جنجالی‌ترین اظهار نظر برنده توپ طلا در مورد چه بود؟


جنجالی‌ترین اظهار نظر برنده توپ طلا در مورد چه بود؟

رود گولیت در سال 1987 توپ طلا را کسب کرد اما معتقد بود باید این جایزه را به بازیکن دیگری می‌دادند.

به گزارش ایسنا، توپ طلا در سال ۱۹۸۷ به نظر می رسید به فوتبال اسپانیا برسد اما برای ایتالیایی‌ها بود. بوتراگنیو که یک سال قبل پس از بلانوف و گری لینکر سوم شده بود شانس کسب این جایزه را داشت. همچنین میچل و فوتره (ستاره اتلتیکومادرید) از این شانس برخوردار بودند. با این حال توپ طلا به رود گولیت، یکی از سه ستاره هلندی که در میلان پا به توپ بودند، رسید. گولیت در آمستردام متولد شد و پدرش سورینامی بود. او مادری هلندی داشت. این بازیکن قد بلند، انعطاف پذیر و با تکنیک بود. شاید تنها بازیکنی به شمار می‌رفت که در همه پست ها یک ستاره بود. او می توانست به عنوان بازیکن آزاد، هافبک و مهاجم بازی کند. گولیت در میلان در خط حمله کنار مارکو فان باستن بازی می کرد. او در آمستردام بزرگ شد و سپس به هارلم رفت. مقصد بعدی این بازیکن فاینورد بود. بازیکن هلندی در نهایت با میلان قرارداد امضا کرد تا عضو یکی از بهترین تیم‌های تاریخ شود.

گولیت توپ طلایش را به نلسون ماندلا که علیه آپارتاید می‌جنگید، تقدیم کرد. مهاجم هلندی اغلب در برنامه های رادیویی حاضر می شد تا از اعضای کنگره ملی آفریقا حمایت کند. او از قضیه ماندلا نیز همیشه حمایت می‌کرد. همچنین در کنسرت‌هایی که برای گرامیداشت استیو بیکو (سمبل و شهید این جنگ) شرکت می‌کرد. به همین خاطر عجیب نبود که جایزه‌اش را به ماندلا تقدیم کرد اما به خاطر اظهاراتش به رسانه‌ها همه را شگفت زده کرد. او گفت: از این که مرا انتخاب کردند تشکر می‌کنم اما آن عادلانه نبود. اگر من بودم این جایزه را به رافائل گوردیو می دادم. او بهترین بازیکن حال حاضر جهان است.

این اظهارات همه را شگفت زده کرد، همچنین فوتبال اسپانیا را که دو نماینده اش یعنی فوتره، بوتراگنیو، میچل و لینکر در رتبه دوم، سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. هیچ کس به گوردیو فکر نمی کرد نه در اسپانیا و نه در رئال مادرید چون در آن زمان بوتراگنیو و میچل شانس کسب این جایزه را داشتند. گوردیو حتی یک رای را برای توپ طلا به خود اختصاص نداد. کسی او را در نظر نگرفته بود. با این حال مدافع اسپانیایی یک بازیکن بزرگ در آن دوران محسوب می‌شد. او در تیم‌های پایه رئال بتیس فوتبال خود را شروع کرد. دوران ورزشی‌اش در این تیم و مادرید ساخته شد. او مدافع چپ خستگی ناپذیری بود که تکنیک خیلی خوبی با پای چپ خود داشت. گل‌های زیادی از این طریق به ثمر رسانده بود. میچل در یک سمت و گوردیو در سمتی دیگر نقش مهمی در سال های درخشان رئال مادرید داشتند. او در این تیم، رئال بتیس و حتی تیم ملی رقیب نزدیکی نداشت که تحت فشار قرار بگیرد. متواضع بودنش باعث شده بود که او را در میان انتخاب های بزرگ قرار بدهند. با این حال گولیت از مدافع اسپانیایی در بزرگترین روز زندگی‌اش تقدیر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...