کشف بیش از 10 تن انواع موادمخدر در کشور طی هفته چهارم آبان ماه


کشف بیش از 10 تن انواع موادمخدر در کشور طی هفته چهارم آبان ماه

هادی‌نژاد از کشف بیش از 10 تن انواع موادمخدر و روانگردان در هفته چهارم آبان ماه در کشور خبر داد.

کشف بیش از 10 تن انواع موادمخدر در کشور طی هفته چهارم آبان ماهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: مجموع کشفیات این مدت، ۱۰۸۵۳ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۰۰۱۳ کیلوگرم بود، ۸.۴ درصد رشد دارد.

وی افزود: این میزان در مقایسه با هفته چهارم آبان ماه سال گذشته که مجموع کشفیات آن ۱۴۸۷۲ کیلوگرم بود، ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۹۳۱۹ کیلوگرم بوده است که ۸۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی‌نژاد ادامه داد: همچنین از این میزان، ۱۱۱۷ کیلوگرم حشیش، ۱۵۶ کیلوگرم هرویین، ‏‏ ۲۰ کیلوگرم شیشه، ۲۳۱۵۸ عدد قرص روانگردان و ۲۳۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۵۶ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات موادمخدر در این دوره ۹.۴ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: از مجموع ۲۳۲۶۸ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این دوره، بیشترین تعداد به ترتیب با ۲۳۱۵۸ عدد مربوط به استان تهران (۹۹.۵ درصد کل قرص‌های مکشوفه)، ۹۰ عدد استان همدان و ۲۰ عدد خراسان شمالی بوده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۲.۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۷۲۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۵ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۲۱۵۸ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۸۱۷ کیلوگرم، هرمزگان با ۷۷۳ کیلوگرم، اصفهان با ۶۹۲ کیلوگرم و فارس با ۶۷۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۴.۶ درصد است.

هادی‌نژاد تصریح کرد: طی این مدت، ۱۷۲ دستگاه خودرو، ۲۸ دستگاه موتور سیکلت، ۳ قبضه سلاح و ۱۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!