نهاد مشورتی کنگره: آمریکا ممکن است بازنده جنگ‌های آینده باشد


نهاد مشورتی کنگره: آمریکا ممکن است بازنده جنگ‌های آینده باشد

کمیسیون استراتژی دفاع ملی: «ارتش آمریکا در درگیری‌های آینده می‌تواند تلفات غیرقابل قبول و زیادی را متحمل شود و بسیاری از منابع و دارایی‌های مهم را در جنگ از دست بدهد.»

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

یک سازمان مشورتی کنگره آمریکا در امور نظامی و استراتژیک در گزارشی نسبت به «بحران امنیت ملی» و ضعف نظامی این کشور هشدار داده و می‌گوید که ایالات متحده در جنگ‌های آینده توان مواجهه با بیش از یک کشور را ندارد و ممکن است که در رودررویی با کشور بازنده جنگ باشد.

بیشتر بخوانید:

ولایتی: تمامی استراتژی های آمریکا از آغاز قرن 21 دچار شکست شده است


به گزارش یورونیوز، گزارش «کمیسیون استراتژی دفاع ملی» نتیجه‌گیری می‌کند که آمریکا به دلیل کاهش برتری نظامی تاریخی خود دچار بحران امنیت ملی شده و وزارت دفاع این کشور نه به لحاظ مالی و نه از جنبه استراتژیک توان پیروزی در جنگ‌های چند جانبه را نخواهد داشت. این کمیسیون یک آژانس مستقل مشورتی است که اعضای هیئت مدیره آن توسط کمیته سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تعیین می‌شود. در گزارش این کمیسیون آمده است: «برتری نظامی آمریکا دیگر قابل اطمینان نیست و پیامدهای آن برای منافع آمریکا و امنیت آمریکا بسیار شدید خواهد بود.»


کمیسیون استراتژی دفاع ملی می‌افزاید: «ارتش آمریکا در درگیری‌های آینده می‌تواند تلفات غیرقابل قبول و زیادی را متحمل شود و بسیاری از منابع و دارایی‌های مهم را در جنگ از دست بدهد.»


اریک ادلمن، معاون وزارت دفاع آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و گری رافهد، رئیس سابق عملیات دریایی دولت‌های بوش و اوباما دو تن از رؤسای این کمیسیون قرار است در ماه جاری میلادی در کمیته نیروهای مسلح سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت دهند.


از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا با استقبال از این گزارش آن را زنگ خطری هوشیار کننده خوانده است. جانی مایکل، سخنگوی این وزارتخانه گفته است که این گزارش یک یادآوری جدی برای جلب توجه‌ها نسبت به این مشکل و همچنین دعوتی به انجام اقدامات لازم است.


کمیسیون استراتژی دفاع ملی در گزارش خود می‌گوید: «به دلیل تمرکز آمریکا در سال‌های اخیر بر مبارزه با تروریسم و عملیات‌های ضد شورش و همچنین تمرکز دشمنان ما در پیدا کردن راه‌های مختلف شکست دادن نیروهای آمریکا، ارتش این کشور برتری خود در زمینه‌های مبارزات کلیدی مانند قدرت طرح‌ریزی نظامی،‌توان موشکی و دفاع هوایی عملیات‌های سایبری و فضایی و همچنین عملیات‌های سطح آب و ضد زیردریایی و جنگ الکترونیک را از دست داده است.»


این گزارش می‌افزاید: «بسیاری از مهارت‌های لازم ما برای برنامه‌ریزی جهت مواجهه نظامی با رقبای متخاصم قدرتمندی نظیر چین و روسیه دچار ضعف شده‌اند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه