بابک زنجانی از جعبه سیاه پرونده نفتی شکایت کرد


بابک زنجانی از جعبه سیاه پرونده نفتی شکایت کرد

عصر اعتبار- بابک زنجانی متهم اصلی پرونده فساد نفتی که حکم اعدامش به اتهام افساد فی‌الارض تایید شده، از «علیرضا زیباحالت منفرد» متهم دیگر این پرونده و معروف به «جعبه سیاه» پرونده فساد نفتی، شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی با اعلام این خبر گفت: یکی از شاکیان علیرضا زیباحالت منفرد، بابک زنجانی است و موکلم شکایت مفصل و مبسوطی از این فرد به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: یکی از مسائلی که همواره در جلسات محاکمه پرونده نفتی مطرح می‌شد این بود که زنجانی بدهی به شرکت نفت را قبول داشت و می‌گفت باید بدهی را پرداخت کند اما شرکت نفت که مدعی تحویل 15کشتی نفت به زنجانی بود، هیچ وقت بارنامه‌ها را حتی به دادگاه ارائه نکرد.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: قسمت عمده نفت‌ها به شرکت فال در امارات فروخته شد و بعد از مدتی آن شرکت ادعا کرد که نفت‌های فروخته شده دچار مشکل است و داخل محموله‌های نفتی آب وجود دارد و از پرداخت وجه که حدود 500 تا 700 میلیون دلار است، خودداری کرد.

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیح داد: کسی که در عملیات فیزیکی تحویل و تحول محموله‌های نفتی نقش داشت، علیرضا زیباحالت منفرد بود و از این جهت به درستی از سوی دادستان تهران به «جعبه سیاه» معروف شده است. زنجانی حتی یک بشکه نفت تحویل نگرفته و بارنامه‌ها در اختیارش نیست و تنها از طریق ایمیل و تلفن کارها را انجام می‌داد.

این وکیل دادگستری افزود: کسی که محموله‌های نفتی را به طور فیزیکی تحویل می گرفت و به شرکت فال می فرستاد زیباحالت بود و بعداً هم ادعا شد داخل محموله‌ها آب وجود دارد.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم و حکم او در دیوان عالی کشور تایید شده است.

دو تن از همدستان او نیز در دادگاه بدوی اعدام گرفته بودند اما دیوان عالی کشور حکم اعدام آنها را نقض کرد و نهایتاً این دو نفر در شعبه هم عرض در دادگاه انقلاب به 20 سال حبس محکوم شدند.

به تازگی نیز بر اساس آنچه دادستان تهران گفته، پرونده علیرضا زیبا حالت منفرد که از او به عنوان جعبه سیاه بابک زنجانی یاد می‌شود با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق