بسیجیان خوی 'شکوه مقاومت' را به نمایش گذاشتند


بسیجیان خوی 'شکوه مقاومت' را به نمایش گذاشتند

ایرنا- ارومیه- بسیجیان شهرستان خوی در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، اجتماع حماسی و نمایش اقتدار خود را در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان به منظر نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی شکوری عصر روز دوشنبه در این اجتماع به فلسفه وجودی تشکیل بسیـج اشاره کرد و گفت: ایجاد آمادگی دفاعی در توده مردم، مشارکت دادن مردم در امنیت و دفاع، تحکیم پیوند مردم با نظام و انقلاب، تقویت نیروهای مسلح در انجام وظایف، مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، ایجاد آمادگی برای مقابله با انواع توطئه های دشمنان انقلاب فلسفه وجود بسیج است.
وی با اشاره به وظایف سنگین بسیج افزود: حراست و پاسداری از فرهنگ، تلاش مضاعف در ارتباط با موضوعات زمان شناسی، دشمـن شنـاسی، جریـان شنـاسی و بـصیـرت افزایـی، رصد کردن موضوعات مهم داخـلی، مـنطـقـه ای و بـیـن المـلـلی، ایفای نقش در مسائل مهم شهری و استانی کـه در ارتباط مستقیم با انقلاب اسلامی و نظام جمـهوری اسـلامی دارد از جمله مواردی است که بسیجیان وظایف سنگینی در این زمینه ها دارند.
فرمانده سپاه خوی نیز در این همایش گفت: هفته بسیج یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی ‌های دلاورمردان و شیرزنان هشت سال دفاع مقدس است.
سرهنگ محمدباقر علایی بسیج را تکیه گاه نظام در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: بسیج تاکنون رسالت خود را در برابر امنیت کشور به درستی انجام داده و در تمام برهه‌ها و با حضور پررنگ توانسته کارنامه درخشانی را از خود به یادگار بگذارد.
به گزارش ایرنا، هفته بسیج از 29 آبان تا 5 آذر در سراسر کشور گرامی داشته می شود.
امام خمینی (ره) در روز 5 آذر سال 1358 دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و این روز به نام روز بسیج نامگذاری شد.
7132/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا