100خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد


100خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد

شهرکرد -ایرنا- همزمان با هفته وحدت و در آستانه سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص)، یکصد خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری روز جمعه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از دغدغه های وزارت ورزش و جوانان، توسعه زیرساخت های ورزشی در همه نقاط کشور است.
به گزارش ایرنا، ژاله فرامرزیان بروجنی در آیین تکمیل، توسعه و تجهیز یکصد خانه ورزش روستایی در شهرکرد افزود: این وزارتخانه به دنبال ایجاد خانه ها ورزشی روستایی و زمین چمن کوچک در روستاها و شهرهای کوچک کشور است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی و محلی گفت : از 64هزار روستای کشور 54 هزار روستا دارای سکونت است که نیازمند توسعه زیرساخت های ورزشی هستند.
غلامرضا جعفری در این آیین افزود : اگر تمامی اعتبارات 27صدم درصد مالیات ارزش افزوده به بخش ورزش نیز تزریق شود 4 تا 5 سال طول می کشد تا تنها بخشی از زیرساخت های ورزش در روستاها تکمیل شود.
به گفته وی، از این رو ، ایجاد خانه های ورزش در روستاها و شهرهای کوچک بهترین راهکار برای رفع دغدغه ورزشکاران جوان در روستاها و شهرها است.
جعفری تصریح کرد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های دیگر خانه های ورزش در کشور ایجاد می شود تا دسترسی جوانان به امکانات حداقلی ورزش فراهم شود.
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان نیز گفت: یکی از دغدغه های جوانان در روستاها و شهرهای کوچک داشتن امکانات حداقلی در بخش ورزش است.
اردشیر نوریان افزود: شاخص کارگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران، رفع دغدغه مردم است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، خانه های ورزش روستایی الگوی مطلوبی برای توسعه ورزش در این مناطق است.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری در حوزه زیرساخت های ورزشی دارای یک عقب ماندگی تاریخی است و برای جبران این کمبودها باید از همه ظرفیت های قانونی استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای ایجاد یکصد خانه ورزش روستایی 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و نیمه نخست امسال نیز 100خانه ورزش روستایی بهره برداری و تجهیز شد.
حمید کریمی افزود: فقر حرکتی علاوه بر شهرها در روستا نیز مشهود است و ایجاد خانه های ورزش روستایی یک ضرورت است.
به گفته وی، در راستای توجه به منویات و فرامین مقام معظم رهبری، تجهیز خانه های ورزش روستایی به وسلیه کالاهای داخلی انجام می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، توسعه ورزش در مناطق روستایی را از اهمیت بالایی برای استعدادیابی ورزش استان دانست و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تربیت مربی در روستاها برای توسعه ورزش نیز در کنار ورزش همگانی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا،در آیین بهره برداری از این خانه های روستایی ، استاندار چهارمحال و بختیاری و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی، مسوولان ورزشی و ورزشکاران عشایری و روستایی استان حضور داشتند.
چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی افزون بر 947هزار نفر است که حدود 850روستا و آبادی دارد که بخشی از قهرمانان ورزشکار استان در روستاها بروز و ظهور کرده اند.
2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...