سمینار سطح بالای همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا


سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های هسته‌ای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا با عنوان دستاورد‌ها و انتظارات با حضور رییس سازمان انرژی اتمی امروز در بروکسل برگزار می‌شود.

سمینار سطح بالای همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان انرژی اتمی ، در این سمینار دو روزه علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و نیز میگل آریاس کانیته، کمیسیونر تغییرات اقلیمی و انرژی اتحادیه اروپا و هلگا اشمید، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مهمترین سخنرانان این سمینار سطح بالا هستند.
همچنین سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مصری، سلحشوری و صفاری، نمایندگان مردم شریف کرمانشاه، تهران و نطنز به همراه تعدادی از مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی، هیئت عالی ایران را در این سفر همراهی می کنند.
در این سمینار دو روزه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در خصوص توسعه همکاری های هسته ای و پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در سمینار های قبلی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
بر اساس ضمیمه 3 برجام، طرح های متعددی مورد توافق همکاری های دو طرف بوده است که از جمله آنها می توان به طرح استرس تست نیروگاه بوشهر و همچنین همکاری در ایجاد مرکز عالی ایمنی هسته ای با سرمایه گذاری 25 میلیون یورویی اتحادیه اروپا، اشاره نمود که در این نشست دو روزه پیگیری می شود.
پیش تر دومین سمینار مقامات عالی‌رتبه ایران و اتحادیه اروپا با عنوان "همکاری‌های هسته ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها" با حضور مسئولین و کارشناسان ارشد دو طرف روزهای 30 آبان و 1 آذر 96 در اصفهان برگزار شد. در این سمینار سخنرانان اصلی ضمن نگاه به همکاری‌های یکسال گذشته ایران و اتحادیه اروپا چشم‌اندازی از آینده این همکاری‌ها ترسیم نمودند. بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، دکتر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنرانان اصلی این سمینار بودند. همچنین مقامات و کارشناسانی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، روسیه، سوئیس، چین، آرژانتین و رومانی در این سمینار حضور داشتند و تعدادی از آنها به ایراد سخنرانی در حوزه‌های مربوطه پرداختند.
همچنین سمینار نخست همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا در قالب ضمیمه سه برجام با عنوان سمینار مقامات عالی‌رتبه ایران و اتحادیه اروپا برای همکاری‌های هسته‌ای پس از برجام؛ «انتظارات و مسئولیت ها» اسفند ماه سال 95 در محل دپارتمان اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد که در این رویداد تحت عنوان مسئولیت ها و انتظارات، در دو پنل جداگانه حقوق هسته‌ای و تحقیق و توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سمینار مشابهی نیز با عنوان 25 سال همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای: چشم اندازهای جدید روزهای 26-25 مهرماه 96 در مسکو برگزار شد و نمایندگان کشورهای مذکور در آن به ایراد سخنرانی پرداختند.
هیئت عالی ایران دیروز وارد بروکسل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!