صدور حکم شهردار پایتخت با تنگناهایی روبروست


صدور حکم شهردار پایتخت با تنگناهایی روبروست

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز دوشنبه با انتشار توئیتی نوشت: «شواهد و قرائن نشان می دهد که فرآیند صدور حکم شهردار منتخب توسط وزیر کشور با تنگناهایی روبه روست، به نظر می رسد حکم شهردار منتخب بسرعت صادر نخواهد شد، پیگیری ها و مذاکرات در جریان است».

به گزارش ایرنا اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که از شهریور ماه سال 96 فعالیتشان شروع شده است به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری ها روز 22 آبانماه امسال با 11 رای «پیروز حناچی» معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را در رقابت با «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی، به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند.
وزارت کشور 10 روز کاری مهلت دارد که حکم شهردار تهران را تایید و ابلاغ کند و در شرایطی که برخی منابع اعلام کرده بودند امروز (دوشنبه) این حکم صادر خواهد شد، سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که صدور این حکم با تنگناهایی همراه است.
براساس قانون، در صورتی که وزارت کشور حکم شهردار منتخب را صادر نکند اما شورای شهر تهران هم بر انتخاب خودشان اصرار داشته باشند، موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع خواهد شد.
شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم تاکنون محمد علی نجفی و نیز سید محمد علی افشانی را به عنوان شهردار پایتخت برگزیده اند که نجفی اوایل امسال استعفا کرد و افشانی نیز همزمان با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان روز 27 آبان امسال این مسئولیت را ترک کرد.
حناچی از 27 آبان ماه امسال به عنوان سرپرست شهرداری تهران فعالیت دارد.
تهرام/7244/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...