کنفرانس منطقه ای حقوق کودک در تهران برگزار می شود


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از برگزاری کنفرانس منطقه ای حقوق کودک در تهران خبر داد.

کنفرانس منطقه ای حقوق کودک در تهران برگزار می شود

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از برگزاری کنفرانس منطقه ای حقوق کودک در تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و دبیر علمی کنفرانس منطقه ای حقوق کودک اعلام کرد: کنفرانس منطقه ای حقوق کودک از تاریخ ۷ لغایت ۹ آذرماه در تهران برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این کنفرانس را ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق کودک، ایجاد زمینه تعامل و هم اندیشی بین اندیشمندان و صاحبنظران حوزه حقوق کودک، آموزش حقوق کودک به نمایندگان کشورهای شرکت کننده و تبادل تجربه در زمینه حقوق کودک عنوان کرد و افزود: حدود سی تن از قضات، مسئولان حوزه کودک کشورهای منطقه و فعالان عرصه حقوق کودک در این کنفرانس شرکت می کنند.
عباسی با اشاره به برنامه های راهبردی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برای ارتقای جایگاه حقوق کودکان در بازه زمانی۱۴۰۴ تاکید کرد: رتبه ۸۴ برای کودکان کشورمان در میان سایر کشورها جایگاه مناسبی نیست و با توجه به ارزش های دینی حاکم بر جامعه و اسناد بالا دستی و قوانین و مقررات ارزشمندی که در این زمینه وجود دارد باید تلاش مضاعفی برای ارتقای حقوق کودک در جامعه صورت پذیرد.
وی برخی از موارد نقض حقوق کودک را در نتیجه عدم آموزش، فقدان نظارت و بر زمین ماندن تکالیف دستگاه ها دانست و تاکید کرد: در همه جوامع کودکان به عنوان آینده سازان فردا بوده و از آن حیث که در زمره گروه های آسیب پذیر هستند با نگاه ویژه به آنان نگریسته می شود. ما وظیفه داریم این مهم را به عنوان یک حق بنیادین به رسمیت بشناسیم و با آموزش و کار فرهنگی آن را نهادینه کنیم.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در پاسخ به این سئوال که چه شخصیت ها و مراکزی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد گفت: کنفرانس با همکاری و مشارکت معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، موسسه بین المللی سرزمین ابنا بشر سوئیس، انجمن علمی حقوق کودک ایران و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، دانشگاه ها و مراکز علمی برگزار خواهد شد و وزیردادگستری، رییس شورای هماهنگی مرجع ملی، معاونان قوای سه گانه، چند تن از وزرا یا معاونان آنان، برخی مقامات و شخصیت های برجسته علمی در جلسه افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در پاسخ به این سئوال که از نمایندگان چه کشورهایی در این کنفرانس شرکت خواهند داشت گفت: حدود سی تن از نمایندگان کشورهای لبنان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه، سوئیس، فلسطین و اردن در این کنفرانس سه روزه حضور خواهند داشت و اساتیدی از دانشگاه ها، قضات با تجربه، علما و اندیشمندان در این کنفرانس به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر