آغاز هویت گذاری 10 هزار نفر شتر در هرمزگان


آغاز هویت گذاری 10 هزار نفر شتر در هرمزگان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی هویت گذاری 10 هزار نفر شتر با نصب پلاک گوش و ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد دام کشور در سطح استان از اوایل آذرماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ‌طهماسب غلام پور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هویت گذاری ۱۰ هزار نفر شتر در سطح استان، گفت: این طرح با هدف ثبت و احراز مالکیت شتر، تهیه آمار دقیق از جمعیت پراکنش دام، برنامه‌ریزی جهت اقدامات اصلاح نژادی و دسترسی سریع به اطلاعات، ردیابی دام از مزرعه تا کشتارگاه، کنترل‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، جمعیت دامی شتر در سطح استان را بالغ‌بر ۲۱ هزار نفر برشمرد و افزود: در سنوات گذشته بیش از ۹ هزار ۶۰۰ نفر شتر در سطح استان هویت گذاری شده که با احتساب هویت گذاری ۱۰ هزار نفر در این دوره، کلیه شترهای استان هویت گذاری خواهند شد.

غلام پور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص فیزیکی و رفتاری این دام، تحقق برنامه اجرایی هویت گذاری با حجم ۱۰ هزار نفر نیاز به همکاری و همراهی مالکین شتر، سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستاهای سطح استان را می‌طلبد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403