طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف


اغلب خانم ها به پختن شیرینی های مختلف و خوش طعم علاقه مند هستند و اگر شما نیز از این دسته از کدبانوها هستید و در منزل امکانات و زمان لازم برای پخت انواع شیرینی را ندارید بهتر است با طرز تهیه شیرینی فوری آشنا شوید زیرا برای تهیه این نوع شیرینی ها نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی ندارید و علاوه بر این می توانید با یادگیری شیرینی های فوری عصرانه یا...

اغلب خانم ها به پختن شیرینی های مختلف و خوش طعم علاقه مند هستند و اگر شما نیز از این دسته از کدبانوها هستید و در منزل امکانات و زمان لازم برای پخت انواع شیرینی را ندارید بهتر است با طرز تهیه شیرینی فوری آشنا شوید زیرا برای تهیه این نوع شیرینی ها نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی ندارید و علاوه بر این می توانید با یادگیری شیرینی های فوری عصرانه یا میان وعده ای دلپذیر را برای خود و اعضای خانواده تان فراهم آورید.

طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف

اغلب شیرینی های فوری طعم و مزه بی نظیری دارند و شما می توانید برای تهیه انواع شیرینی های فوری از آجیل و پودر نارگیل و … استفاده نمایید که هر کدام از تنقلات طعم و مزه بی نظیری را به شیرینی های فوری می دهند همچنین می توانید از برخی از شیرینی های فوری به عنوان شیرینی عید نوروز نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف

روش اول :

مواد لازم

پسته و بادام و گردو و مغز زردآلو آسیاب شده : ۱ پیمانه شکر آسیاب شده : ۱ پیمانه هل و جوز هندی : به مقدار لازم آب : ۱ پیمانه روغن : ۱ پیمانه خمیر مایع : ۱/۴ قاشق چایخوری آرد : به مقدار لازم

دستور تهیه شیرینی فوری

آجیل های آسیاب شده و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید سپس هل و جوز هندی را به مخلوط این مواد اضافه کنید تا هسته اولیه شیرینی آماده شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی فوری آب و روغن و خمیر مایه و آرد را با یکدیگر ترکیب نمایید توجه داشته باشید که میزان آرد باید به اندازه ای باشد که خمیر شیرینی متعادلی بدست آید و خمیر این نوع شیرینی نباید خیلی سفت یا شل باشد بنابراین بهتر است آرد را آرام آرام به مایه شیرینی بیفزایید تا خمیر شیرینی مناسبی بدست آید.
بعد از آماده شدن خمیر شیرینی به مدت ۱۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را با کمک وردنه باز کنید و خمیر را به شکل گرد و به اندازه کف دست برش بزنید و مقداری از مخلوط آجیل و جوز هندی را در مرکز خمیر شیرینی بریزید و از قسمت قطر دایره لبه های خمیر شیرینی را به یکدیگر بچسبانید سپس شیرینی را درون روغن داغ سرخ نمایید تا پخته و طلایی رنگ شود.

طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف

روش دوم

مواد لازم
روغن : ۲۵۰ گرم شکر : ۱ لیوان زرده تخم مرغ : یک عدد سفیده تخم مرغ : برای روی شیرینی ها بیکینگ پودر : ۱ پامت آرد : به مقدار لازم پودر قند و فندق خرد شده : به مقدار لازم

دستور پخت شیرینی فوری

برای پخت این نوع شیرینی روغن نرم شده و شکر را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس زرده تخم مرغ را به مخلوط این مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی فوری آرد به اندازه ای به مایه شیرینی اضافه کنید که خمیر شیرینی بدست نچسبد سپس آرد را با مایه شیرینی به خوبی ترکیب نمایید تا خمیر نرمی بدست آید و مقداری از خمیر را در دست فرم دهید و سفیده تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و خمیر شیرینی را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و روی خمیر شیرینی مقداری پودر قند و فندق بپاشید و بقیه خمیر شیرینی را به همین روش تهیه نمایید سپس خمیرهای شیرینی را درون سینی فر بچینید و سینی فر را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا سطح شیرینی ها طلایی رنگ شود.
طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف

روش سوم

مواد لازم
بادام : دو لیوان گلاب : ۸ قاشق غذاخوری پودر قند : دو لیوان شکر : یک لیوان خلال پسته : به مقدار لازم

دستور تهیه شیرینی توت فوری

برای تهیه شیرینی توت، بادام ها را به مدت دو ساعت درون مقداری آب ولرم خیس کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده بادام ها را از درون آب بیرون آورید و پوست آن ها را بگیرید و بادام های پوست کنده شده را به همراه گلاب و پودر قند درون میکسر بریزید و هم بزنید تا خمیری یکدست بدست آید.
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی فوری توت مقداری از خمیر شیرینی را جدا کنید و در کف دست خود به شکل توت فرم دهید سپس خمیر شیرینی را درون شکر بغلطانید و یک خلال پسته را در سر شیرینی توت فرو کنید.
طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف
توجه داشته باشید که می توانید شیرینی توت را با انواع رنگ های خوراکی تهیه نمایید همچنین می توانید از این نوع شیرینی فوری برای پذیرایی از مهمان ها در عید نوروز و شب یلدا استفاده نمایید.
طرز تهیه شیرینی فوری با سه روش مختلف

در این مطلب با طرز پخت شیرینی فوری در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع شیرینی ها نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای پخت انواع شیرینی های مختلف به بخش شیرینی و کیک مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...