نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد


نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد

نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه جمعه دوم آذر ماه به ریاست آیت الله تسخیری در هتل آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه جمعه دوم آذر ماه به ریاست آیت الله تسخیری در هتل آزادی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسن اختری جمعه شب 2 آذرماه، در نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه ما برای ایجاد جنبش وحدت اسلامی باید همفکری کنیم، گفت: ما باید فعالیت خودمان و عملکردمان را هم ارزیابی کنیم که ببینیم چقدر پیش رفته ایم و چقدر توانستیم اعضای لازم را در کنار هم قرار دهیم.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: انتخاب موضوع قدس به عنوان موضوع وحدت و نقش قدس در یکپارچگی امت اسلامی یک انتخاب برجسته و خوب است اما باید به اینکه قرار است چگونه در آینده به این موضوع بپردازیم هم توجه کنیم.

حجت الاسلام اختری ادامه داد: با توجه به سختی ها و دردهایی که موضوع قدس به قلب مسلمانان وارد کرده است، باید از هر آن چیزی که ما را از هم جدا می سازد دوری کنیم و قدس را به عنوان مرکز همه آمال و امیدهای خود ببینیم و باید ماموریت دعوت به همکاری در زمینه تمرکز بر موضوع قدس را تمام و کمال به انجام برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر ما توانستیم همه تلاش و توانمندی های مان را در جهت حل قضیه فلسطین به کار گیریم آن وقت است که به جهان اسلام آرامش بخشیده ایم.

بنابراین گزارش در ادامه این نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مولوی نذیر احمد سلامی گفت: اقدام این اجلاس درباره قدس شایسته است و اگر موضوع فلسطین و قدس را با تمام ابعاد بررسی کنیم می بینیم هم اسلامی هم جهانی و هم عربی است.

وی افزود: متاسفانه مدعیان جهانی حقوق بشر در برابر تضییع حقوق مردم فلسطین هیچ حرکتی انجام نمی دهند همچنین اعراب در این زمینه چندان همراه نیستند و حتی با دشمنان فلسطین هم همراه می شوند و در نهایت جهان اسلام هم متاسفانه چندان نقشی را برای کاهش آلام فلسطین انجام نمی دهد.

سلامی در پایان گفت: ما نباید از داعش غافل شویم چرا که افکار آنان سالهاست شکل گرفته و هرچند در حال حاضر از لحاظ نظامی شکست خورده اما از لحاظ فکری شکست نخورده و حامیان این تفکر همچنان وجود دارند پس به فراموشی سپردن این تفکرات برای جهان اسلام ضرر آفرین خواهد بود.

همچنین آیت الله محمد آصف محسنی از علمای شیعه افعانستان در نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: فلسطین مسئله بسیار مهمی است که تنها با برگزاری اجلاس و بر روی کاغذ نمی توان از آنها گفت و باید برای مردم مظلوم فلسطین کاری اساسی کرد و آنها را نجات داد.


وی افزود: اکنون که ما در اینجا هستیم مردم مظلوم فلسطین در رنج و عذاب هستند و رژیم عاصب اسرائیل به جنایات خود ادامه می دهد.


آیت الله محسنی خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که مجاهدان افغانستانی در طول سالهای جهاد تاکنون همواره اندیشه های محور مقاومت را در سر داشتند و تمامی مجاهدین در سراسر جهان اسلام برای ازادی امت اسلام از توطئه ها و آفاتی که گریبانگیر امتهای اسلامی است تلاش می کنند.

بنابرگزارش خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودیدر نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: در مورد موضوع اسرائیل باید متوجه باشیم که این رژیم غاصب است و باید محو شود و این چیزی است که نباید از آن دست بکشیم.

وی افزود: این رژیم به دنبال ایجاد یک مشروعیت برای خود است و در سالهای اخیر تلاش شان در این زمینه را شدت بخشیده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: ما باید تلاش مان را جهت رسیدن به امت واحده بیشتر کنیم به خصوص که جهان اسلام این روزها با فجایعی همچون یمن، بحرین و میانمار رو به رو است که باید تلاش بیشتری در زمینه حل این بحران ها انجام دهیم تا توجه جهان اسلام بیش از گذشته به این موضوعات جلب شود.

وی در پایان گفت: باید بکوشیم که اهداف مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیش از گذشته محقق شود و در نظر همه منادیان وحدت در عرصه جهان اسلام قرار گیرد.

بنابراین گزارش،‌ شیخ دکتر همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق؛ در نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پس از فتوای آیت الله سیستانی به دنبال حمله داعش، عراقیها وحدت بیشتری پیدا کردند و دور هم جمع شدند. پیام عملگرایی توسط عراقیها به جهان صادر شد و رفتار انسانی خود را در آن وضعیت سیاسی نیز نشان دادند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد: امروز ائتلافات در عراق به دنبال منافع سیاسی است و از حالت مذهبی خارج شده است. مسئله فلسطین در نگاه همه یکی است اما ممکن است در عملکردها تفاوت وجود داشته باشد.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: انتقال سفارت امریکا به قدس نشان داد که قدس موضوع مهمی است و استکبار از آن هراس دارد.
وی افزود: جوامع اروپایی امروز با اسلام هراسی روبرو هستند؛ امروز تحریم ایران موضوعی نیست که تنها به این کشور مربوط باشد بلکه به تمام دنیا مربوط است. باید جهان از سیطره دلار بیرون بیاید و این امر می تواند بر اقتصاد کشورهای اسلامی تاثیر شگرفی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: این موضوع می تواند موجب وحدت کشورهای اسلامی شود. از سوی دیگر تحریم همه جانبه اسرائیل به نفع وحدت مسلمانان است.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان گفت: باید دریابیم که تقریب در میان کشورهای اسلامی به کجا رسیده است؛ لازم است اطلاعات دقیق فراهم شود تا میزان پیروزهای و ناکامی ها مشخص شود.

ماموستا رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نیز در نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز بدترین آفت کشورهای اسلامی تفرقه و اختلاف است و دشمنان اسلام می خواهند چهره آن را مسخ کنند و اسلام را دین ترور و خونریزی معرفی کنند.


وی افزود: تمامی این اعمال را گروهی نشان می دهند که خود منشا آن هستند و این گروه تروریست وحشی تلاش زیادی می کند تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند. همواره باید این را دانست که مسلمانان باید از تفرقه به هرشکلی دوری و اجتناب کنند و تنها به ریسمان وحدت چنگ بزنند و از پیامبر پیروی کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری