«سورپرایز» خانه نشین شد/ استعفانامه گزنده مولاوردی و پاسخ «بدون سلام» روحانی


«سورپرایز» خانه نشین شد/ استعفانامه گزنده مولاوردی و پاسخ «بدون سلام» روحانی

خروج تلگرامی مولاوردی دارای وجوه مبهمی بود. وی پس از انتشار استعفانامه خود در کانال تلگرامی‌اش، اقدام به انتشار نامه موافقت حسن روحانی با استعفایش کرد. نامه‌ای که از سوی رئیس جمهور با فقدان سلام و بدیهی ترین واژگان و جملات ادبی آغاز شده بود.

به گزارش فانوس، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی شب گذشته با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود با عنوان «به پایان آمد این دفتر؛ حکایت همچنان باقیست» به دلیل بازنشسته بودن طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان استعفا و برای همیشه با دولت تدبیر و امید خداحافظی کرد.

*بی مهری جنیدی و انصاری به خانم پر حاشیه

نگاهی به متن یادداشت خداحافظی وی نشان از بی مهری در دولت دارد آنجا که مولاوردی پس از توضیح در مورد تفاسیر مختلف قانون منع بکارگیری بازنشستگان آورده است: «با منع مشارکت سیاسی که نقض بدیهی‌ترین حق انسانی محسوب می‌شود، پرونده فعالیت سیاسی بازخریدها، بویژه بدون توجه به شرایط خاص انجام آن، برای همیشه بسته می‌شود که البته در همراهی با تفسیر اخیر و تقویت آن، معاونت حقوقی رییس جمهور و امور اداری و استخدامی نیز گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و بر این رویه غلط که پایه های آن از مجلس نهم گذاشته شد و برنامه آن مجلس برای گرفتن سرعت دولت یازدهم و مشغول کردن آن دولت بود، مهر تایید زدند!»

وی در بخش دیگری از استعفانامه خود تاکید دارد: «در شرایطی که شاخص سرمایه اجتماعی در کشور که بخش اعظم آن را زنان و جوانان تشکیل می دهند، تنزل قابل توجهی پیدا کرده و دولت جنابعالی میراث دار مطالبات تاریخی انباشته شده از دهه های گذشته همراه با ابرچالش های غیرقابل انکار شده بود و بدون اتکا و توجه به انتسابات و وابستگی‌های فامیلی و سیاسی اینجانب و ...که فصلی نوین را در تاریخ مدیریت کشـور رقم و ورق زد و انگیزه و امید به فـردای روشن را برای زنان و دختران شایسته، سزاوار و توانمند سرزمینمان و تجربه زیسته بی نظیری را برای اینجانب به ارمغان آورد، با باور و ایمان راسخ به حاکمیت قانون به عنوان یکی از مولفه های اساسی حکمرانی مطلوب و با تمکین به آن، ضمن طلب عفو و حلالیت از پیشگاه خداوند متعال، به سهم خود از تمام تقصیرات و قصورات در برآوردن انتظارات، به رغم تمام تلاشها و پیگیری ها از تک تک شهروندان عزیز عذرخواهم»

*نامه‌ای بدون سلام خدمت مولاوردی

خروج تلگرامی مولاوردی دارای وجوه مبهمی بود. وی پس از انتشار استعفانامه خود در کانال تلگرامی‌اش، اقدام به انتشار نامه موافقت حسن روحانی با استعفایش کرد. نامه‌ای که از سوی رئیس جمهور با فقدان سلام و بدیهی ترین واژگان و جملات ادبی آغاز شده بود و با توجه به اینکه دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی چهارشنبه در هیات دولت حضور داشته و پس از آن با خبرنگاران نیز مصاحبه خبری کرده بود نشان از تصمیمی غیرمنتظره داشت.

«سورپرایز» خانه نشین شد/ استعفانامه گزنده مولاوردی و پاسخ «بدون سلام» روحانی

*سورپرایز روحانی به جای «استانداری خراسان رضوی» به خانه رفت

هفته گذشته بود که خبری به سرعت محافل رسانه‌ای را به خود متوجه کرد «شهیندخت مولاوردی گزینه اصلی اصلاح طلبان برای استانداری خراسان رضوی است» . مطالب زیادی در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی در این باره دست به دست شد و حتی روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، این موضوع را با عنوان «سورپرایز روحانی» تیتر یک روزنامه‌اش کرد.

مولاوردی ابتدا درباره کاندیداتوری‌اش برای استاندار خراسان رضوی گفت: رسما چنین پیشنهادی به من نشده و خودم هم کمترین تمایلی به این مسئولیت ندارم. اگر قرار بر تداوم همکاری‌ام در دولت باشد کار در حوزه های مرتبط با زنان و حقوق شهروندی در اولویت است.اما تنها چند روز پس از مصاحبه اولیه وی در مصاحبه‌ای دیگر با تغییر ۱۸۰ درجه ای مواضع قبلی خود عنوان کرد: درباره استاندار شدنم با من صحبت شده است. برای استاندار شدن معرفی شدم و صحبت ها و پیشنهاداتی مطرح شده تا ببینیم، چی پیش می‌آید.

«سورپرایز» خانه نشین شد/ استعفانامه گزنده مولاوردی و پاسخ «بدون سلام» روحانی

*خداحافظی یک اصلاح طلب از دولت

مولاوردی اصلاح طلب حواشی زیادی را برای دولت ایجاد کرد. وی با دعوت از یک جاسوس به نام نزار زاکا برای حضور در ایران باعث بوجود آمدن یک داستان پر رمز و راز شد. همچنین پس از دستگیری نزار، مولاوردی در مصاحبه با آسوشیتدپرس در مورد برخورد قضایی با نزار زکا آورده است: «این به هیچ وجه مورد تائید دولت نیست. ما هر کاری که می توانستیم انجام دادیم تا از این اتفاق جلوگیری کنیم اما شاهدیم که نتوانستیم تاثیر قابل توجهی بگذاریم.»

*روحانی خوشحال از رفتن خانم حقوق شهروندی

مع الوصف فرضیات متعددی در مورد خروج خانم پر حاشیه از پاستور وجود دارد. با یک تحلیل ساده می‌توان جدایی مولاوردی از کابینه روحانی را تنها به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان دانست اما شواهد و مصاحبه‌های اخیر وی نشان از یک خداحافظی اجباری دارد.

طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان دست رئیس جمهور برای ابقای مدیران خود باز است و به راحتی با یک ابلاغ می‌توانست در این مورد هم به دستیار ویژه خود در امور حقوق شهروندی تعالی داده و وی و دستگاه زیر مجموعه او را به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری به ادامه کار ترغیب کند و یا حتی با حکم مشاورت نامبرده را در پاستور نگه می‌داشت اما گویی حسن روحانی نه تنها از رفتن مولاوردی ناراحت نیست بلکه شاید خود با فشارهای مستقیم و غیر مستقیم عرصه را برای حضور مولاوردی در نهاد ریاست جمهوری تنگ کرد و باعث جدایی و استفاده مصلحتی وی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد.

گزاره دیگر از اختلافات موجود فی ما بین روحانی و دستیارش را باید در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری ریاست جمهوری و دولت جستجو کرد. هنوز هیچکدام از مراجع رسمی دولت، به خبر خداحافظی و استعفای دستیار رئیس جمهور نپرداخته‌ است. گویی دولت هم دوست داشت مولاوردی مثل بسیاری دیگر از بازنشستگان بدون حاشیه طبقه ششم ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری را ترک کند اما اختلافات، بغض ادبی مولارودی را فشرد تا بالاخره او را مجاب کرد متن گزنده استعفا در کانال تلگرامی‌اش به رشته تحریر در آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد