تحصیل 400 طلبه اهل سنت در حوزه علمیه الصدیق بیرجند/ کمبود فضای آموزشی؛ مهم ترین مشکل


تحصیل 400 طلبه اهل سنت در حوزه علمیه الصدیق بیرجند/ کمبود فضای آموزشی؛ مهم ترین مشکل

گروه فعالیت‌های قرآنی_ معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند با بیان اینکه 400 نفر از طلبه‌های اهل سنت استان در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 400 طلبه اهل سنت در حوزه علمیه الصدیق بیرجند/ کمبود فضای آموزشی؛ مهم ترین مشکل

مولوی خلیل‌الله مرتضایی، معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) از سال 62 تاسیس شده که تاکنون منشأ خیر و برکت بوده است.

وی بیان کرد: این حوزه علمیه در دو بخش حوزوی خواهران و برادران فعال است که در حال حاضر 60 طلبه در بخش برادران و 150 طلبه در بخش خواهران مشغول به تحصیل هستند.

معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند افزود: همچنین مهدکودک الصدیق بیرجند نیز تاسیس شده که کودکان 4 تا 6 سال در آن قرآن را فرامی‌گیرند و با آموزه‌های قرآن آشنا می‌شوند.

مولوی مرتضایی تصریح کرد: 150 نفر از کودکان اهل سنت دوره‌های دبستان و راهنمایی در استان وجود دارند که در بحث تجوید، احکام و روخوانی و روان‌خوانی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورودی حوزه علمیه الصدیق در سال جاری در بخش حوزوی 40 نفر بوده است، ادامه داد: در مجموع روزانه 400 نفر از طلبه‌های اهل سنت استان در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند، مهم‌ترین مشکل حوزه علمیه الصدیق را کمبود فضای آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: فضای آموزشی و خوابگاه حوزه علمیه مطلوب نیست و کتابخانه آن نیز امکانات لازم را ندارد.

مولوی مرتضایی یادآور شد: امروز وحدت یکی از اساسی‌ترین رموز موفقیت در جوامع بشری است و باید وحدت و انسجام در میان مسلمانان تقویت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن