واشنگتن مسئول بزرگ ترین قحطی جهان در یمن خواهد بود


واشنگتن مسئول بزرگ ترین قحطی جهان در یمن خواهد بود

پنج سازمان بین المللی امدادرسانی از واشنگتن خواستند تا همه حمایت های نظامی از ائتلاف سعودی در جنگ یمن را متوقف کند تا میلیون ها انسان بی گناه از مرگ نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ای بی سی نیوز» ،پنج سازمان بین المللی امدادرسانی از واشنگتن خواستند تا همه حمایت های نظامی از ائتلاف سعودی در جنگ یمن را متوقف کند تا میلیون ها انسان بی گناه از مرگ نجات پیدا کنند.

«کمیته بین المللی نجات»،«آکسفام»،سازمان «مقابله با فقر و گرسنگی جهانی»،سازمان «کودکان را نجات دهید» و «شورای پناهندگان نروژی» در بیانیه مشترکی اعلام کردند که 14 میلیون نفر در یمن در معرض خطر مرگ از گرسنگی قرار دارند و اگر طرف های درگیر جنگ در یمن فورا شرایط را تغییر ندهند این اتفاق خواهد افتاد.

در این بیانیه آمده است:گروه های درگیر در جنگ یمن،اقتصاد این کشور را با سیاست ها و اقداماتی که تورم ایجاد کرده و ارزش ارز را پایین آورده،تضعیف کرده اند.

سازمان های بین المللی امدادرسانی اعلام کردند که گرسنگی نباید به عنوان سلاج جنگی علیه شهروندان یمنی به کار برده شود.

این سازمان ها از واشنگتن خواستند تا با اعمال فشار بر عربستان و امارات،جنگ در یمن را پایان دهد.

مارس سال 2015 میلادی،ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا ،عملیات نظامی گسترده ای را علیه شیعیان حوثی که صنعا را تحت کنترل داشتند،آغاز کرد.

در بیانیه سازمان های امدادرسانی بین المللی آمده است :«اگر واشنگتن حمایت نظامی خود از ائتلاف سعودی را متوقف نکند،مسئول بزرگ ترین قحطی جهان خواهد بود.»

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد