نقد و بررسی بازی Hitman 2 ؛ قاتل خاموش


نقد و بررسی بازی Hitman 2 ؛ قاتل خاموش

«هیتمن» (Hitman) بازی درباره کشتن اهدافی است، و اجتناب از کشتن هر شخص دیگری که هدف شما نیست مگر این‌که مجبور به این کار شوید. البته برای رسیدن به این مهم باید در محیط‌های بزرگ بازی که بر اساس مکان‌های واقعی درست شده‌اند پا بگذارید، یاد بگیرید که چطور کار خود را پیش ببرید چندین نقشه داشته باشید، با محیط تطابق پیدا کنید و در نهایت از همه چیز طوری استفاده کنید که کار به نفع شما پیش برود. دومین شماره از بازی هیتمن دیگر به مانند نسخه اول بازی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد اپیزودیک نیست و با تغییر دادن تعدادی از مکانیک‌های بازی به خوبی خود را نشان می‌دهد. البته هنوز هم تکرار چندین باره یک مرحله و پیدا کردن راه‌های مختلف برای رسیدن به یک هدف مشخص و استفاده از تجربیاتی که کسب کرده‌اید بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی هیتمن حساب می‌شود.

در شماره دوم بازی هیتمن باید در شش مکان جدید کارهای خود را پیش ببرید، شش محیطی که در هر کدام باید به گونه متفاوتی اهداف خود را از سر راه بردارید. بهترین مرحله بازی شهر بمبئی در هند است که می‌توانید در جمعیت شلوغ آن خود را به مانند بازی Assassins Creed پنهان کنید و از میان ساختمان‌های پیچ در پیچ راه خود را پیدا کنید.یکی دیگر از مراحل جالب بازی در فلوریدا جریان دارد که هدف شما در یک مسابقه ماشین‌سواری حضور دارد.

این دو مرحله خیلی ماهرانه طراحی شده‌اند، لذتی که در جدا کردن لایه‌های نقشه است تا بتوانید به راه‌های مختلف دست پیدا کنید و ابزار مختلف را برای از بین بردن هدف خود پیدا کنید وصف نشدنی است. اگر با سری بازی هیتمن آشنا باشید می‌دانید که در این بازی پیدا کردن الگوی حرکت هوش‌مصنوعی اهمیت زیادی دارد، زیرا بازی به صبر و حوصله شما پاداش می‌دهد. استراق‌سمع، تعقیب کردن و پنهانی زیر داشتن افراد یکی از اولین قدم‌ها برای رسیدن به موفقیت است. حتی مراحل کوچک بازی نیز به مانند یک پیاز لایه‌های متفاوتی دارند و چیزی که بازی هیتمن را جذاب می‌کند همین است، کنجکاو بودن برای پیدا کردن جزئیات هر مرحله و پیدا کردن نکات جدیدی از داستان بازی است.

نقد و بررسی بازی Hitman 2 ؛ قاتل خاموش

یکی دیگر از جذابیت‌های بازی مراحل جانبی است که درون مراحل اصلی بازی وجود دارد. ممکن است در طی یک مرحله با ماشینی روبرو شوید که از کار انداختن آن باعث جلب توجه افراد زیادی می‌شود. این مراحل به خوبی در بازی جا گرفته‌اند، اما هنوز هم بهترین روش بازی کردن هیتمن پیدا کردن روش‌های مختلف برای به پایان رساندن یک مرحله است؛ چه از طریق مراحل جانبی این کار را انجام دهید و چه از هوش خود استفاده کنید.

کامل کردن یک مرحله زمان زیادی خواهد برد و مطمئنا لحظات زیادی وجود دارد که پوشش شما لو برود؛ بدون تفکر قبلی دست به تفنگ شدن هنوز هم بی‌فایده است ولی همیشه این فرصت وجود دارد که خود را به میان جمعیت برسانید و بعد از عوض کردن پوششتان یک نقشه جدید بریزید. در واقع یکی از جذابیت‌های بازی هیتمن لو رفتن نقشه اصلی‌تان است.

اما داشتن راه‌های متفاوت برای پیش بردن کار همیشه هم به نفع بازی نیست زیرا گاهی اوقات با محدودیت‌های محیط بازی روبرو خواهید شد. به عنوان مثال شما می‌توانید جنازه دشمنان را پنهان کنید ولی وقتی متوجه شدم که نمی‌توانم جنازه دشمن را در یک دستشویی متحرک پنهان کنم متعجب شدم. یکی دیگر از مشکلات بازی نیست وقتی است که مامور۴۷ به شکلی ناگهان خود را از سکوهای کوتاه‌تر پرت می‌کند.

هوش‌مصنوعی بازی نیز گاهی اوقات به شما تخفیف می‌دهد مثلا اگر به جایی وارد شوید که ممنوعه است اول نگهبانان به شما هشدار می‌دهند سپس اعلام خطر می‌کنند. اما وقتی دیدم که یک بادیگارد شخصی بعد از کشته شدن کارفرمایش ناگهان اتاق را ترک کرد خیلی تعجب کردم، زیرا به جز من و او کس دیگری در اتاق نبود.

نقد و بررسی بازی Hitman 2 ؛ قاتل خاموش

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به هدفتان در بازی هیتمن آزمون و خطا کردن است، چک‌پوینت‌های بازی با فاصله خوبی از هم دیگر جا گرفته‌اند و دستی سیو کردن بازی نیز کار عاقلانه‌ای است، زیرا به شما اجازه می‌دهد که قبل از هر بار اجرایی کردن نقشه خود ابتدا بازی خود را سیو کنید زیرا همیشه احتمال شکست وجود دارد. می‌توانید به روش‌های مختلف از میدان دید یک نگهبان رد شوید و یا با استفاده از سکه و یا چیزبرگر حواس افراد را پرت کنید! از سینماتیک‌های بازی نیز نمی‌توان به راحتی گذشت که حس و حال یک سریال معمایی را دارد و به شدت شما را به خود جذب خواهد کرد.

البته به غیر از بخش داستانی بازی مودهای دیگری نیز وجود دارند تا خود را سرگرم کنید، یکی از این موارد Sniper Assassin نام دارد که به مانند نسخه موبایلی آن باید از یک مکان ثابت و به کمک یک تفنگ تک‌تیزانداز اهداف خود را از سر راه بردارید. این مود سرراست است ولی اگر به اندازه کافی خلاق باشید راه‌های زیادی را برای به پایان رساندن یک مرحله پیدا خواهید کرد به خصوص که می‌توانید این بخش را به همراه یک نفر دیگر و به صورت آنلاین نیز انجام دهید. یکی دیگر از محتویات ارزشمند بازی هیتمن وجود تمامی مراحل نسخه قبلی در آن است.

این مراحل تمام ویژگی‌های نسخه جدید را نیز در خود دارند و فقط یک کپی ساده نیستند. یکی دیگر از نکات مثبت نسخه ۲۰۱۶ بازی وجود آپدیت‌های آنلاین بود که به سرعت محتوای بازی را به روزرسانی می‌کرد تا اپیزودیک بودن بازی کمتر به چشم بیاید. چالش‌هایی با درجه سختی بسیار زیاد و مراحلی که فقط طی یک مدت زمان مشخص قابل اجرا بودند به شدت ذهن شما و شناختی که از محیط داشتید را به چالش می‌کشتند. شرکت سازنده تایید کرده است که تمامی این موارد نیز در آینده به بازی اضافه خواهند شد تا گیمرها همیشه بهانه‌ای برای بازی کردن دوباره نسخه دوم بازی هیتمن داشته باشند.

نقد و بررسی بازی Hitman 2 ؛ قاتل خاموش

دومین شماره از شروع تازه بازی هیتمن با تغییرات کوچکی که به خود دیده است یکی از بهترین عناوین موجود در ژانر مخفی‌کاری است. اما نکته مثبت بازی مراحل آن است. مراحلی بزرگ که ذهن شما را به چالش می‌کشند؛ لحظاتی که یک نگهبان به شما مشکوک شده است، لحظه‌ای که پوشش شما لو می‌رود و یا هنگامی که تا کشتن هدف خود فاصله چندانی ندارید. لذت چنین اتفاقاتی درون بازی قابل توصیف نیست.

علیرضا حاجی زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان را جویا شد