پیروزی ایران برابر چین در المپیاد شطرنج زیر16 سال جهان


پیروزی ایران برابر چین در المپیاد شطرنج زیر16 سال جهان

شفقنا- تیم ملی شطرنج زیر 16 سال ایران شامگاه روز گذشته (سه شنبه) در دور چهارم المپیاد شطرنج این رده سنی که در ترکیه برگزار می شود، برابر تیم قدرتمند چین به پیروزی رسید.  در این دور علیرضا فیروزجاه و آرش داغلی دو پیروزی ایران برابر چین را رقم زدند، مهدی غلامی به تساوی رضایت داد و تنها شکست ایران در […]

پیروزی ایران برابر چین در المپیاد شطرنج زیر16 سال جهان

شفقنا- تیم ملی شطرنج زیر ۱۶ سال ایران شامگاه روز گذشته (سه شنبه) در دور چهارم المپیاد شطرنج این رده سنی که در ترکیه برگزار می شود، برابر تیم قدرتمند چین به پیروزی رسید.

در این دور علیرضا فیروزجاه و آرش داغلی دو پیروزی ایران برابر چین را رقم زدند، مهدی غلامی به تساوی رضایت داد و تنها شکست ایران در این دیدار در مسابقه امیررضا پورآقابالا برابر حریف چینی بود. چین از جمله کشورهای صاحب شطرنج به شمار می رود که در سال ۲۰۱۸ در المپیاد جهانی شطرنج گرجستان به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.
پیش از این، تیم ملی شطرنج زیر ۱۶ سال ایران ۲ برد برابر رومانی و یک شکست برابر سریلانکا کسب کرده بود. تیم ایران در دور نخست با نتیجه ۱.۵ بر ۲.۵ برابر سریلانکا شکست خورد، اما در دور دوم و سوم به ترتیب برابر تیم های رومانی و اسلواکی با نتیجه چهار بر صفر به پیروزی رسید. مجموع این نتایج موجب شده تا در پایان دوره چهارم تیم شطرنج زیر ۱۶ سال ایران در جایگاه یازدهم جدول رده بندی این مسابقات قرار گیرد. تیم های بلاروس، آمریکا و روسیه در رده های اول تا سوم این جدول قرار دارند.
امروز و در دور پنجم رقابت های شطرنج المپیاد جهانی، تیم ایران با صربستان مسابقه می دهد. صربستان در جدول رده بندی این رقابت ها بالاتر از ایران در جایگاه دهم قرار گرفته است.
تیم شطرنج زیر ۱۶ سال ایران در چهار دوره گذشته این رقابت ها موفق شده بود در سال ۲۰۱۴ نایب قهرمان، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قهرمان و در سال ۲۰۱۷ عنوان سوم را کسب کند. بسیاری از کارشناسان نسل کنونی شطرنج ایران که نسل طلایی محسوب می شوند، برون داد المپیاد جهانی زیر ۱۶ سال می دانند که با کسب ۲ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی شگفتی ساز شدند.
فیروزجاه تنها شطرنج بازان زیر ۱۶ سال ایران است که در چهار ساله گذشته عضو تیم زیر ۱۶ سال اعزامی به این المپیاد بوده است. فیروجاه در سال ۲۰۱۳ با غلبه بر احسان قائم مقامی توانست در شطرنج ایران شگفتی ساز شد. وی هم اکنون با ریتینگ ۲۶۰۰ پس از «پرهام مقصودلو» قهرمان جوانان جهان، دومین شطرنج باز برتر ایران به شمار می رود.
رقابت‌های شطرنج زیر ۱۶ سال جهان از ۴ آذر ماه آغاز شد. این رقابت‌ها در ۹ دور به میزبانی ترکیه در حال برگزاری است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟