560 قلاده سگ در زنجان زنده گیری شد


560 قلاده سگ در زنجان زنده گیری شد

زنجان- ایرنا - مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری زنجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 560 قلاده سگ در شهر زنجان زنده گیری شده است که بطور میانگین در ماه 70 قلاده را شامل می شود.

هاشم نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز سال جاری و با تشکیل ستاد جمع آوری و کنترل جمعت سگ های ولگرد در سازمان پسماند اقداماتی در این راستا انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: با بهره گیری از یک دستگاه خودروی مجهزبه همراه سه نفر از نیروهای ستاد فعالیت ها در این بخش ادامه دارد، در حالی که این روند در سال های گذشته توسط پیمانکار انجام می گرفت.
این مسئول شهری ادامه داد: این سازمان با دریافت گزارش های شهروندان زنجانی بلافاصله اکیپ به محل مورد نظر اعزام و از طریق سرنگ های بیهوشی نسبت به زنده گیری سگ های ولگرد اقدام کرده و سپس به محل نگهداری موقت ارجاع داده می شود.
وی بیان کرد: سگ های ولگرد زنده گیری شده، نیز در محل نگهداری غربالگری می شود که تعدادی از آنها پس از معاینات لازم به بخش خصوصی و بخش دیگری متناسب با تقاضای مردم که سگ نگهبان هستند، تحویل داده می شود.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: تعدادی معدودی از این نوع سگ ها که به بیماری هاری مبتلا بوده و غیر قابل درمان باشند، با روش مرگ ترحم معدوم سازی انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: بررسی انجام گرفته نشان می دهد، بیشتر سگ های ولگرد شهر زنجان در فصل زمستان از روستاها اطراف به دلیل نبود غذای کافی رها سازی می شوند.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: شهروندان زنجانی درصورت مشاهده سگ های ولگرد می توانند موارد را به سامانه 137 اطلاع دهند و مشارکت آنها نیزدر انجام بهینه این کار اهمیت زیادی دارد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/8068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر