علما ‌حافظ اتحاد و وحدت مسلمانان باشند


علما ‌حافظ اتحاد و وحدت مسلمانان باشند

گروه معارف ـ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور سنت ماکو با اشاره به اینکه باید اتحاد و انسجام خودمان را بیشتر از گذشته به رخ جهانیان بکشیم، گفت: علما، باید مراقب و حافظ اتحاد و وحدت باشند، چون هدف دشمن، از بین‌ بردن وحدت در اسلام است.

علما ‌حافظ اتحاد و وحدت مسلمانان باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت ماکو‌ صبح امروز، 3 آذرماه‌ در نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و بسیج، با تأکید بر لزوم تقویت وحدت بین مذاهب و اقوام در این برهه از زمان اظهار کرد: در خصوص وحدت، در قرآن‌ خداوند همه امت مسلمانان را امت واحده معرفی کرده است که این لزوم وحدت و اتحاد مسلمانان را می‌طلبد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان بر اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، تصریح کرد: تمامی تلاش دشمن در راستای اسلام‌هراسی در جهان است و با به‌کارگیری ترفندهای مختلف تلاش می‌کند که اسلام را خشن جلوه دهد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت ماکو در ادامه با اشاره به اینکه باید اتحاد و انسجام خودمان را بیشتر از گذشته به رخ جهانیان بکشیم، ادامه داد: علما، باید مراقب و حافظ اتحاد و وحدت باشند، چون هدف دشمن، از بین‌بردن وحدت در اسلام است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن توانسته در منطقه، اسلام‌ستیزی و اغتشاش ایجاد کند، اما خوشبختانه در کشور ما پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب نتوانسته‌اند راه نفوذی پیدا کنند.
‌باقری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب وحدت و انسجام ملی گفت: رهبر معظم انقلاب، همواره بر مشکل ایادی استکبار با اصل اسلام تأکید دارند و مردم را می‌خواهند از راه حق به دور کنند.
سیره عملی پیامبر(ص)؛ بهترین سرمشق مسلمانان ‌
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو نیز در ادامه این دیدار با اشاره به لزوم حفظ وحدت همه‌جانبه، گفت: باارزش‌ترین انسان در نزد پروردگار، کسی است که تقوای او بالا بوده، پس معیار نه نژاد است نه قومیت، بلکه رعایت تقوای الهی است.
وی پیامبر را بهترین الگو برای مسلمانان جهان معرفی کرد و گفت: قرآن، پیامبر را بهترین الگو برای مسلمانان و نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای اهل دنیا معرفی می‌کند که سیره عملی پیامبر به عنوان بهترین سرمشق برای مسلمانان است.
امام جمعه ماکو تصریح کرد: هر کدام از مذاهب، برای خود احکامی دارد، اما این نه تنها مانع نیست، بلکه می‌تواند با توجه و اتکا به آنها، کنار هم جمع کرده و در برابر دشمنان ایستادگی کامل صورت گیرد.
‌هاشمی با اشاره به اختلاف‌‌افکنی دشمنان در بستر فضای مجازی خاطرنشان کرد: از مهمترین تلاش دشمنان، این است که بین امت اسلامی، اختلاف انداخته و به حیات نحس خود ادامه دهند.
وی، پیامبر(ص) را بنیانگذار وحدت بین امت اسلامی معرفی کرد و گفت: هیچ عرب بر عجم فضیلت و برتری ندارد، مگر در تقوا، لذا باید توجه داشته باشیم که امام راحل و رهبر، احیاگر سیره عملی پیامبر اکرم(ص) در خصوص وحدت هستند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری