سردار تقی زاده: نگرانی ما از شیفتگان غرب و نفوذی‌ها است


سردار تقی زاده: نگرانی ما از شیفتگان غرب و نفوذی‌ها است

مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین گفت: نگرانی ما از آمریکا و غرب نیست، بلکه از شیفتگان غرب و نفوذی‌ها است که خود را گم می‌کنند.

خبرگزاری فارس: سردار سرتیپ پاسدار حمیدرضا تقی زاده مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین در نشست تخصصی ابعاد بین المللی تحریم بسیج از سوی آمریکا که صبح امروز (دوشنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: تحریم‌هایی که بسیج را هدف قرار گرفته است به صورت مرحله‌ای از سال ٩٤ شروع شده است. بنیاد تعاون سازمان بسیج بانکی بنام مهراقتصاد دارد که اجتماعی‌ترین بانک کشور است و تقریبا دو سوم شعب این بانک در مناطق محروم هستند و به بسیجیان و طبقه‌های محروم اجتماع خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: به طبع همه بانک‌های کشور که ناخواسته دچار مشکل بنگاه داری شدند، در سال‌های قبل بانک مهر اقتصاد هم دچار این معضل شد و به جای طلب‌هایی که داشت مجبور شد برخی بنگاه‌ها را در اختیار گرفت.

سردار تقی زاده ادامه داد: شروع تحریم‌های غربی‌ها علیه بسیج از برخی شرکت‌های بزرگ بود که بسیاری از آن‌ها به دلیل واگذاری این شرکت ها، در لیست جدید دیگر متعلق به ما نیست. خروج از بنگاه داری برنامه ما بوده و اکثر شرکت‌هایی که آمریکا در لیست تحریم قرار داده است، دیگر متعلق به ما نیست.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه تحریم این شرکت‌ها در حالی است که غربی‌ها از تحریم‌های هوشمند با تقاطع گیری اطلاعات یاد می‌کنند، تصریح کرد: می‌بینیم که اطلاعات تحریم کنندگان قدیمی است و اطلاعات خود را از ٣-٤ سال قبل تا کنون به روز نکرده اند و شاید دو سوم آنچه را که تحریم کرده اند در سال‌های گذشته توسط بنیاد تعاون بسیج واگذار و خارج شده است.

وی گفت: برخی از شرکت‌هایی که تحریم شده اند و در اختیار هستند، فعالیت می‌کنند و در شرایط تحریم فعلی هیچ مشکلی ندارند و سودده هستند.

سردار تقی زاده با بیان اینکه از مدت‌ها قبل برای این تحریم‌ها برنامه ریزی و طراحی‌های لازم را انجام داده ایم، عنوان کرد: در حال حاضر در شرکت‌های تحریم شده هیچ گونه مشکلی از نظر کارگری، سود دهی و سهامداری جزء نداریم.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج تاکید کرد: بیشترین مشکل تحریم جدید مربوط به شرکت‌هایی است که به مردم و بخش خصوصی واگذار شده است و اکنون بعنوان شرکت‌های مربوط به سازمان بسیج تحریم شده اند.

وی با بیان اینکه بسیج قابل شمارش نیست، افزود: آمریکا تمرکز تحریم را روی شرکت‌ها و موسسات مربوط به بسیج گذاشته است که این تمرکز هدف خاصی دارد. تقریبا شرکت و موسسه‌ای نبوده در حوزه بانک مهر که در زمان واگذاری ضررده بوده باشد. تمام شرکت‌هایی که در طول سنوات گذشته در اختیار بسیج قرار گرفت شرکت‌های دچار مشکل بودند و زمانی که واگذار شدند، سودده بودند.

سردار تقی زاده، گفت: راهبرد دشمنان این است که با فشار به مردم موجب یاس و ناامیدی آنان بعنوان نماد و قدرت جمهوری اسلامی شوند و بتوانند اعتراضاتی را شکل دهند که یک نمایشی از آن را در پایان سال گذشته و ابتدای امسال دیدیم، اما از آنجایی که پایه مردمی نداشت از آن استقبال نشد.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه، چون گستردگی بسیج بسیار زیاد است، صحبت کردن از آن به معنای کل جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: راهبرد ما ایجاد وحدت و همصدایی در بین مردم، مسئولین، اقوام و اقلیت‌ها است.

وی افزود: یکی از روش‌هایی که در بسیج در پیش گرفته ایم تکثر در اقدام است. بسیج متکثر و ده‌ها میلیونی است و قابل محدودیت نیست. تکثر در سهامداری، صادرات و تولید داریم که قابل تحریم کردن و فشار وارد کردن بر آن نیست.

خدمت بی منت را سردار تقی زاده دیگر راهبرد بسیج برشمرد و خاطرنشان کرد: در بسیج مهندسین کشاورزی، ده‌ها هزار مهندس مشغول خدمت رسانی به کشاورزان برای افزایش میزان محصول هستند. بسیج ده‌ها هزار نفری مهندسین در صنعت در حال فعالیت هستند تا زنجیره‌های تولید را به زنجیره‌های بازرگانی متصل کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج تصریح کرد: تمام شرکت‌هایی که در بسیج داریم مدیریت زنجیره تولید و خدماتی است که مردم ایجاد کرده اند. ما هیچ چیزی برای خودمان نداریم و به نوعی می‌توان گفت: بسیج مالکیتی ندارد بلکه مدیریت کننده زنجیره است. بسیج تصدی گری ندارد و تصدی متعلق به خود مردم است.

وی گفت: یکی از روش‌های دیگر الگوسازی است و بسیج الگوی نظامی خود را به دیگران ارائه کرده و هنگامی که این الگو را به عراق ارائه کردیم، بسیج شدند و توانستند پیروز شوند. اجرای مدل و الگوی امنیت بسیج، امنیت واقعی را به وجود می‌آورد.

سردار تقی زاده با بیان اینکه در مجموعه بنیاد تعاون بسیج و زیرمجموعه و شرکت‌های تابعه ٣٥ میلیون خدمت در سال به مردم ارائه می‌کنیم، تاکید کرد: ده و نیم میلیون سپرده گذار در بانک مهر اقتصاد و اعتماد آن‌ها پاسخ مردم به تحریم‌ها است. بنیاد تعاون بسیج ده‌ها درمانگاه در مناطق محروم دارد که سالانه ٤.٥ میلیون خدمت را به صورت یارانه‌ای به مردم ارائه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج عنوان کرد: کارخانه تراکتورسازی ٥٠٠ واحد قطعه ساز دارد که ١٠ هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند که حتی یک نفر آن هم مربوط به تراکتورسازی نیست و همه آن‌ها متعلق به مردم است.

وی با اشاره به اینکه منفعت مردم را به منفعت بنگاه‌های بسیج گره نزده ایم، بلکه منفعت‌های مردم را به هم گره زده ایم، تصریح کرد: در مناطق زلزله زده گروه‌های جهادی بسیج ١٠٠٠ واحد مسکونی ساخته و ١٠٠٠ واحد را مرمت هم کردند. این مدل مردمی و زنجیره‌ای قابل تحریم نیست.

سردار تقی زاده تاکید کرد: نگرانی ما از آمریکا و غرب نیست، بلکه از شیفتگان غرب و نفوذی‌ها است که خود را گم می‌کنند. بعضی‌ها از روی مدل‌هایی که برای کشور ما نیست، کار‌هایی می‌کنند که در نهایت مانند هفت تپه کارگران را دچار التهاب می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه با غیر مردمی کردن اقتصاد، دچار تحریم مردم خواهیم شد، خاطرنشان کرد: پیگیری فساد در پیشگیری از آن بسیار مهم است و در موضوع مبارزه با فساد بسیج و مردم در میدان هستند و خود تمام آدرس‌ها را به ما می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین خصوصیت بسیج مردمی بودن آن است، اظهار داشت: مبنای سازمان بسیج امید است و دشمن هم در نقطه مقابل بر روی یاس کار می‌کند.

سردار تقی زاده عنوان کرد: بسیج از بدو تاسیس خود تا کنون توانسته موثرتر، سازمان یافته‌تر و تخصصی‌تر در عرصه‌های مختلف ورود کند و امروز عرصه‌ای وجود ندارد که بسیج در آن حضور نداشته باشد.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج در پایان تاکید کرد: در برخی عرصه‌ها که بسیج داوطلب حضور در آن‌ها است، زمینه‌ها فراهم نیست و باید کمک کنیم تفاهم برای حضور بسیج در صحنه‌های مختلف ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان