سطح زیر کشت زعفران در دامغان به بیش از 14 هکتار رسید


سطح زیر کشت زعفران در دامغان به بیش از 14 هکتار رسید

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با افزایش نسبت به سال گذشته به 14.6 هکتار رسید.

سید محسن طباطبائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان 14.6 هکتار است که 11 هکتار از این محصول به باردهی اقتصادی رسیده است و بقیه آن در مراحل اولیه رشد قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: امسال میانگین عملکرد محصول زعفران در این شهرستان به سه کیلوگرم در هر هکتار رسیده است، با توجه به حمایت‌ های دولت برای توسعه کشت زعفران، امسال حدود پنج هکتار به سطح زیر کشت زعفران در دامغان افزوده شده است.
طباطبائیان با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی دامغان برای افزایش عملکرد تولید زعفران در این شهرستان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تغذیه بیشتر مزارع و عملیات داشت و برداشت بهتر، عملکرد این محصول در هر هکتار افزایش یابد.
وی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی دامغان برای توسعه کشت زعفران، افزود: امسال از طریق حمایت‌های بانکی و اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت، زمینه توسعه این محصول گیاهی ارزشمند در شهرستان دامغان فراهم شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان زعفران را گیاهی با ارزش افزوده بسیار بالا و سودآور برای کشاورزان دانست و گفت: نیاز بسیار اندک زعفران به آب، سبب شده است تا زعفران به گیاهی ارزشمند و با صرفه اقتصادی برای کشاورزان تبدیل شود.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس