تولید پلتفرم هوش مصنوعی Xavier برای خودروسازان چینی توسط انویدیا


تولید پلتفرم هوش مصنوعی Xavier برای خودروسازان چینی توسط انویدیا

بنا به گزارش خبری رویترز کمپانی انویدیا در آمریکا اعلام کرده که چیپ‌های جدید برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی به اسم خاویر (Xavier) برای استارت‌آپ‌های چینی که به دنبال تولید خودروهای تمام برقی هستند را تولید خواهد کرد.

یکی از مسئولان انویدیا در شهر سوژو چین اعلام کرد که استارت‌آپ‌های چینی به اسم Xpeng، Singulator و SF Motors که خودروهای برقی تولید می‌کنند همکاری خود را برای دریافت چیپ‌های رانندگی مجهز به هوش مصنوعی اعلام کرده است. این چیپ‌ها قسمتی از سخت‌ افزارها برای رانندگی خودران هست.

بعد از اعلام این خبر استارت‌آپ خودروساز چینی Xpeng اعلام کرده خودروهای جدید مجهز به سیستم خودران در سطح ۳ را تا سال ۲۰۲۰ میلادی تولید خواهد کرد که قسمت نرم‌ افزار و سخت افزار محصولات برقی‌اش را از دو کمپانی انویدیا و Huizhou Desay SV Automative تحویل می‌گیرد.

تولید پلتفرم هوش مصنوعی Xavier برای خودروسازان چینی توسط انویدیا

از سوی دیگر استارت‌آپ Singulato تایید کرده که سیستم خودران در سطح ۳ را با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی Xavier گرفته شده از کمپانی انویدیا توسعه خواهد داد و در آینده نزدیک به سطح ۴ خواهد رساند. یکی دیگر از استارت‌آپ‌های جدید تولید خودروهای برقی در چین به اسم SF Motors هم استفاده از پلتفرم Xavier را تایید کرده و اظهار کرده که نسل بعدی محصولاتش مجهز به این پلتفرم خواهند بود و سالب ۲۰۱۹ میلادی اولین کراس‌اوور تمام الکتریکی‌اش را وارد بازار خواهد کرد.

در سال‌های اخیر کمپانی انویدیا توانسته در صنعت تکنولوژی روی پا بایستد و یکی از کارخانه‌های خط مقدم در سیستم‌های خودران در صنعت خودروسازی باشد. برای مثال خودران‌های Waymo که پروتوتایپ‌های ساخته شده در بازار هستند نیز از تکنولوژی این کمپانی استفاده کرده‌اند.

تولید پلتفرم هوش مصنوعی Xavier برای خودروسازان چینی توسط انویدیا

به تازگی کمپانی فولکس‌واگن هم اعلام کرده که با همکاری انویدیا در سال جدید میلادی آینده از سیستم هوش مصنوعی این کمپانی برای تجهیز کردن محصولاتش استفاده خواهد کرد. استفاده از این چیپ‌ها باعث بهبود یافتن سیستم‌های خودران می‌شوند که می‌توان اشاره به سیستم‌های جدیدی مانند تشخیص چهره برای باز و بسته کردن درب خودروها، هشدار رانندگی و برخورد با دوچرخه سواران یا عابران پیاده و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی کرد.همچنین در ماه گذشته شرکت انویدیا اعلام کرد که پلتفرم جدیدی برای مدل‌های آتی ولوو را در دست کار دارد که بر روی معماری SPA2 ساخته خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس