نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: گیلان در حال تبدیل شدن به پاتوق و تفریحگاه بازنشستگان سایر استان هاست و باید برای این موضوع تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: آمدیم مشکلات مردم را بشنویم و به گوش مسوولان برسانیم.

وی، گوراب زرمیخ را یکی از پایگاه های میرزاکوچک جنگلی عنوان کرد و افزود: امر مذکور حکایت از تدین و آزادگی مردم این منطقه دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه حضور مردم در مساجد سبب افتخار است، بیان کرد: تلاش علما برای حضور مردم منطقه گوراب زرمیخ تاثیرگذار بوده و مردم سبک زندگی اسلامی را از روحانیون می آموزند.

آیت الله فلاحتی به وجود ظرفیت معنوی در مردم گوراب زرمیخ اشاره کرد و گفت: اقامه نمازجمعه از افتخارهای گوراب زرمیخ است و باید تلاش شود جوانان جذب مساجد شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با تاکید بر ایجاد روح مطالبه گری از دبستان تا دانشگاه در مردم، اظهار کرد: مطالبه گری مردم مانع از غفلت زدگی مسوولان می شود.

گیلان در حال تبدیل شدن به پاتوق بازنشستگان سایر استان هاست

وی به پای کار آمدن مردم با حضور در شوراهای شهر، بخش و روستاها در صحنه اشاره کرد و یادآور شد: اعضای شوراها باید صاحب ایده و طرح باشند و تمام امور را متوجه مسوولان نکنند.

تولید نسل و فرزندآوری در گیلان به صفر رسیده است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تولید نسل و فرزندآوری در گیلان به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: امر مذکور برای استان افتخار نیست.

امام جمعه رشت، گیلان را دارای ظرفیت های دشت، دریا، کوه و منابع خوب برای تولید گل و گیاه، ماهیان و طیور به منظور اشتغال زایی دانست و بیان کرد: مسوولان برای پرداخت وام به جوانان باید تسهیل ایجاد کنند.

وی همچنین به ورود جمعیت از استان های دیگر به گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در حال تبدیل شدن به پاتوق و تفریحگاه بازنشستگان از استان های دیگر شده و باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به حضور خود در مناطق مختلف گیلان، تصریح کرد: پیام مردم را به تمام مسوولانی که می توانند نقش آفرین باشند، می رسانیم اما در برنامه های کلان باید اولویت ها مشخص باشد.

امام جمعه صومعه سرا نیز در جلسه مذکور گفت: وحدت و یکپارچگی برای برطرف کردن مشکلات در شهرستان وجود دارد.

حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری به سیل های اخیر در صومعه سرا اشاره کرد و افزود: جبران خسارت های ناشی از سیل نیازمند برنامه ریزی است.

اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف صومعه سرا

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری بخش میرزاکوچک گوراب زرمیخ اظهار کرد: مشکلات مردم بسیار است و مسوولان برای برطرف کردن آن تلاش می کنند اما حوادث و بلایای طبیعی شهرستان صومعه سرا در حال افزایش است.

کاظم دلخوش، جنگل تراشی را از آسیب های بلایای طبیعی دانست و بیان کرد: حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از بلایای طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است.

گیلان در حال تبدیل شدن به پاتوق بازنشستگان سایر استان هاست

وی به تصرف بستر رودخانه ها اشاره کرد و یادآور شد: هنگام بارندگی، حاشیه رودخانه ها زیر آب می رود و موجب خسارت می شود.

دلخوش از اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف صومعه سرا خبر داد و بیان کرد: پروژه های مذکور از طریق اعتبارات ملی انجام می شود.

برگزاری مراسم ویژه میرزاکوچک جنگلی در گوراب زرمیخ

فرماندار صومعه سرا نیز در جلسه مذکور گفت: هفته بسیج نماد مقاومت ملت ایران است و باید با استفاده از این نهاد بتوانیم بهترین شرایط را برای مردم فراهم کنیم.

علی فتح الهی اضافه کرد: با تلاش متولیان امر فعالیت های خوبی در بخش های مختلف در صومعه سرا انجام شده است.

وی ادامه داد: ادعا نداریم تمام مشکلات مردم را برطرف کردیم اما تلاش ما در این راستا است.

فتح الهی از برگزاری مراسم ویژه میرزاکوچک جنگلی در ۱۱ آذرماه جاری در بخش گوراب زرمیخ صومعه سرا خبر داد.

افزایش فضای مسجد جامع از نیازهای گوراب زرمیخ است

امام جمعه گو راب زرمیخ نیز در جلسه مذکور خواستار احداث مصلا در این شهر شد و گفت: افزایش مساحت فضای مسجد جامع از نیازهای بخش گوراب زرمیخ است.

حجت الاسلام حمیدرضا جلالی با بیان اینکه بخش گوراب زرمیخ از مناطق محروم است، تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات بخش گوراب زرمیخ نیازمند توجه مسوولان است.