سیل به 40 خانه روستایی اسفراین خسارت زد


سیل به 40 خانه روستایی اسفراین خسارت زد

بجنورد- ایرنا- فرماندار اسفراین گفت: بارندگی و سیل دوشنبه شب به 40 واحد مسکونی 2 روستای این شهرستان خسارت زد که سه واحد آن به طور کامل تخریب شد.

طاهر رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها در روستاهای «کلاته سنجر» و «ولی آباد » خسارت دیده اند که بیشترین خسارت مربوط به روستای کلاته سنجر است.
وی افزود: کار امدادرسانی و تخلیه آب منازل روستایی از دوشنبه شب توسط نیروهای امدادی همچنان در حال انجام است اما به علت حجم بالای بارش های 2 روز گذشته و ورود سیلاب و گل و لای فراوان به روستای کلاته سنجر احتمال افزایش خسارت منازل روستایی وجود دارد.
رستمی گفت: اسکان موقت از سوی جمعیت هلال احمر برای ساکنان منازل تخریب شده انجام شده و بنیاد مسکن شهرستان پس از مساعد شدن هوا کار بازسازی را آغاز می کند.
وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی و خدمات رسان همچنان در حالت آماده باش هستند، افزود: هنوز آمار دقیق از میران خسارت وارد شده به شهرستان در دست نیست و تیم های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت وارده به بخش های کشاورزی، دامداری، زیربنایی و مسکونی به مناطق مختلف اعزام شده اند.
فرماندار اسفراین گفت: تمام محورهای روستایی که دوشنبه شب به علت آبگرفتگی و سیلاب دچار اختلال در تردد شده بودند بازگشایی شده و تردد در آنها هم اکنون در جریان است.
وی افزود: در روستای اتیمز از توابع بخش مرکزی شهرستان، ورود آب به کور های آجری پزی باعث خسارت شده است.

*اسکان موقت 4 خانوار روستایی
رئیس جمعیت هلال احمر اسفراین نیزدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اسکان موقت چهار خانوار سیل زده روستای کلاته سنجر این شهرستان در چادر های هلال احمر خبر داد و افزود: از دوشنبه شب کار تخلیه آب منازل روستایی آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
وی افزود: امدادگران این جمعیت شب گذشته یک خانواده گرفتار در سیلاب را در محور روستایی اردغان- بیدواز در بخش مرکزی این شهرستان که داخل خودرو گرفتار شده بودند، نجات دادند.

*حدود 52 میلی متر باران در اسفراین بارید
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز یکشنبه تا صبح سه شنبه در شهرستان اسفراین بارش بی وقفه باران داشته ایم که در این مدت 51.9 میلی متر بارش ثبت شده است.
مهری هاشمی دوین با اشاره به بارش چشمگیر باران در دو روز گذشته در شهرستان اسفراین گفت: افزود: میزان کل بارش باران در آذرماه 96 در این شهرستان فقط 4.2 میلی متر بوده است.
شهرستان 120هزاری نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرارداردکه سال گذشته کم بارش ترین نقطه استان بود.
7189/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس