند، گفت: وحدت از واجبات و الزمات زمان ما است باید ید واحده باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، (پنج شنبه، 1 آذر) در سی امین همایش بزرگ وحدت که در تالار انتظار برگزار شد، گفت: شیعه و سنی یک نفس واحده هستند و همه یکی هستند و تفکیکی در کار نیست.

وی با تبیین افکار و اندیشه های امام راحل در خصوص وحدت جهان اسلام، افزود: قصه وحدت شیعه و سنی از گذشته هم مطرح بوده است اما حضرت امام خمینی(ره) نگاه عمیق تر و وسعت دیدگاه بیشتری نسبت به این مسئله داشتند.

آیت الله علما، اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب، با نظری وسیع به کلمه وحدت این ضرورت مهم را برای جهان اسلام مطرح کردند.

وی ابراز کرد: مسلمانان زورگو نیستند اما ارزش های اسلامی که 2 میلیارد نفر از جمعیت کره خاکی به آن معتقد هستند می تواند دنیا را در برابر الگوی جامع و برتر این دین آسمانی، به زانو در بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به ام القرا بودن ایران اسلامی با رهبری نماینده ولی فقیه ، بیان کرد: جمهوری اسلامی با دیدگاه وحدت آفرینی که دارد، هر آن چه دارد حتی در فن آوری صلح آمیز هسته ای برای همه کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به شکست رژیم اشغالگر اسرائیل از مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه؛ علی رغم اینکه عنوان چهارمین ارتش قدرتمند دنیا است، تصریح کرد: این توان اسلام است و به تعبیر پیر جماران، دشمنان از اسلام سیلی خورده اند. اینجا است که اهمیت و ضرورت وحدت بیش از پیش خود را نشان می دهد.

آیت الله علما، با تأکید بر اینکه مسلمانان باید ید واحده باشند، بیان کرد: امروز دنیای کفر در مقابل اسلام ایستاده است؛ کشور ما ستیزی با دنیا ندارد جز بیان اسلام که همان رنگ ماندنی و ابدی است.

وی با بیان اینکه دشمنان تاب و تحمل نفوذ روز افزون اسلام و بیان تأثیرگذار و ماندگار آن را ندارند، گفت: همه رنگ ها از بین می روند این فقط رنگ خدا است که می ماند اسلام هم همین ماندگاری و ابدیت را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان، از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان منادیان وحدت در جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: دنیای کفر در مقابل این کلمه وحدت ایستاده است. ایجاد داعش هم که دست پرورده آمریکا و اسرائیل است؛ برای مقابله با اسلام بود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام نیرومند است و ارزش دارد، تصریح کرد: وحدت از واجبات و الزمات زمان ما است باید ید واحده باشیم.

گفتنی است، همایش بزرگ هفته وحدت با همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و با جضور ۷۰۰ نفر از علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان کرمانشاه برگزار شد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!