قائم مقام کمیته امداد:رفتارهای سیاسی در این نهاد پذیرفتنی نیست


قائم مقام کمیته امداد:رفتارهای سیاسی در این نهاد پذیرفتنی نیست

یاسوج - ایرنا- قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: گرایش‌ها و رفتارهای سیاسی در این نهاد حمایتی، انقلابی و امدادی به هیچ وجه قابل تحمل نیست و تنها دغدغه آن بهبود شرایط جامعه هدف است.

به گزارش ایرنا، سید امیرمنصور برقعی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رویکرد و دغدغه اصلی این نهاد امدادی همواره رسیدگی و توجه عمیق و دقیق به وضع محرومان و نیازمندان خواهد بود.
وی تصریح کرد: مدیران کل، کارکنان و امدادگران این نهاد حمایتی باید خود را متعهد به انجام رسالت و وظایفی بدانند که حضرت امام (ره) و رهبری فرزانه انقلاب در اساسنامه این نهاد ترسیم و بر روی آنها تاکید کرده‌اند.
وی ساختار نظام اقتصادی در کشور را معیوب و نیازمند بازنگری در بسیاری از قوانین و دستورالعمل‌ها دانست و تاکید کرد: پایه و اساس و تفکر اقتصادی در کشور بیشتر بر مبنای نظام سرمایه داری قبل از انقلاب و کشورهای غربی است.
برقعی ابراز داشت: نظام پولی و بانکی و نظام بودجه ریزی در کشور مربوط به سال 1349 و یا قانون تجارت هنوز مربوط به سال 1311 است.
وی تصریح کرد: بدون شک با چنین ساختار و نظام اقتصادی که بر پایه سرمایه داری غربی و به عنوان آفت و آسیب پنهانی در وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور است، شاهد عمیق‌تر شدن شکاف میان افراد ثروتمند و فقیر در سطح جامعه خواهیم بود.
برقعی توجه به مساله اشتغال و تولید را نیز از دیگر محورها و رویکردهای کمیته امداد
ذکر کرد و گفت: شرایط موجود اقتصادی در کشور تا حدودی سیاست کمیته امداد مبنی بر خروج تدریجی خانوارها از زیر پوشش این نهاد حمایتی را سخت کرده است.
وی واگذاری بسته‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند با همکاری دولت را یادآور شد و گفت: تاکنون یک نوبت آن به افراد و خانواده‌های واجد شرایط اهدا شده است.
برقعی تعداد افرادی که مشمول بسته‌های اهدایی در نوبت نخست شده‌اند را افزون بر 2 میلیون خانوار ذکر کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد کمیته امداد کشور و در صورت تأیید و همکاری دولت برای تأمین منابع موجود، این بسته‌های حمایتی به صورت ماهانه و تا پایان سال ادامه دارد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کار و فعالیت در کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها اجرایی دولتی متفاوت است.
جعفرگوهرگانی اظهار داشت: کمک‌ها و خدمات رسانی به جامعه نیازمندان باید همواره با حفظ کرامت، منزلت و عزت این افراد و خانواده‌ها باشد.
در این آیین قباد مبشری به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد (ره) کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات فرید محبی مدیرکل پیشین تجلیل شد.
مبشری سابقه مدیرکلی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از سال 87 تا 91 را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
بیش از 80 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
3016/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی