به گزارش تسنیم؛ حمله امروز افراد مسلح به کنسولگری چین درشهر کراچی ابعاد تازه‌ای به خود پیدا کرده است.

رسانه های پاکستانی در مورد اصل این حمله نوشتند حدود ساعت 9 به وقت محلی سه تروریست که جلیقه های انفجاری نیز بسته بودند تلاش کردند تا با حمله به کنسولگری چین در منطقه کِلِفتِن شهر کراچی وارد این مرکز دیپلماتیک شده و خود را منفجر کنند.

در حمله تروریستی به کنسولگری چین در پاکستان چه گذشت؟+تصاویر

نیروهای امنیتی مستقر اطراف کنسولگری که متوجه حضور این تروریست ها شده بودند با آنان درگیر شدند و سرانجام پس از حدود نیم ساعت درگیری شدید هر سه تروریست به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی گلوله و جلیقه‌های انفجاری نیز از آنان کشف و ضبط شد.

در این حمله دو نفر از نیروهای امنیتی پاکستان نیز جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز زخمی شد.

بیشتر بخوانید

2 کشته در حمله به کنسولگری چین در کراچی

تلاش روسیه و چین برای بررسی پیشنهاد افزایش اختیارات سازمان منع تسلیحات شیمیایی

جیو تی وی در این خصوص به نقل از «جاوید عالم»رئیس پلیس شهر کراچی نوشت: اقدام به موقع نیروهای امنیتی مانع ورود این ترروریست‌ها به داخل کنسولگری و به خطر افتادن جان دیپلمات‌های چینی شد.

علاوه بر این 2 شهروند عادی پاکستانی نیز در جریان درگیری میان تروریست‌ها و نیروهای امنیتی کشته شدند و به این ترتیب مجموع تلفات این حادثه تروریستی به 7 نفر رسید.

در حمله تروریستی به کنسولگری چین در پاکستان چه گذشت؟+تصاویر

گفته می شود این افراد بر اثر انفجار جلیقه انفجاری یکی از تروریست ها کشته شده اند و تا زمان انجام آزمایش دی ان ای هویت آنان قابل شناسایی نیست.

گزارش های اولیه نشان می دهد که تروریست ها توسط یک خودروی سواری که در محلی دورتر از ساختمان کنسولگری پارک شده بود به محل منتقل شدند و سپس با یک حمله ناگهانی قصد ورود به این مرکز را داشته اند.

در حمله تروریستی به کنسولگری چین در پاکستان چه گذشت؟+تصاویر

در حال حاضر عملیات شناسایی هویت عاملان حمله تروریستی در حال انجام است ولی پلیس تاکنون گزارش دقیقی منتشر نکرده است.

«فیصل اعوان» سخنگوی نیروهای ویژه پلیس کراچی نیز در این مورد اعلام کرد: با توجه به حساسیت اماکن دیپلماتیک و به خصوص کنسولگری چین در هر شیفت حداقل 35 نیروی امنیتی حفاظت و حراست از ساختمان کنسولگری را به عهده دارند و آماده هستند تا با هر خطری مقابله کنند.

در حمله تروریستی به کنسولگری چین در پاکستان چه گذشت؟+تصاویر

وی گفت: برای نابودی این تروریست‌ها نیازی به حضور نیروهای پشتیبانی نبود و نظامیانی که در محل حاضر بودند به سرعت حمله آنان را خنثی کردند.

این مقام ارشد نظامی گفت: تلاش تروریست‌ها این بود که به ساختمان صدور روادید بروند ولی حتی نتوانستند نزدیک در این ساختمان شوند.

در حمله تروریستی به کنسولگری چین در پاکستان چه گذشت؟+تصاویر

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز ضمن واکنش به این حادثه تروریستی گفت: پلیس و نیروهای ویژه دست به دست هم داده و این حمله تروریستی را پیش از آنکه خسارتی جدی وارد کند خنثی کردند.

وی گفت: تمام دیپلمات‌های چینی در سلامت و امنیت کامل به سر می‌برند و تحت تدابیر شدید امنیتی به محلی امن منتقل شده‌اند.

در حمله تروریستی به کنسولگری چین در پاکستان چه گذشت؟+تصاویر

در حال حاضر تمام مسیرهای منتهی به کنسولگری چین در محاصره نیروهای امنیتی است و تفتیش شدید منطقه جهت پاکسازی ادامه دارد.

علاوه بر این هلی کوپترهای ارتش پاکستان به صورت گسترده در حال گشت زنی در منطقه‌ای هستند که حمله تروریستی در آن رخ داد.

واکنش سیاستمداران پاکستانی:

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان بی درنگ به این حمله تروریستی واکنش نشان داده و گفت: تحقیقات در مورد عاملان این حادثه تروریستی آغاز شده است و با گروههای تروریستی که دست به این گونه اقدامات می زنند به شدت مقابله خواهد شد.

وی تصریح کرد: اسلام آباد این حمله تروریستی را محکوم می کند و می داند که این حملات مذبوحانه تلاشی است برای ممانعت از افزایش روابط دیپلماتیک و اقتصادی چین و پاکستان.

عمران خان گفت: ما دوستی دیرینه با چین داریم که ریشه آن از هر اقیانوسی عمیق‌تر است و این تلاش‌های بزدلانه نمی‌تواند باعث گسسته شدن پیوند دوستی ما شود.

نخست وزیر پاکستان اقدام به موقع نیروهای امنیتی را ستوده و اظهار داشت: از خودگذشتگی نیروهای امنیتی مستقر اطراف کنسولگری باعث شکست کامل این عملیات تروریستی شد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفت: تحقیقات ما برای مشخص شدن عاملان این حادثه تروریستی آغاز شده و به محض اینکه سرنخی به دست آید آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی گفت: من با وزیر خارجه چین نیز گفتگو خواهم کرد ولی اطمینان می‌دهم که هیچ کس نمی تواند مانع دوستی خوب ما با چین شود.

شاه محمود قریشی گفت: تمام 21 کارمند چینی کنسولگری در سلامت کامل هستند و تحت حفاظت به مکانی امن منتقل شده‌اند.