شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل پیاده و به بهره برداری رسیده است/ هزینه‌ای برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی دریافت نمی‌شود


شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل پیاده و به بهره برداری رسیده است/ هزینه‌ای برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی دریافت نمی‌شود

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تست های لازم بر این شبکه صورت گرفته گفت در حال حاضر خدمات ارزش افزوده این شبکه در حال پیشرفت است و عملیاتی شدن سرویس‌ها اکنون در حال انجام است و در کل کشور به بهره برداری رسیده است.

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص شبکه ملی اطلاعات و پیشرفت‌های آن اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل پیاده شده است و زیرساخت های اساسی آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تست های لازم بر این شبکه صورت گرفته عنوان کرد: در حال حاضر خدمات ارزش افزوده این شبکه در حال پیشرفت است و عملیاتی شدن سرویس‌ها اکنون در حال انجام است و در کل کشور به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص هزینه های اتصال کارت سوخت به کارت های بانکی و نگرانی های مردم نیز اظهار داشت: همه ثبت نام ها از طریق اپلیکیشن های ثبت نامی صورت می گیرد و اگر قرار باشد هزینه ای دریافت شود صرفاً برای صدور کارت بوده و از سوی وزارت ارتباطات هزینه ای برای آن دریافت نمی شود.

خاطر نشان می شود پیش از این فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفته بود: در ابتدای دولت دوازدهم اعلام شد که طبق حوزه‌هایی که در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات آمده، نزدیک به ۸۰ مورد در این شبکه انجام شود. در گزارش‌گیری‌هایی که داشتیم جدول زمانی وجود داشت که مشخص شود خروجی این ۸۰ مورد چیست. آخرین صحبت با وزارت ارتباطات مربوط به دی ماه سال قبل است و مقرر شد که وزارت ارتباطات وضعیت جدید را با اعلام خروجی سیستمی اعلام کند. بنابراین اکنون خیلی نمی‌توانیم روشن بگوییم که مرحله دو در چه وضعیتی است و اعلام رضایت یا عدم رضایت از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات پس از دریافت گزارش وزارت ارتباطات خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا