تروریست ها یک چهره سرشناس رادیویی را ترور کردند


تروریست ها یک چهره سرشناس رادیویی را ترور کردند

رائد فارس، چهره سرشناس رادیویی در سوریه که در چند سال گذشته در داخل مناطق تحت کنترل تروریست ها فعالیت می‌کرد و از روزنامه‌نگاران منتقد دولت بشار اسد بود، به ضرب گلوله در ادلب کشته شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، رائد فارس به علت پخش برنامه از داخل مناطق تحت کنترل تروریست ها طی چند سال گذشته شهرت پیدا کرده بود.

او در شمال غربی سوریه و در شهر کافرنبل کشته شده است.

به گزارش بی بی سی، این نخستین بار نبود که رائد فارس که شبکه "رادیو تازه" را تاسیس کرده بود، از سوی گروه‌های مخالف سوری تهدید جانی شد.

او به علت سبک روزنامه‌نگاری و تولید محتوای رادیوی خود بارها مورد عتاب و ارعاب گروه‌های مخالف مسلح قرار گرفته بود.

به گزارش صدای آمریکا، هدر ناوئرت با ابراز ناراحتی از مرگ رائد فارِس،‌ او را یک فعال شجاع توصیف کرد که برای صلح و آینده بهتر مردم سوریه تلاش می‌کرد.

ناوئرت در توئیتر نوشت:‌ «ما از قتل رائد فارس ناراحت هستیم. او یک فعال شجاع بود که برای صلح و آینده بهتر مردم سوریه فعالیت می کرد. او همچنین یک دوست قدیمی با وزارت خارجه آمریکا بود. دعاهای ما همراه خانواده او و خانواده‌ هاموند جنید خواهد بود. آن‌ها الهام‌بخش بودند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره جزییات حمله به رائد فارس نوشت سه فرد مسلح به خودرویی که حامل وی و حمود جنید و یک فرد دیگر در روستای «کفرنبل» بود، تیراندازی کردند که طی آن فارِس و جُنید کشته شدند.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!