اندام تناسلی زنانه، واژنتان را پنبه ای کنید!


اندام تناسلی زنانه، واژنتان را پنبه ای کنید!

یکی از نگرانی های خانم ها درباره سفید پنبه ای شدن واژن احساس درد و ناراحتی می باشد.

پنبه ای کردن واژن برای بسیاری از خانمها و دختران مهم است و اگر به دنبال روشهای سفید پنبه ای شدن واژن و مهبل تان هستید در اینجا بهترین درمان های خانگی برای پنبه ای کردن واژن و آلت تناسلی زنانه بیان خواهد شد.

پنبه ای کردن واژن و آلت تناسلی زنانه
واژن پنبه ای و سفید می خواهید؟ کار سختی نیست برای پنبه ای کردن واژن باید روشهای خانگی سفید و پنبه ای شدن واژن را بیابید واژن بخش مهمی از بدن زن است و معمولا تیره تر از قسمت‌های دیگر بدن به نظر می‌رسد. این تیرگی واژن یک مشکل شایع بین زنان است و راه‌حل‌های موجود در بازار باعث می‌شود پوست به جای سفید و پنبه ای شدن، تیره‌تر شود. در این نوشتار فهرستی از برترین داروهای خانگی را برای سفید و پنبه ای کردن واژن به طور طبیعی در اختیارتان خواهیم گذاشت. استفاده از این روش‌های درمانی پنبه ای کردن واژن در منزل بسیار آسان است. با ما همراه باشید! دلایل شایع تیرگی واژن کشاله ران شامل ژنتیک، تعریق زیاد، تجمع پوست‌های مرده در اطراف خط بیکینی، قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش، اصلاح مداوم واژن، پوشیدن لباس‌های زیر با الیاف مصنوعی و اصطکاک ران‌ها هستند.

سفید پنبه ای شدن واژن
سفید و پنبه ای شدن واژن راه حل های مختلفی دارد و علل اصلی سیاه شدن واژن افزایش سن، بارداری، زایمان و تغییرات هورمونی، از جمله مواردی هستند که باعث تغییر رنگ واژن و تیره تر شدن پوست این ناحیه می شوند. بسیاری از افراد بر این باورند که این تغییر رنگ واژن شان ممکن است به دلیل شست و شوی کم واژن و یا عفونت های مکرر باشد.
یکی از نگرانی های خانم ها درباره سفید پنبه ای شدن واژن احساس درد و ناراحتی می باشد . از آنجائیکه از لیزر برای سفید و پنبه ای شدن واژن استفاده می شود نه تنها نیاز به برش در ناحیه تناسلی ندارد بلکه بدون بیهوشی و درد انجام می شود . تنها ممکن است فرد احساس سوزن سوزن می کند که محسوس نیست .
در صورتی که علاوه بر تیره شدن ناحیه واژن، علائمی مانند سوزش و خارش نیز به همراه دارد، می توان احتمال بروز عفونت را افزایش داد.
البته این مورد کاملا طبیعی است که رنگ پوست ناحیه واژن و لابیاها نسبت به سایر قسمت های بدن تیره تر می باشد و شما به دنبال سفید و پنبه ای شدن واژن باشید. اما بسیاری از خانم ها از این موضوع شکایت دارند و به دنبال راهی هستند تا واژن سفیدتری داشته باشند.
پنبه ای کردن واژن به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند:
- جنس
- سن
- وزن بدنی
- عوامل ژنتیکی
- برهم خوردن نظم هورمون ها
افرادی که روابط جنسی زیادی دارند، معمولا واژن تیره تری نسبت به سایر افراد دارند. افزایش ترشح از واژن، خود یکی از دلایل تیره تر شدن لابیاها و ناحیه تناسلی می باشد و دلیل عدم پنبه ای شدن واژن است. البته این مورد، بعد از گذشت مدتی از رابطه جنسی و بازگشت جریان خون رسانی به روند طبیعی، برطرف خواهد شد.

پنبه ای کردن واژن با لیزر
لیزر روشی به روز و متد منحصر به فردی برای پنبه ای کردن واژن می باشد و می توان توسط آن به سفید و پنبه ای شدن واژن امیدوار بود . لیزر وایتنینگ برای پنبه ای کردن واژن با لیزر موهای زائد تفاوت دارد و برخی بر این باورند که همراه با لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی هم روشن می شود اما این نظریه اشتباه می باشد و لیزر موهای زائد کار لیزر وایتنینگ را انجام نمی دهد .
لیزر وایتنینگ می بایستی دستگاه استانداردی و دستگاه پر قدرتی باشد و این را هم باید گفت که اقداماتی را باید قبل و بعد از لیزر وایتنینگ انجام داد که شامل موارد ذیل می باشد :
به مدت ۳ روز قبل از لیزر وایتنینگ نباید اصلاحی در این ناحیه انجام شود .
اگر لیزر موهای زائد به صورت همزمان انجام می شود بایستی یک هفته زمان بین لیزر موهای زائد و لیزر وایتنینگ وجود داشته باشد .

مراقبت های بعد از سفید و پنبه ای کردن واژن با لیزر
پس از انجام لیزر سفید و پنبه ای کردن واژن از کرم های بی حس کننده که پزشک برای فرد تجویز می کند می بایستی استفاده کرد که پزشک بتواند به راحتی با قدرت بالای این دستگاه این تیرگی را از بین ببرد .
- می بایست از دامن و لباس های راحت پس از لیزر وایتنینگ استفاده کرد .
- نیازی به آنتی بیوتیک های خوراکی نمی باشد اما شاید نیاز باشد که آنتی بیوتیک های موضعی استفاده شود .
- پزشک کرم هایی تجویز می کند می بایستی پس از لیزر درمانی از آن ها استفاده کرد .
- اگر فرد زخم و یا عفونتی دارد باید پیش از لیزر وایتنینگ حتما پزشک خود را مطلع کند .
- فعالیت و ورزش مانعی ندارد .
- فرد نباید از لباس های تنگ و پلاستیکی استفاده کند .
- نواحی لیزر را باید خشک و تمیز نگاه داشت .
- رابطه جنسی بعد از دو روز بلا مانع می باشد .

امروزه سفید کردن واژن با لیزر انجام می شود و مزایای زیر را به همراه دارد:
- روشی ایمن، موثر و بدون درد
- بدون نیاز به برش و بخیه
- سفید شدن و پنبه ای شدن واژن بعد از چند جلسه ( معمولا ۳ جلسه به بالا)
از جمله مزایای درمان و پنبه ای کردن واژن با لیزر می توان به تحریک کلاژن سازی و تولید بافت مجدد در ناحیه واژن اشاره کرد. زیرا که با افزایش سن و کاهش تولید هورمون استروژن، تولید کلاژن نیز کاهش می یابد و بافت واژن خاصیت الاستیسیته خود را از دست می دهد. روش پنبه ای کردن واژن با لیزر دوره نقاهت طولانی ندارد. اما بهتر است فرد بعد از انجام لیزر پنبه ای شدن واژن، استراحت کند، فعالیت های سنگین نداشته باشد و به مدت چند روز از برقراری رابطه جنسی خودداری کند.
شایان ذکر است که بگوییم برای دستیبابی به واژنی سفید و پنبه ای مراجعه به یک متخصص زنان حاذق حائز اهمیت است. تنها مراقبتی که فرد بعد از انجام لیزر داشته باشد اینست که به مدت ۵ روز از داروهای انتی بیوتیک به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کند . فرد بلافاصله بعد از لیزر پنبه ای کردن واژن می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد . تعداد جلسات لیزر سفید کردن واژن به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک بستگی دارد . در برخی افراد تنها یک جلسه کافی است و برخی افراد نیاز به ۳ الی ۴ جلسه دارند که در هر ۳ الی ۴ هفته انجام می شود.

سفید پنبه ای شدن واژن با کرم موضعی
امروزه استفاده از کرم های موضعی برای سفید و پنبه ای کردن واژن در بین خانم ها شایع می باشد . برخی از این کرم ها دارای ترکیبات گیاهی هستند و برخی از آنها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند . کرم های گیاهی معمولا دارای عصاره گیاهانی شامل خیار ، آلو ورا ، جلبک دریایی یا آربوتین ( از نوعی قارچ که دارای کوجیک اسید و شیرین بیان و توت است تشکیل شده است. ) همچنین کرم های پنبه ای کننده واژن دارای ویتامین A ، C ، E است . کرم های شیمیایی نیز دارای هیدروکینون می باشد که در برخی افراد مناسب نمی باشد . زیرا هیدروکینون برای همه پوست ها مناسب نیست و ممکن است فرد را دچار عوارضی کند. به همین جهت بدون تجویز و تشخیص پزشک نباید مصرف شود.

سفید کردن واژن با دستگاه آفرودیت
یکی از دستگاههایی که دارای جنبه درمانی و زیبایی ناحیه واژینال زنان و پنبه ای کردن واژن می باشد دستگاه آفرودیت می باشد.یکی از علل ایجاد اختلالات در زنان بالارفتن سن می باشدکه این اختلالات بر ظاهر و زیبایی واژن نیز تاثیر می گذارد. از جمله تغییراتی که پیش از یائسگی در بین زنان شایع می باشد تغییرات هورمونی است . کاهش هورمون استروژن باعث ایجاد عوارضی از جمله خشکی واژن ، احساس سوزش و درد در هنگام رابطه جنسی در فرد می شود . همچنین بی اختیاری ادرار در سنین بالا بسیار شایع می باشد و درمان های معمول آن نیز زمان بر و دشوار می باشد . این اختلال در صورتی که درمان نشود می تواند باعث افتادگی مثانه و واژن شود. به همین منظور دستگاه آفرودیت برای درمان عوارض یائسگی و بی اختیاری ادرار استفاده می شود . این دستگاه مجهز به لیزر CO2 فرکشنال بوده که روشی بی خطر و کم تهاجم می باشد . از دیگر کاربردهای این دستگاه جوانسازی و پنبه ای کردن واژن می باشد .
- بدلیل نداشتن برش در این روش خونریزی ندارد .
- نیاز به بی حسی نداشته و فرد کمترین ناراحتی و دردی را در حین انجام لیزر احساس نمی کند.
- این روش در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می شود که در مقایسه با سایر روش های جوانسازی واژینال بسیار سریع می باشد .
- عدم نیاز به وسایل کمکی
- عدم نیاز به تجهیزات بیمارستانی شامل اتاق عمل و مواد بیهوشی
- ( این جراحی سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می شود )
- بهبودی بعد از لیزر به سرعت انجام می شود و نیاز به استراحت طولانی ندارد.
باید توجه داشت برای انجام این لیزر باید به متخصص زنان مراجعه شود . زیرا اگر فرد دارای عفونت در ناحیه تناسلی یا در دهانه رحم داشته باشد ابتدا باید درمان شود . پزشک در صورت مشکوک بودن تست پاپ اسمیر را تجویز می کند و در صورت بیماری درمان صورت می گیرد . اگر فرد سالم باشد برای انجام لیزر آماده می شود.

زردچوبه و پرتقال
زمانی که زردچوبه و پرتقال را ترکیب می‌کنید، مخلوطی عالی برای پنبه ای کردن واژن است و چون پرتقال حاوی ویتامین C است، باعث سفید شدن پوست ناحیه واژن می‌شود. مقداری زردچوبه را با دو قاشق آب پرتقال و یک لیوان آب ترکیب کنید. محلول را روی قسمت‌های تیره بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته برای سفیدی و پنبه ای شدن واژن انجام دهید.

هویج
اگر به دنبال واژن پنبه ای هستید هویج را امتحان کنید. هویج حاوی ماده بتاکاروتن است که به حفظ رنگ پوست و پنبه ای شدن واژن کمک می‌کند. علاوه بر این، در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از پوست محافظت می‌کند. با این‌که می‌توانید هویج را به صورت خام بخورید تا رنگ پوست واژن تان سفید و روشن شود، اگر آن را به شکل خمیر درآورید، تاثیر بهتری خواهد گذاشت.
برای پنبه ای کردن واژن با هویج، یک عدد هویج تازه را له کرده و چند قطره روغن چوب صندل به آن اضافه کنید. پس از آن، قبل از خواب، ناحیه تیره واژن را با آن ماساژ دهید. صبح بعد، آن قسمت را با آب ولرم پاک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن دانه هویج استفاده کنید که هیچ ماده معدنی و عطری ندارد.

پاپایا
پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به رفع تیرگی ناحیه بیکینی و پنبه ای شدن واژن کمک می‌کند. پاپایا، شکسته شدن سلول های مرده پوست ناحیه واژن زنان را نیز تسریع می‌‌کند. یک عدد پاپایای رسیده را تهیه کرده، پالپ آن را درآورده و به مدت ۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر برای پنبه ای کردن واژن بمالید. همچنین می‌توانید پاپایا و روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه سریع، آن را به طور منظم به کار ببرید.

آسپرین
آسپرین خواص زیادی برای زیبایی و پنبه شدن واژن زنان دارد. آسپرین حاوی سالیسیلیک اسید است که سلول های مرده پوست را برمی‌دارد. برای روشن کردن خط بیکینی و پنبه ای شدن واژینال، دو عدد قرص آسپرین را له کرده و آن را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی قسمت تیره بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این درمان پنبه ای شدن واژن را فورا بعد از اصلاح کردن به کار نبرید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

آرد نخود
آرد نخود برای پنبه ای کردن واژن مفید است آرد نخود هم مانند یک ماده لایه بردار پوست و هم یک ماده سفید کننده واژن عمل می‌کند. برای سفید و پنبه ای شدن واژن با آرد نخود، خمیری درست کرده و آن را بر ناحیه واژن بمالید. اجازه دهید خشک شود. آن را با آب گرم شسته و پس از آن مرطوب کننده بزنید. این کار را تا چند هفته به صورت یک بار در روز انجام دهید تا پوست ناحیه واژن روشن شود.

هیدروژن پراکسید
هیدروژن پراکسید می‌تواند پوست، به ویژه قسمت‌های داخلی ران ها و واژن را سفید کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توپ پنبه ای را در هیدروژن پراکسید گذاشته و آن را بر قسمت‌های تیره بگذارید. چون خیلی قوی است، باید آن را با آب رقیق کنید. پس از شستن، از روغن نارگیل استفاده کنید. این درمان را فورا بعد از اصلاح کردن به کار نبرید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست ناحیه واژن و آلت تناسلی زنانه شود.

برگ نعنا
برگ نعنا برای پنبه ای کردن واژن مفید است علاوه بر بوی خوش، خاصیت خنک کنندگی نیز دارد. برای سفید و روشن کردن واژن، یک مشت برگ نعنا را له کنید تا به شکل خمیر درآید. مقداری عسل را به آن اضافه کرده و آن ناحیه را با این مخلوط با حرکات دورانی ماساژ دهید. آن را پس از 30 دقیقه بشویید. با این کار، پوست واژن تان روشن، سفید و پنبه ای می‌شود.

آبلیمو
آبلیمو به لطف خواص اسیدی که دارد به عنوان یک داروی عالی برای پنبه ای کردن واژن عمل می‌کند. ویتامین C موجود در آن کمک می‌کند تا از شر سلول های مرده‌ی پوست خلاص شوید و پوست را به طور کلی بهبود می‌بخشد. این ماده همچنین تحریک‌کننده‌ی روند بازسازی سلول های سالم پوست است. آبلیمو سرشار از ویتامین C است که آن را به یک عامل جوانسازی پوست نیز تبدیل می‌کند. برای پنبه ای کردن واژن با آبلیمو، یک عدد لیمو را نصف کرده و قسمت آبدار آن را روی ناحیه تیره بیکینی بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را بشویید. همچنین می‌توانید مقداری آبلیمو را با عسل و ماست مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه تیره کشاله ران و واژن بگذارید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب بشویید.
شما می‌توانید هر یک از این داروها را به طور روزانه استفاده کنید تا زمانی که به نتایج مورد نظرتان برسید.
– یک لیمو را نصف کنید و بخشی درونی آن را روی خط بیکینی‌تان به مدت چند دقیقه مالش بدهید. اجازه دهید آبلیمو ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. در نهایت آن را با آب گرم بشویید.
– آب نصف یک لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده و نصف قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را برای پنبه ای شدن واژن روی ناحیه تیره بمالید. اجازه بدهید به مدت 10 دقیقه بماند، سپس واژن تان را با آب شستشو دهید.
از آن‌جایی که آب لیمو پوست شما را خشک می‌کند، پس از استفاده از این روش درمانی، مرطوب‌کننده یا روغن نارگیل برای پنبه ای شدن واژن استفاده کنید.

نکته:
اگر شما اخیرا موهای ناحیه بیکینی‌ را به تازگی با استفاده از موم اصلاح کرده‌اید، از آبلیمو برای سفید و پنبه ای شدن واژن استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به سوزش پوست شود. همچنین پوست خود را به مدت ۱ تا ۲ روز پس از استفاده از هر یک از درمان‌های حاوی لیمو، در معرض آفتاب قرار ندهید.

لیمو + زردچوبه + پودر برنج + ماست
۱ قاشق غذاخوری زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری پودر برنج، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قطره آب لیمو در یک کاسه با هم مخلوط کنید. آن‌قدر هم بزنید تا یک قوام خامه‌ای پیدا کند. ترکیب به دست آمده را در ناحیه واژن استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت 20 دقیقه بماند و به آرامی و با حرکات دایره‌ای آن را ماساژ دهید. در نهایت بعد از گذشت این مدت ناحیه آلت تناسلی زنانه را بشویید و خشک کنید.
واقعیت این است که نوک پستان، زیر بغل، پوست واژن و درون ران‌ها معمولا تیره‌تر از باقی قسمت‌های بدن شما است. در حالی که بعضی از زنان تصور می‌کنند اصلاح منظم (زیر بغل و ناحیه واژن) علت بروز این تیرگی روی پوست است، اما شاید علت دیگری برای این مشکل وجود داشته باشد.

آب گوجه فرنگی ، آب سیب زمینی و عسل
دو قاشق غذاخوری آب، دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ، دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و مقدار کمی عسل را برای سفید پنبه ای شدن واژن با هم مخلوط کنید. این ترکیب را در ناحیه‌ی واژن بمالید و اجازه بدهید به مدت 15 دقیقه بماند. پس از گذشت این مدت، آن را با آب سرد شستشو دهید و آرام پوست‌تان را خشک کنید.

سیب زمینی
سال‌هاست که سیب زمینی به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی و سفید شدن واژن به کار می‌رود. سیب زمینی به رفع ملانین زیاد از پوست کمک می‌کند. اگر واژن شما تیره است، یک عدد سیب زمینی را نصف کرده، آب آن را بگیرید و برای سفید پنبه ای کردن واژن روی پوست خود بمالید. همچنین می‌توانید پالپ سیب زمینی را درآورده و بر نواحی تیره بگذارید. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با آب معمولی بشویید. برخلاف درمان‌های دیگر، سیب زمینی در دو هفته اول، تاثیر خود را نشان می‌دهد. برش‌های سیب زمینی را بردارید و آن‌ها را به آرامی در مناطق تیره واژن ماساژ دهید. سیب زمینی برای خواص سفید کننده واژن واژن که دارد شناخته‌شده است و به شما کمک می کند تا از تیرگی واژن خلاص شوید و واژن پنبه ای داشته باشید.

شیر
شیر یکی دیگر از لایه‌بردارهای طبیعی پوست و سفید کننده واژینال است که مطمئنا می‌توانید آن را برای سفید و پنبه ای کردن واژن استفاده کنید. اسید لاکتیک موجود در شیر به سفید پنبه ای شدن واژن کمک می‌کند، و در نتیجه سبب می‌شود رنگ پوست تان سفید تر شود. شیر از گذشته‌های دور، یکی از بهترین درمان‌ها برای تیرگی پوست و پنبه ای شدن واژن است. شیر سرشار از اسید لاکتیک است که به کاهش تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. یک پارچه پنبه ای را در شیر قرار داده و بین ران‌های خود را با آن بمالید. ناحیه تیره واژن را 15 دقیقه با این پارچه بمالید سپس با آب گرم بشویید. این کار را تا زمان کسب نتیجه دلخواه به طور منظم انجام دهید. این ماده همچنین پوست را مرطوب نگه می‌دارد.
– یک فنجان شیر سرد را در یک کاسه بریزید.
– یک پارچه پنبه‌ای را در آن خیس کنید.
– پارچه‌ی آغشته به شیر را ۵ دقیقه روی پوست تیره‌ی ناحیه‌ی واژن قرار دهید.
– این فرایند را چند بار تکرار کنید.
– در نهایت، ناحیه را به آرامی و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید.
– برای این‌که با استفاده از این روش سریع به نتیجه برسید دو بار در روز این روش را تکرار کنید.

چوب صندل و پوست پرتقال
چوب صندل برای سفید و پنبه ای شدن واژن مفید است و در برابر اشعه فرابنفش از پوست محافظت کرده و لک های تیره را رفع می‌کند. این ماده، رنگ پوست را بهبود بخشیده و رنگیزه‌دار شدن پوست را نیز درمان می‌کند. فقط یک قاشق غذاخوری لیمو را با ۳ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل مخلوط کنید تا خمیری شود. همچنین می‌توانید در صورت غلیظ بودن کمی گلاب به آن اضافه کنید. آن را روی ناحیه تیره قرار داده و بگذارید یک شب بماند. صبح بعد ناحیه را با آب ولرم تمیز کنید. زمانی که این کار را یک بار در روز انجام دهید، رنگ ناحیه تناسلی شبیه به رنگ دیگر قسمت‌های بدن می‌شود.
۱ قاشق غذاخوری پودر صندل، ۱ قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و ۲ قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یک دست حاصل شود. خمیر را در ناحیه‌ی واژن استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ
یک سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف‌آلود و سفت شود. سفید سفت شده را برای پنبه ای شدن واژن روی قسمت تیره شده واژن استعمال کنید. هنگامی که شروع به خشک شدن کرد، آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماست
ناحیه‌ی واژن تان را با ماست به مدت پنج دقیقه ماساژ بدهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید این بهترین ماسک برای پنبه ای شدن واژن است.

جوش شیرین
شما همچنین می‌توانید استفاده از جوش شیرین را برای سفید کردن واژن امتحان کنید البته در صورتی که به این ماده حساسیت ندارید. بافت ریز و دانه دانه‌ی آن به عنوان یک لایه‌بردار عالی برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست آلت تناسلی زنانه عمل می‌کند. جوش شیرین، سلول های مرده پوست را رفع کرده و از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند. برای رفع تغییر رنگ پوست، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با سه قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را روی نواحی تیره بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند پس از سفید پنبه ای شدن آلت تناسلی تان سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید. اگر پوست مهبل تان حساس است از این درمان استفاده نکنید. این ماده حتی از تعریق بیش از حد که یکی از دلایل تغییر رنگ پوست و همین‌طور لایه لایه شدن پوست است، جلوگیری می‌کند.
۱. جوش شیرین و آب را به نسبت ۳: ۱ با هم مخلوط کنید تا خمیری آماده شود.
۲. خمیر حاصل را در ناحیه‌ی تیره‌ی پوست قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود.
۳. در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید.
۴. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.
توجه:
کسانی که دارای پوست حساس هستند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

بادام
بادام سرشار از ویتامین E بوده و خاصیت مرطوب کنندگی و پنبه ای کردن مهبل را دارد. علاوه بر این، بادام دارای خاصیت لایه‌برداری نیز هست که می‌تواند به روشن شدن آلت تناسلی نیز کمک کند. ویتامین E و A و همچنین اسیدهای چرب ضروری که در روغن بادام موجود هستند، باعث تقویت و در عین حال نرم و مرطوب شدن پوست واژن زنانه می‌شوند. بادام کامل برای رویه‌سابی پوست و پنبه ای کردن واژن مفید است. اول، بادام ها را چند ساعت در آب بخیسانید. سپس آن‌ها را آسیاب کرده و کمی شیر به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را روی قسمت‌های تیره مهبل قرار داده و بگذارید یک شب بماند. وقتی هر روز این کار را می‌کنید، تغییر رنگ پوست خود را می‌بینید. برای این کار می‌توانید از روغن بادام نیز استفاده کنید.
– ۵ تا ۶ بادام کامل را شب تا صبح خیس بگذارید. صبح روز بعد، آن‌ها را له کنید تا به صورت یک خمیر صاف و یکدست دربیایند. ۱ قاشق غذا خوری شیر کامل را به خمیر اضافه کنید و آن را روی پوست تیره‌ی ناحیه‌ی واژن قرار بدهید. اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس به آرامی خمیر را روی پوست به صورت حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.
– روش دیگر این است که می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب، حدودا به مدت ۵ دقیقه این ناحیه از واژن را با روغن بادام گرم ماساژ بدهید.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی دارای خواص سفید کردن مهبل است و از این رو به عنوان یک عامل سفید کننده پوست مهبل عمل می‌کند. لیکوپن، آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه فرنگی ، به محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های خورشید کمک می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود پوست در برابر آسیب UV (یکی از علل اصلی تیره شدن مهبل زنان) کم‌تر حساس باشد. گوجه فرنگی یک ماده سفید کننده واژن است که در آشپزخانه یافت می‌شود. گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است که به روشن شدن ناحیه تناسلی زنان در زمان کوتاه کمک می‌کند. برای استفاده از درمان، یک عدد گوجه فرنگی را نصف کرده و آن را بر ناحیه تیره پوست بمالید. آب گوجه فرنگی را بگیرید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس با آب معمولی بشویید. بعد از یک ماه استفاده مداوم، تغییرات را می‌بینید. گوجه فرنگی حتی می‌تواند کمک‌تان کند که از شر پوست مرده منطقه واژن و همچنین سایر قسمت‌های بدن خلاص شوید.
۱. یک تکه گوجه فرنگی را به صورت حرکات دایره‌ای چند دقیقه روی پوست تیره مالش بدهید.
۲. اجازه بدهید آب گوجه فرنگی ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.
۳. این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید.

پوست پرتقال
به جای دور ریختن پوست پرتقال، می‌توانید از آن به دلیل خواص سفید کننده واژن که دارند، روی پوست مهبل تان استفاده کنید. پوست پرتقال به عنوان یک داروی سفید شدن واژن به طور طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش لکه های تیره ناحیه واژن و مهبل کمک کند و در طول زمان آن‌ها را از بین ببرد. آن‌ها حتی می‌توانند پوست تیره شده در اثر نور آفتاب را نیز روشن کنند.
پوست پرتقال بیش‌ از خود میوه ویتامین C دارد. این ویتامین نقشی کلیدی در مبارزه با آسیب‌های رادیکال‌های آزادی دارد که باعث تخریب سلول های پوست می‌شود و به این ترتیب می‌تواند به پوست واژن تان درخشش و سفیدی دهد.
– پوست چند پرتقال را در آفتاب بگذارید تا خشک شوند.
– پس از خشک شدن، آن‌ها را آسیاب کنید تا به پودر ریزی تبدیل شوند.
– ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال و ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید کمی عسل هم به ترکیب اضافه کنید.
– ترکیب به دست آمده را برای سفید و پنبه ای شدن واژن در جاهایی که پوست تیره دارد قرار بدهید.
– اجازه دهید خمیر خشک شود، سپس آن را با دست‌های خیس پاک کنید.
– در نهایت، منطقه را با آب سرد شستشو دهید.
– دو بار در هفته این روش درمانی را تکرار کنید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا یک سفید کننده واژن است. هنگامی که به طور منظم این ماده را استفاده کنید، پوست مهبل تان روشن تر می‌شود و لکه های مختلف پوست تان محو می‌شود. ژل آلوئه ورا حتی به ترمیم سلول های پوست کمک می‌کند و باعث بهبودی فرایند طبیعی بازسازی می‌شود. ژل آلوئه ورا دارای خواص روشن کننده واژن است. این ژل، تولید سلول های جدید را افزایش داده و پوست را مرطوب می‌کند. باید ژل آلوئه ورا را از برگ‌های آن درآورده و پس از حمام کردن، روی ناحیه تیره کشاله ران و واژن بگذارید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست آلت تناسلی تان بماند سپس با آب سرد بشویید. برای کسب نتیجه سریع، یک بار در روز این کار را انجام دهید. آلوئه ورا برای درمان تغییر رنگ پوست و پنبه ای کردن واژن نیز مفید است. بر اساس یک مطالعه که در سال 2013 در مجله‌ی تحقیقات شیمیایی و دارویی منتشر شد، در میان بسیاری از مزایایی که آلوئه ورا برای پنبه ای کردن پوست دارد، می‌تواند لکه های تیره را نیز از بین ببرد و حتی پوست را روشن و سفید کند.
۱. ژل را از یک برگ آلوئه ورا استخراج کنید.
۲. آن را مستقیما در قسمت تیره شده پوست مهبل به کار ببرید.
۳. اجازه بدهید به مدت حدود 2 0دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید.
۴. از این درمان طبیعی برای پنبه ای شدن آلت تناسلی زنانه یک بار در روز برای رسیدن سریع به نتیجه استفاده کنید.

آب خیار
آب خیار دارای خواص سفید کنندگی پوست مهبل است. ویتامین A موجود در این ماده‌ی خوارکی با کنترل تولید ملانین در پوست، باعث کاهش تیرگی پوست می‌شود. علاوه بر این، آب فراوان موجود در خیار کمک می‌کند که پوست آلت تناسلی هیدراته و درخشان بماند. خیار یک عامل سفید کننده واژن است که تولید ملانین را کنترل می‌کند. خیار، پوست را نیز هیدراته می‌کند. برای رفع تیرگی واژن و کشاله ران ، آب خیار را گرفته و بر آن قسمت مورد نظر بگذارید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای کسب نتیجه بهتر، این کار را 30 روز و به صورت 2 بار در هفته تکرار کنید.
– آب نصف یک خیار را بگیرید و آن را در سراسر ناحیه آلت تناسلی تان پخش کنید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. برای این‌که سریع به نتیجه برسید دو بار در روز این درمان را تکرار کنید.
– روش دیگر این است دو قاشق غذاخوری آب خیار را با نصف قاشق غذاخوری آب لیمو و پودر زردچوبه مخلوط کنید. ترکیب حاصل را در قسمت های تیره پوست آلت تناسلی استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. یک بار در روز این روش درمانی را انجام بدهید.
پنبه ای کردن واژن همانطور که در بالا هم خواندید کار چندان مشکلی نیست و شما می توانید ظرف مدت یک ماه از واژن پنبه ای تان لذت ببرید. برای سفید و پنبه ای شدن واژن قبل از انجام کارهای بالا حتما با پزشک پوست و زیبایی مشورت کنید تا آسیبی به پوست و اندام تناسلی تان وارد نگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام