همه کشورهایی که هنوز به عربستان سلاح می‌فروشند+عکس


همه کشورهایی که هنوز به عربستان سلاح می‌فروشند+عکس

شفقنا- آمارها به شدت نگران‌کننده هستند چرا که هنوز کشورهایی در جهان اقدام به فروش کلان سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی می‌کنند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ دانمارک و فنلاند آخرین کشورهایی هستند که صادرات سلاح به سعودی را قطع کرده‌اند. با این حال یک کشور یعنی آمریکا هنوز بزرگترین صادرکننده سلاح به […]

همه کشورهایی که هنوز به عربستان سلاح می‌فروشند+عکس

شفقنا- آمارها به شدت نگران‌کننده هستند چرا که هنوز کشورهایی در جهان اقدام به فروش کلان سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ دانمارک و فنلاند آخرین کشورهایی هستند که صادرات سلاح به سعودی را قطع کرده‌اند. با این حال یک کشور یعنی آمریکا هنوز بزرگترین صادرکننده سلاح به این رژیم است(با ۶۱ درصد). کشورهای دیگری از جمله انگلیس، فرانسه و اسپانیا هم در رده‌های بعدی قرار دارند. آلمان هم جزء این لیست بود که به تصمیم آنگلا مرکل و پس از قتل خاشقجی، صدور سلاح به عربستان را قطع کرد.

با اینکه بخشی از کشورها مثل انگلیس و فرانسه به شدت از میزان صادرات سلاح به سعودی کاسته‌اند اما آمریکا تقریباً آن را دوبرابر کرده است.

خبر اصلی را در سی‌ان‌ان ببینید

همه کشورهایی که هنوز به عربستان سلاح می‌فروشند+عکس

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان