تمهیدات نهاد مقام‌ معظم‌رهبری در دانشگاه اراک جهت تسهیل ازدواج دانشجویی


تمهیدات نهاد مقام‌ معظم‌رهبری در دانشگاه اراک جهت تسهیل ازدواج دانشجویی

گروه اجتماعی - مسئول نهاد نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، تمهیدات و اقدامات این نهاد جهت تسهیل ازدواج دانشجویی را تشریح کرد.

تمهیدات نهاد مقام‌ معظم‌رهبری در دانشگاه اراک جهت تسهیل ازدواج دانشجویی

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌‌مطلق، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: 22اُمین طرح«همسفر تا بهشت» امسال نیز با محوریت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه استانی این طرح در دانشگاه اراک تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح یاد‌شده با مشارکت تأثیرگذاران در حوزه خانواده، فعالین دانشگاهی و رؤسای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت دانشگاه‌ها اداره کل ورزش و جوانان، جهاد‌دانشگاهی و کارشناسان استانداری نیز با ما همکاری دارند.
حجت‌الاسلام حسینی در تشریح آمار از سال 86 تا 96 تصریح کرد: این طرح در سال 86 با حضور 41650 زوج، در سال 87، 44 هزار زوج، سال 88، 48 هزار زوج، سال 89، 60 هزار زوج، سال 90، 61هزار زوج، سال 91، 38 هزار زوج، سال 92، 31هزار زوج، سال 93، 38 هزار زوج، سال 94، 32هزار زوج، سال 95، 27هزار زوج و سال 96، 20 هزار زوج دانشجو جهت بهره‌برداری از کلاس‌های آموزشی مشهد به این دوره اعزام شدند.
وی بیان کرد: نوسانات از سال 91 به بعد نشانگر مشکلات ایجاد شده بر سر راه دانشجویان است، ما در نظر داریم در استان آمار را به حداکثر رسانده و زوج‌هایی که حداقل یکی از آن‌ها در زمان عقد دانشجو بودند در طرح شرکت کرده و آنان را به سفر مشهد اعزام کنیم. افرادی که زمان عقدشان از فروردین 96 تا اول آذر 97 باشد نیز می‌توانند در سایت Ezdevaj.orgثبت‌نام کنند.
حجت‌الاسلام حسینی از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان قبل و بعد از ازدواج خبر داد و افزود: پیشنهاد ما این است که آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج برای زوجین گذارده شود، از ظرفیت گروه‌های معارفی و ائمه جماعات دانشگاه نیز برای آگاهی دادن به جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان استفاده می‌کنیم.
این مقام مسئول گفت: دانشگاه‌ها با امکانات در اختیار برای زوجین تخفیفات لازم را بگیرند، صدا‌و‌سیما در تبلیغ ازدواج آسان ما را همراهی می‌کند، هم‌چنین بانک‌ها نیز وام‌هایی بدون سود یا با سود کم را در اختیار زوجین بگذارند. از طرف دیگر خیرین نیز با ورود در این بخش می‌توانند مشکلات تأخیر در ازدواج جوانان را رفع کنند.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: تهیه زمین و ساخت منزل با متراژ کم ویژه زوجین جوان دانشجو به برطرف شدن دغدغه فکری آنان در خصوص تهیه مسکن کمک می‌کند، اگر این خانه‌ها ساخته شود زوجین می‌توانند به مدت 5 سال بصورت رایگان در آن اقامت داشته باشند. همچنین ساخت خوابگاه دانشجویان متأهل در دستور کار است که به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
وی تصریح کرد: بنای اسلام از ازدواج رسیدن به آرامش است، شروط سخت از سوی دختر و پسر باعث می‌شود که ساز‌و‌کار این بنا به هم ریخته و خانواده متلاطم شود، همه می‌دانیم حوزه و دانشگاه منشأ تحول و دگرگونی هستند، ترویج ازدواج آسان از این سو باعث کاهش آسیب‌ها، جرائم و نابسامانی‌ها می‌شود. تخفیفات ویژه سالن‌های پذیرایی، تهیه جهیزیه با اقساط و تخفیف از دیگر برنامه‌های لحاظ شده است.
حجت‌الاسلام حسینی یکی از موانع ازدواج و به تأخیر افتادن این سنت حسنه را اشتغال عنوان کرد و گفت: بررسی اشتغال طرحی بلند‌مدت است که قطعا در دستور کار برنامه‌های ستاد قرار دارد، قرار بر این است تمیهیداتی اتخاذ شود که اگر ارگان‌های خصوصی یا دولتی فرصت شغلی جهت جذب پیدا کردند از دانشجویان تازه ازدواج کرده استفاده کنند تا دغدغه این افراد نیز رفع شود.
مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در پایان اظهار کرد: طرح‌های حمایتی در قالب برنامه‌های فرهنگی، معنوی و تربیتی پس از سال‌های بعد از ازدواج نیز ادامه دارد، کارشناسان ستاد به فاصله چند ماه از این خانواده‌ها بازدید می‌کنند تا اگر مشکلی دارند رفع و اگر صاحب فرزندی می‌شوند به آنان هدیه داده و استفاده از امکانات تربیتی را رایگان برای آنان فراهم کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان