نمایشگاه آثار ایران پیشاتاریخ تا دوره اسلامی در اسپانیا


نمایشگاه آثار ایران پیشاتاریخ تا دوره اسلامی در اسپانیا

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران با عنوان «ایران مهد تمدن»با همکاری موزه ملی ایران و موزه باستان‌شناسی شهر «آلیکانته» اسپانیا، 23 اسفندماه سال جاری در این موزه، برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار ایران پیشاتاریخ تا دوره اسلامی در اسپانیا

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران طی بازدیدی که به همراه علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی کشورمان در مادرید از موزه باستان‌شناسی شهر «آلیکانته» داشت، با بخش‌های گوناگون این موزه آشنا شد.

نمایشگاه ایران مهد تمدن شامل حدود 200 قطعه آثار تاریخی سرزمین ایران از قبل از تاریخ تا دوره اسلامی است که پیش از این در موزه «درنتز» شهر «آسن» هلند در معرض دید علاقمندان گذاشته شده بود.

در این نمایشگاه که با مساعدت و حمایت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، علاوه بر نمایش آثار تاریخی مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمی و هنری در کنار آن اجرا خواهد شد.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی در دیدار مذکور در خصوص برنامه‌های جانبی مربوط به نمایشگاه همچون نمایش فیلم سینمایی و مستند، برگزاری نشست‌های علمی درباره تاریخ ایران و برنامه‌های دیگر هنری با مسئولان موزه مذاکره کرد.

گفتنی است؛ دوران پیشاتاریخ، پیش‌ازتاریخ یا ما قبل تاریخ به محدوده زمانی پیش از ثبت و ضبط تاریخ یا اختراع سیستم نوشتاری گفته می‌شود. پیشاتاریخ به دوره‌ای از زندگی انسان، پیش از اختراع خط اشاره دارد که انسان در آن دوره هنوز به ثبت و گزارش زندگی و دستاوردهای خود توانا نشده بود و تجربه‌ها و دستاوردهای انسان به سرعت از بین می‌رفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!