نماینده مجلس: عملکرد غلامی بهتر از سایر وزرا است


نماینده مجلس: عملکرد غلامی بهتر از سایر وزرا است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تنها کمی بیش از یک سال از وزارت منصور غلامی گذشته در خصوص طرح استیضاح وزیر علوم گفت: مدت زیادی نیست که منصور غلامی برسر کار آمده وی دراین مدت نسبت به سایر وزرا عملکرد بهتری داشته است.

محمد قمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: اگر منصفانه قضاوت کنیم خواهیم دید برخی مشکلات کنونی به خارج از دانشگاه مربوط است و وزیر علوم برای رفع آنها کاری نمی‌تواند انجام دهد.
این نماینده مجلس گفت: از جزئیات طرح استیضاح مطلع نیستم اما به نظرم در شرایط کنونی که دولت درگیر با آمریکا و جنگ اقتصادی است مطرح شدن چنین مواردی به صلاح نیست.
وی ادامه داد: باید اجازه دهیم دولت برای انجام کارهایش تمرکز لازم را داشته باشد. هرچند استیضاح حق نمایندگان است اما این حق، تنها راه نیست بلکه نمایندگان می توانند با طرح سوال یا تذکر مشکلات حوزه دانشگاه‌ها و وزارت علوم را حل کنند.
قمی با اعلام این خبر که طرح استیضاح هنوز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است گفت: آن مقداری به وزارت علوم مربوط می شود قابل اغماض است و با تذکر و طرح سوال قابل حل شدن است. این در حالیست که طرح استیضاح می‌تواند برای وزارت علوم چالش ایجاد کند.
وی در پاسخ به این سوال که چه مسائلی از دانشگاه ریشه در بیرون از وزارت علوم دارد، گفت : به دلیل شرایط اقتصادی و ارزی ، در حوزه‌های پژوهشی دانشگاه مشکلاتی ایجاد شده است. چنین مسائلی ریشه در بودجه نویسی کشور و دیگر مسائل دارد و وزیر علوم نمی‌تواند برای حل آنها کاری انجام دهد.
وی گفت: با توجه به اینکه چند وزیر تازه وارد کابینه شده‌اند و دولت نفسی تازه کرده است. طرح استیضاح جدید مشکلی را حل نخواهد کرد؛ همانطور که استیضاح وزرای کار و اقتصاد، مسائل را حل نکرد و سیاست‌های این وزارتخانه‌ها تغییری نکردند. این روزها، به دلیل شرایط ایران در منطقه و جهان، استیضاح وزیر علوم ضروری نیست.
به گزارش ایرنا، چندی پیش محمدرضا رضایی کوچی از جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داده بود.
وی دلایل امضا کنندگان این طرح را انتخاب‌های سیاسی و ناکارآمد در دانشگاه‌ها، کاهش کیفیت علمی و انتخاب مدیران ناکارآمد در دانشگاه ها اعلام کرده بود. همچنین حذف برخی دانشگاه‌ها و تجمیع دانشگاه‌های مؤثر، عدم نگاه به توسعه دانشگاه‌ها و ضعف مدیریتی از دیگر محورهای تقاضای استیضاح اعلام شده بود.
ب.ل**1601**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !