بسیج به نجات کشورهای سوریه، عراق و یمن کمک کرده است


بسیج به نجات کشورهای سوریه، عراق و یمن کمک کرده است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: بسیج مردمی، امروز به نجات مردم در کشورهایی چون یمن، عراق و سوریه آمده و موجب افتخارآفرینی بسیجیان در این کشورها شده ‌است.

بسیج به نجات کشورهای سوریه، عراق و یمن کمک کرده استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) الگوی کامل و جامع در همه ابعاد برای انسان‌ها به شمار می‌آیند و باید به سیره ایشان و اهل‌بیت (ع) در زندگی فردی و اجتماعی خود مراجعه کنیم.
وی هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) را رساندن اخلاق به کمال دانست و گفت: انسان در همه مراحل زندگی نیازمند اخلاق و اخلاقیات است که متاسفانه در جوامع کنونی به دلیل شرایط اجتماعی و زندگی صنعتی، اخلاقیات از بین رفته است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه پنجم آذرماه ۱۳۵۸ سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل است، بیان کرد: امام خمینی (ره)، انقلاب را تنها برای اصلاح کشور به پیروزی نرساندند، زیرا قرار نبود انقلاب در درون مرزهای ایران اسلامی بماند، بلکه هدف ایشان صدور آن به کشورهای اسلامی در سراسر جهان بود.
وی یادآور شد: امام راحل خواستار ماندگاری انقلاب اسلامی بودند و در نتیجه آینده‌نگری ایشان، موجب تشکیل بسیج جهت حفاظت از نظام، انقلاب و گسترش این تفکر در کشورهای مختلف شد.
آیت‌الله خاتمی به نقش اتحاد و همدلی نیروهای مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج مردمی، امروز به نجات مردم در کشورهایی چون یمن، عراق و سوریه آمده و موجب افتخارآفرینی بسیجیان در این کشورها شده ‌است.
وی بصیرت و دشمن‌ شناسی را از ویژگی‌های بسیج برشمرد و گفت: بسیج دیروز در جبهه حضور داشت و اما امروز در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگی، جهادی و غیره حضور دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، یادآور شد: هفتم آذرماه روز نیروی دریایی نام‌گذاری شده است. این نیرو در طول هشت سال دفاع‌مقدس از کیان کشور دفاع کرد، هشتم آذرماه نیز سالروز ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران، شهید مجید شهریاری است و این شهید والامقام، انسانی بزرگ با مکارم اخلاقی مهم بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد