آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه


آموزش استفاده از کاندوم زنانه,کاندوم زنانه بهتر است یا مردانه,کاندوم,نحوه قرار گرفتن کاندوم زنانه در واژن,آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

نحوه استفاده از کاندوم زنانه و همچنین مزایای استفاده از کاندوم زنانه را در ذیل شرح خواهیم داد

کاندوم زنانه در داخل مهبل یا واژن قرار می‌گیرد و بدین ترتیب سدی بین آلت تناسلی مرد و محیط داخل واژن ایجاد می‌کند و از انتقال مایع اسپرم به درون واژن و همچنین انتقال عفونت‌های جنسی به زوجین جلوگیری می‌کند؛ در ضمن در صورت استفاده صحیح از آن از بارداری، STIs و HIV نیز جلوگیری خواهید کرد. اگرچه در ابتدای امر ممکن است استفاده از این نوع کاندوم‌ها سخت و پیچیده به نظر برسد، با استفاده از کمی تمرین به راحتی می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید.

مزایای استفاده از کاندوم زنانه:

• اگر همسر شما حاضر به استفاده از کاندوم مردانه نیست، شما به عنوان شریک جنسی می توانید از کاندوم زنانه استفاده نمایید.

• استفاده از پلی اورتان در کاندوم زنانه باعث حساسیت کمتر نسبت به استفاده از لاتکس در کاندوم مردانه می شود.

• کاندوم زنانه اگر درست استفاده شود، باعث جلوگیری از بارداری و بسیاری از بیماریهای مقاربتی می شود.

• تا 8 ساعت قبل از مقاربت می توان آن را داخل واژن قرار داد.
• جنس کاندوم زنانه نازک بوده و انتقال گرما نسبت به کاندوم مردانه، به راحتی صورت گرفته و حس می شود.

• انتهای باز کاندوم که خارج از مهبل قرار می گیرد، ممکن است در اثر سایش با کلیتوریس باعث نحریک بیشتر زن شود.
• کاندوم زنانه را می توان با روان کننده ها و چرب کننده ها نیز استفاده کرد.

• محل خاصی برای نگهداری نیاز ندارد زیرا تغییرات دمایی روی پلی اورتان تاثیر نمی گذارد. معمولا تاریخ انقضای آن 5 سال پس از تولید می باشد.

آموزش روش استفاده از کاندوم زنانه

شما می‌توانید دستورالعمل استفادهاز کاندوم‌های زنانه را روی بسته پیدا کنید. همچنین می‌توانید مشاوره‌ای در مورد نحوه استفاده از یک کاندوم زنانه از یک متخصص بهداشت حرفه‌ای دریافت کنید. در اینجا ما نکات زیر را برای شما توضیح می‌دهیم:

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

۱. تاریخ انقضا را بررسی کنید و ببینید که آیا بسته در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر. از خرید بسته‌های باز و یا آسیب دیده جلوگیری کنید.
۲. کاندوم را به دقت از بسته خارج کنید تا پاره نشود (از دندان‌ها، قیچی و یا ناخن برای باز کردن بسته استفاده نکنید چرا که احتمال پارگی آن وجود دارد.)
۳. بنشینید، دراز بکشید و یا بایستید و موقعیتی که در آن راحت‌تر هستید را پیدا کنید، شبیه نحوه قرار دادن یک تامپون داخل واژن، حلقه کوچکتر در انتهای بسته کاندوم را به سمت داخل واژن قرار دهید و با انگشت آن را به داخل واژن هدایت کنید و تا جای ممکن آن را فرو کنید. در این حالت آخرین و بزرگترین حلقه کاندوم در بیرون و اطراف واژن قرار می‌گیرد.
۴. حین رابطه جنسی آلت تناسلی مرد باید درون کاندوم زنانه وارد شود، نه بین کاندوم و واژن. شما می‌توانید به شریکتان در این مورد کمک کنید تا ورود آن به داخل کاندوم به درستی صورت پذیرد.
۵. پس از رابطه جنسی، حلقه بزرگ را برای جلوگیری از نشت مایع منی بپیچانید و به آرامی از داخل واژن خارج کنید.
۶. همیشه در زمان تغییر پوزیشن، از یک کاندوم جدید استفاده کنید.

نکته: به یاد داشته باشید استفاده از یک کاندوم زنانه و یک کاندوم مردانه در یک زمان می‌تواند موجب پارگی آن‌ها در اثر اصطکاک شود بنابراین همیشه یکی از آن‌ها کافی است!

کاندوم زنانه و رابطه جنسی مقعدی

اگر از کاندوم زنانه برای رابطه جنسی مقعدی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به داخل مقعد وارد کنید یا آن را به آلت تناسلی شریک خود اضافه کنید تا به تدریج وارد مقعد شود. به یاد داشته باشید حلقه بیرونی باید خارج از مقعد قرار گیرد که پس از رابطه به راحتی بتوان آن را خارج کرد. برای خارج کردن آن احتیاط کنید که از پارگی جلوگیری شود. حین رابطه از پشت اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی روانکار استفاده می‌کنید، این امر احتمال ابتلا به STI‌ها و اچ آی وی را کاهش می‌دهد.

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

از کجا کاندوم زنانه تهیه کنیم

اگر چه کاندوم‌های زنانه به راحتی کاندوم‌های مردانه در دسترس نیستند و حتی ممکن است از نظر قیمت گران‌تر باشند، شما معمولا می‌توانید آن‌ها را از کلینیک‌های بهداشت جنسی و یا حرفه‌ای و برخی داروخانه‌ها خریداری کنید. کاندوم‌های زنانه انواع مختلفی از نظر سایز دارند که هر کدام به منظور راحت‌تر و کاربر پسند‌تر بودن می‌توانند توسط شما و پس از چند تجربه انتخاب شوند.

منبع : بخش اول سایت تنظیم خانواده / بخش دوم سایت ستاره

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه
آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه

مشاهده دسته بندی : مقالات مسائل جنسی و روابط زناشویی

بازدید : 2

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه آموزش و مزایای استفاده از کاندوم زنانه




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار