35 گروه آماد، نخبگان سایبری را در دانشگاه ها جذب می کنند


35 گروه آماد، نخبگان سایبری را در دانشگاه ها جذب می کنند

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: 35 مرکز تخصصی در قالب گروه های آماد در دانشگاه ها تشکیل شده که از طریق آنها نیروهای متخصص و نخبه شناسایی و جذب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سید هادی سجادی امروز (7 آبان) در نهمین دوره کنفرانس بین المللی متخصصان فضای سایبری کشورهای اسلامی در سالن جلسات هتل شیراز با اشاره به شروع کنفرانس های کشورهای اسلامی و احساس در زمینه تبادل اطلاعات بین این کشورها، اظهار کرد: بعد از برگزاری آن کنفرانس ها تصمیم بر این شد تا بین کشورهای اسلامی در مقابل تهدیدات مشترک سایبری که در دنیا وجود دارد تبادل اطلاعاتی صورت بگیرد.

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: تا از طریق ارائه آگاهی مورد نیاز کشورها، شناخت تهدیدات مشترک و از بین بردن منابع مخرب و همینطور برگزاری دوره های آموزشی، مانورها و تمرین هایی آمادگی کشورهای اسلامی برای مقابله با تهدیدات در حوزه سایبری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ایران از ابتدا عضو این اجلاس شده و جزوه کمیته های راهبردی آن است، تصریح کرد: هر ساله این اجلاس در یکی از کشورهای عضو این فرون تشکیل می شود که امسال نهمین کنفراس در ایران و شهر شیراز برگزار شد.

سجادی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس علاوه بر کشورهای اسلامی، گروه های تخصصی که در دانشگاه های کشور توسعه دادیم نیز حضور دارند تا از کارگاه های آموزشی و سخنرانی های علمی استفاده کنند و همچنین اشتراک آگاهی و تجربیات در زمینه مقابله با بدافزارها و تهدیدات سایبری در این کنفرانس انجام شود.

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه همه کشورها با انواع و اقسام تهدیدها در حوزه سایبری ها مواجه هستند، متذکر شد: هر کدام از کشورها در مقابل این تهدیدها سیستم هایی ایجاد می کنند و تجربیاتی به دست می آورند که بهترین تجربیات خودشان را در این جلسات به اشتراک گذاشته و با دستاوردهای هم آشنا می شوند و این به ارتقای توانمندی های کشورهای اسلامی در مقابله با تهدیدات سایبری کمک می کند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت نیروی انسانی متخصص هر کشور، جایگاه آن کشور در مقابله با تهدیدات سایبری را مشخص می کند، گفت: 35 مرکز تخصصی در قالب گروه های آماد در دانشگاه ها تشکیل شده که از طریق آنها نیروهای متخصص و نخبه شناسایی و جذب می شوند.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان