بهترین رستورانهای مشهد


گردشگری غذا چند سالی هست که به عنوان شاخه ای از گردشگری مورد توجه قرار گرفته است چه بسا سفر کردن تنها به مقصد رسیدن نیست یکی از جذابیت های سفر علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری مقصد خوردن غذاها به خصوص غذاهای محلی و معروف شهر یا کشور مقصد می باشد .مشهد هم که […] نوشته بهترین رستورانهای مشهد اولین بار در جاهای دیدنی ایران. پدیدار شد.

گردشگری غذا چند سالی هست که به عنوان شاخه ای از گردشگری مورد توجه قرار گرفته است چه بسا سفر کردن تنها به مقصد رسیدن نیست یکی از جذابیت های سفر علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری مقصد خوردن غذاها به خصوص غذاهای محلی و معروف شهر یا کشور مقصد می باشد .مشهد هم که مهمترین شهر زیارتی ایران است که چند سالی است که به شهر سیاحتی تبدیل شد جدا از گردشگری غذا نیست و غذاهای محلی و رستورانهایی که این غذاها را سرو می کنند می توانند جزیی از مقوله گردشگری به حساب بیایند .در هر شهر، رستوران و غذاخوری های زیادی وجود دارد که می توانید وعده های غذایی خود را از آن جا تهیه و نوش جان نمایید، ولی این که کدام رستوران ارزان تر است یا غذای بهتری را ارائه می دهد، از سوالاتی است که همیشه در سفرهایمان با آن درگیر هستیم. شاید اصلا ندانید که چه غذایی را باید در هر شهر بخورید. از آنجا که مشهد یکی از بزرگ ترین و پر گردشگرترین شهرهای ایران است رستوانها و هتلهای فراوانی دارد که قطعا انتخاب در بین این همه رستوران سخت می باشد .در اینجا سعی داریم چند نمونه از بهترین رستورانهای مشهد را به شما معرفی کنیم .

رستوران معین درباری

رستوران “معین درباری” از رستوران های بسیار معروف مشهد است و البته جز رستوران های خیلی قدیمی مشهد هم است . سالن غذاخوری اینجا بر خلاف رستوران های شیک و مدرن امروزی، با چند پله از سطح زمین پایین تره و دیوارها و سقف آئینه کاری شده است و البته با گل های طبیعی و مصنوعی زیاد و با آکواریوم زیبا تزئین شده است . برخورد پرسنل این رستوران عالی و حرفه ای است و سرعت سرو غذا با همه شلوغی، سریع می باشد. انواع غذاهای ایرانی به همراه سالاد بار و میز اردور، در این رستوران سرو می شود ولی معروف ترین غذای اینجا شیشلیک است.

پربازدیدترین ها:

آدرس :خراسان رضوی – مشهد مشهد، بین میدان تلویزیون و میدان پارک ملت

بهترین رستورانهای مشهد

آشکده یاران گناباد مشهد

آشکده یاران مشهد یک انتخاب عالی برای خوردن آش در سفر به مشهد است. انواع آش های خوشمزه و متنوع را می توانید در این رستوران که یکی از بهترین رستوران های مشهد می باشد، امتحان کنید. آش رشته، شله قلمکار، بادمجان و ماست و گوجه و شله مشهدی و آش های دیگری که هرگز در عمرتان نخورده اید، در این آشکده وجود دارند، پس اگر علاقه مند به آش هستید، حتما سری به آشکده یاران گناباد در بلوار معلم، نرسیده به میدان دانش بزنید. این آشکده، از سال 1389 شروع به کار کرده و تا به امروز توانسته محبوبیت فوق العاده ای را به دست آورد، به گونه ای که هیچ گاه جلوی در این آشکده را خلوت نخواهید دید. تنوع، طعم و کیفیت آش های این جا آن قدر بالاست که توانسته جایزه کاسه سیمین از جشنواره ملی آش را از آن خود کند. آشکده یاران گناباد در تمامی ساعات روز آماده خدمت رسانی به مسافران می باشد و قیمت های آن نیز بسیار مناسب و پایین هستند.

بهترین رستورانهای مشهد

رستوران تشریفات مشهد

یکی ازبهترین رستوران های مشهددر طرقبه، رستوران تشریفات است که در نزدیکی جاغرق واقع شده است. واز نظر فضا سازی و طراحی محیط به عنوان یک جاذبه توریستی منحصر به فرد در شرق کشور معرفی شده است.فضای این رستوران که از رستوران های خوب مشهد محسوب می شود، بسیار زیبا طراحی شده است، آلاچیق های با طراحی منحصر به فرد، محیط گرم و صمیمی، پرسنل حرفه ای و سرو انواع غذاهای ایرانی و بین المللی و گفتنی است که شیشلیک این رستوران بسیار لذیذ و زبانزد است یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رستوران این است که شما می توانید هر فصلی به آنجا رفته و از فضای زیبای آن لذت ببرید.

بهترین رستورانهای مشهد

پدیده شاندیز

کباب یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها بین ایرانی هاست. کمتر پیش می آید یک ایرانی به سفر برود و از کباب غافل بماند. شیشلیک یکی از انواع کباب ها و لذیذترین آن هاست که با تکه های گوشت دنده گوساله تهیه می شود و خودش به تنهایی از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. اگر ار دوستداران شیشلیک هستید، در سفر به مشهد آن را فراموش نکنید. پدیده شاندیز یکی از شناخته شده ترین و بهترین رستوران های مشهد برای خوردن شیشلیک می باشد. می توان گفت که یکی از بهترین شیشلیک های ایران را در این جا می توانید پیدا کنید. رستوران های پدیده شاندیز در منطقه ای خوش آب و هوا در 36 کیلومتری شهر مشهد واقع شده اند. در این منطقه انواع رستوران های ایرانی و بین المللی وجود دارد. رستوران تابستانی و باغ پرندگان، از جمله موارد دیگری هستند که در این منطقه می توانید مشاهده نمایید. رستوران های این منطقه بهترین و باکیفیت ترین غذاها را ارائه می دهند و البته برای خوردن غذا در این جا هم باید هزینه بالایی را بپردازید.

بهترین رستورانهای مشهد

چلوگوشت پسران کریم

رستوران پسران کریم از قدیمی ترین رستوران های مشهد است که از سال 1300 تا 1356 توسط مرحوم کریم قاسم زاده اداره می شد و پس از آن نیز پسرانش مدیریت این رستوران را برعهده گرفتند. اکنون 2 رستوران دیگر نیز به پسران کریم اضافه شده است و این رستوران در برج آلتون و مجتمع مروارید نیز دارای شعبه می باشد، اما شعبه اصلی آن در بلوار خیام 23 قرار دارد. چلو گوشت و چلو ماهیچه پسران کریم از محبوب ترین غذاهای این رستوران می باشند. آوازه چلوگوشت پسران کریم چنان پیچیده است که شما را وا می دارد تا حتما سری به آنجا بزنید و از غذاهای خوشمزه آن با دستور پخت منحصر به فردش نوش جان کنید، البته باید بدانید که برای غذا خوردن در این رستوران باید در صف بایستید، زیرا آن جا همیشه شلوغ و پر از مشتری است. هر پرس غذای این رستوران آن قدر زیاد است که به راحتی می تواند دو نفر را سیر کند. قیمت غذاهای این رستوران نیز متوسط است.

بهترین رستورانهای مشهد

دیزی سید و پسران

دیزی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که خوردن آن برای همه لذت بخش می باشد، اما خوردن دیزی سنگی آن هم در یک فضای سرسبز و زیبا چیز دیگری است. در دیزی سرای سید، دیزی را از صبح زود در ظروف سنگی با گوشت فراوان بار می گذارند و شما می توانید یک دیزی خوشمزه و چرب را با ماست و ترشی در یک محیط فوق العاده نوش جان کنید. دیزی های این رستوران به قدری لذیذ است که از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. در منوی غذای این رستوران، کباب و غذاهای دیگر نیز دیده می شود، اما پیشنهاد می کنیم که اگر گذرتان به آن جا افتاد، دیزی اش را از دست ندهید. قطعا یکی از بهترین دیزی های زندگی تان را در این مکان خواهید خورد. رستوران سید در سال 1374 تاسیس شده و در ابتدای جاده جاغرق قرار دارد. قیمت غذاهای این رستوران نیز پایین می باشد.

بهترین رستورانهای مشهد

پیتزا پرسپولیس

فست فود نیز یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار، خصوصا در بین جوان تر ها و کودکان می باشد. اگر قصد خوردن پیتزا، سوخاری یا برگر را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به رستوران پرسپولیس بزنید. این رستوران همان طور که از نامش پیداست، هوادار یکی از تیم های پرطرفدار فوتبال می باشد. در این رستوران همه چیز قرمز است و می توانید عکس بازیکنان این تیم را بر روی دیوارهای رستوران مشاهده نمایید. اگر خوش شانس باشید، شاید بتوانید یکی دو تا از این بازیکن ها را نیز همان جا ببینید. غذاهای این رستوران نیز با سلیقه هوادران پرسپولیس نام گذاری شده اند. می توانید پیتزای سلطان یا پیتزای سرخ سفارش دهید. در کل همه چیز پرسپولیسی و قرمزرنگ می باشد. پس اگر هوادار این تیم هستید، پیتزای پرسپولیس را از دست ندهید. برای رفتن به این رستوران به آدرس بلوار جانباز و نبش جانباز 3 مراجعه نمایید.

بهترین رستورانهای مشهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...