بودجه‌های قرآنی در سطح کلان کشور سلیقه‌ای خرج می‌شوند


بودجه‌های قرآنی در سطح کلان کشور سلیقه‌ای خرج می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه برنامه‌های قرآنی و دینی در اختصاص بودجه‌های کشور مظلوم هستند، گفت: بودجه‌های قرآنی در سطح کلان کشور سلیقه‌ای خرج می‌شوند و به طور مثال برای توزیع قرآن یا کتاب در استان‌ها بودجه‌هایی اختصاص می‌یابد اما سهم مؤسسات و استان‌ها در اعتبارات قرآنی بسیار ناچیز است.

بودجه‌های قرآنی در سطح کلان کشور سلیقه‌ای خرج می‌شوند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد‌ شامگاه گذشته، ششم آذرماه در بیستمین شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، بر شناسایی تمام مؤسسات و خانه‌های قرآن و فعالین قرآنی استان و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها تأکید کرد و گفت: با تجمیع مؤسسات و فعالان قرآنی استان به خوبی می‌توان آمارها را بررسی کرد و اگر امکانات و امتیازاتی باشد به درستی توزیع می‌‎شود.
وی با اشاره به ظرفیت بالای مساجد در اجرای برنامه‌های قرآنی، افزود: در هر مسجد استان یک مجموعه فعال قرآنی زیرنظر امام جمعه مسجد شکل بگیرد و فعالیت‌های قرآنی را با جدیت اجرا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان طرح حفظ جزء 30 در مدارس را طرحی تاثیرگذار در پایه‌گذاری قرآن در مدارس دانست و اظهار کرد: این طرح باعث ایجاد معنویت و جاذبه به قرآن در دانش‎‌آموزان می‌شود و جاگرفتن قرآن در ذهن جوان و نوجوان در گرایش‌های اخلاقی و دینی اثرگذار است.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برای اثرگذاری این طرح در مدارس، باید انگیزه‌ها را با تشویق افزایش داد و همچنین این طرح به صورت سراسری و در تمام مدارس استان اجرایی شود.
‌نکونام با اشاره به اینکه متأسفانه برنامه‌های قرآنی و دینی در اختصاص بودجه‌های کشور مظلوم هستند، خاطرنشان کرد: بودجه‌های قرآنی در سطح کلان کشور سلیقه‌ای خرج می‌شوند و به طور مثال برای توزیع قرآن یا کتاب در استان‌ها بودجه‌هایی اختصاص می‌یابد اما سهم موسسات و استان‌ها در اعتبارات قرآنی بسیار ناچیز است.
وی قسمتی از توسعه فعالیت‌های قرآنی استان را به برکت برگزاری شورای توسعه و گسترش فعالیت‌ها دانست و اضافه کرد: انگیزه‌های قرآنی و نگاه به فعالیت‎‌های قرآنی در استان قابل توجه بوده است اما تا ایجاد یک مجموعه فعال قرآنی و به‌ هم پیوسته در استان فاصله داریم بنابراین باید همه مسئولین و فعالین قرآنی برای پرکردن نقاط خلأ بسیج شوند و از نقاط قوت به عنوان الگو بهره ببرند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شورای توسعه فعالیت‌های قرآن استان یک شورای سیاست گذاری است نه اجرایی، ادامه داد: لازمه اینکه یک سیاست‌گذار خوب باشیم این است که همه جوانب کار را بدانیم و اشراف داشته باشیم و نگران مباحث مطرح شده در جلسه نباشیم زیرا اگر قرآنی فکر کنیم و در محضر قرآن باشیم هرگز از یکدیگر گلایه‌ای نداریم بنابراین باید با شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکارها به اهداف تعیین شده رسید.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...