خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز


خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز

خواص صندل قرمز : فواید صندل قرمز چیست ؟ صندل قرمز چه عوارضی برای بدن دارد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره خواص مواد غذایی ، فواید صندل قرمز در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.       قیمت پودر صندل ، خواص صندل قرمز     صندل قرمز گیاهی با فواید … نوشته خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز اولین بار در پورتال جامع ایران بانو پدیدار شد.

خواص مواد غذایی ، فواید صندل قرمز در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز

قیمت پودر صندل ، خواص صندل قرمز

صندل قرمز گیاهی با فواید فراوان

صندل قرمز چیست؟

صندل قرمز (نام علمی: Adenanthera pavonina) نام یک گونه از زیرخانواده کهوریان است.

به فارسی در کتب طب سنتی صندل قرمز یا صندل سرخ گویند. چوب این درخت به چین وارد می شود و درخت آن بومی مناطق هند، حبشه و زنگبار است. چوب آن قرمز است که به نام صندل قرمز معروف می باشد. در کتب طب سنتی ایران این صندل را در ردیف صندل سفید تحت عنوان صندل نام می برند در صورتی که چوب دو درخت متفاوت هستند و خواص آن ها نیز تا حدودی متفاوت است.

نام علمی صندل قرمز Pterocarpus santalinus L می باشد.و نام های دیگر صندل سرخ، صندلان و صندل احمر میباشد.

ترکیبات شیمیایى‏ صندل قرمز:

صندل قرمز از نظر ترکیبات شیمیایى در سر شاخه‏ هاى تازه درخت صندل قرمز گلوکوزید و یک ماده رنگى قرمز وجود دارد. چوب صندل قرمز داراى عطر و بویى نیست. از این درخت در اثر شکافى که به تنه آن وارد مى‏شود صمغى مى‏گیرند که به کینو معروف است، در صمغ کینو که از این درخت گرفته مى‏شود یک نوع تانن خاصى به نام کینوتانیک اسید و یک ماده رنگى قرمز گرفته مى‏شود و با تقطیر خشک، از آن مواد پیروکاتچین‏ و پروتوکاتچى نیک اسید به دست مى‏آید که اثر آنها تقریبا شبیه کاتچو است.

خواص صندل قرمز یا سرخ:
طبع صندل قرمز سرد و خشک است.

در هندوستان از چوب صندل قرمز به عنوان خنک کننده و قابض و تونیک در استعمال خارجی برای ناراحتی های صفراوی و رفع التهاب و سردرد گرم و کاهش تب و همچنین برای رفع ناراحتی های پوست و ضمنا برای تقویت دید چشم تجویز می شود. در تایوان از محلولی که از خیس کرده خاک اره آن حاصل می شود، برای کاهش ورم استفاده می شود.

در اندونزی خاک اره صندل قرمز را با برنج می پزند و برای قطع خونریزی می خورند. چوب قرمز آن داروی رفع ناراحتی خون است و در زخم ها و جراحت های مختلف از آن برای قطع خونریزی و از بین بردن چرک و عفونت استفاده می کنند. بومی ها در تایوان از این گیاه به عنوان یک داروی سری برای معالجه مسمومیت استفاده می کنند.

برای تقویت دید چشم از دمکرده گیاه صندل سرخ استفاده می‌کنند.

خواص پودر صندلی برای پوست و زیبایی:

پودر صندل یک ماده طبیعی است که به شیوه های مختلفی برای درمان و زیباسازی پوست استفاده می شود. در اینجا چند استفاده از چوب صندل در زیبایی را بیان میکنیم:

برای درمان آکنه

یک قاشق غذاخوری از پودر چوب صندل را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه وکمی شیر یا آب مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید . این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت نگه دارید سپس بشویید. این درمان آکنه سنتی ثابت کرده است که بسیار مفید است

برای پوست های خشک

روغن صندل زمانی که پوست خشک است استفاده می شود داروی خوبی برای درمان پوست پوسته پوسته و خشک است. شما همچنین می توانید پودر چوب صندل را با مقداری شیر بر روی صورت بمالید، آن را انعطاف پذیر و نرم میکند

برای از بین بردن لکه های قهوه ای مایل به زرد

صندل دارای خاصیتی برای تسکین پوست های آفتاب سوخته است . پودر چوب صندل را با کمی روغن نارگیل و روغن بادام مخلوط کنید و بعنوان ماسک صورت استفاده کنید لکه های قهوه ای از بین می روند

برای چین و چروک پوست
صندل همچنین می تواند بعنوان یک ماسک صورت برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده شود. زرده تخم مرغ، عسل، پودر چوب صندل و اسطوخودوس ماسک درست کرده . چند بار در هفته به پوست بزنید

برای نرم و درخشان کردن پوست

صندل نیز یک درمان خوب برای پوست های نرم و درخشان است. صورت خود را خوب با روغن چوب صندل ماساژ دهید.همچنین می توانید پودر چوب صندل را با هر روغن دیگر مخلوط کرده ماساژ دهید و بمدت ۱۲ ساعت بر روی پوست بماند.

خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز

چگونه چوب صندل را پودر کنیم

۵ خواص روغن چوب صندل برای پوست و زیبایی

در این مطلب با خواص روغن چوب صندل (Sandalwood) و تاثیر آن بر زیبایی آشنا می‌شویم. روغن چوب صندل در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد و به عنوان دارو در چین و شرق هند محسوب می‌شود که در درمان اختلال‌های روانی، سرماخوردگی معمولی، عفونت مجاری ادراری، بیماری های کبدی و کیسه صفرا مفید و آرامش بخش ماهیچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چوب صندل چیست

صندل، یکی از درختان خوشبوی جنس صندل می‌باشد. گونه‌های این درخت در نپال، جنوب هند، سریلانکا، هاوایی، جزایر اقیانوس آرام جنوبی و استرالیا یافت می‌شود. از چوب صندل هم به‌عنوان ماده خوشبوکننده و هم در نجاری استفاده می‌شود.

در هند معابدی از چوب صندل ساخته شده که بعد از گذشت قرنها عطروبوی خود را حفظ کرده‌اند. جعبه‌های جواهرات، بادبزن‌های دستی و چوب بری‌های زیبا هنوز در قسمت‌هایی از آسیا بخصوص در هند از چوب صندل ساخته می‌شوند.

خواص روغن چوب صندل برای پوست و زیبایی

چوب صندل و روغن آن در طب چینی کاربرد درمانی فراوانی دارد از جمله درمان ناراحتی های گوارشی، سرفه، ناراحتی گلو، اضطراب و افسردگی، در بهداشت پوست نیز برای برطرف کردن خشکی، ترک پوست، جوش‌های ریز و آکنه، از آن استفاده می‌شود. پودر چوب صندل یک ماده طبیعی است که به شیوه‌های مختلفی برای درمان و زیباسازی پوست استفاده می‌شود.

در ادامه ۵ خواص روغن چوب صندل برای پوست و زیبایی را بیان می‌کنیم.

۱٫ درمان آکنه با روغن چوب صندل

یک قاشق غذاخوری از روغن چوب صندل را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه وکمی شیر یا آب مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت نگه دارید سپس بشویید. این درمان آکنه سنتی ثابت کرده است که بسیار مفید است.

۲٫ رفع خشکی پوست با روغن چوب صندل

اگر دچار خشکی پوست شدید، برای رفع خشکی پوست می‌توانید از روغن چوب صندل استفاده کنید. برای رفع خشکی پوست مقداری روغن چوب صندل را با مقداری شیر مخلوط کنید و بعد روی صورت بمالید، بعد از چند بار استفاده پوستی انعطاف پذیر و نرم‌تر خواهید داشت.

۳٫ از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد

برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد، می‌توانید از روغن چوب صندل استفاده کنید. اگر دچار آفتاب‌سوختگی شدید برای درمان آفتاب‌سوختگی می‌توانید از روغن چوب صندل استفاده کنید. روغن چوب صندل را با کمی روغن نارگیل و روغن بادام مخلوط کنید و بعنوان ماسک صورت استفاده کنید تا لکه‌های قهوه‌ای از بین بروند.

۴٫ رفع چین و چروک پوست صورت با روغن چوب صندل

چوب صندل همچنین می‌تواند بعنوان یک ماسک صورت برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده شود. زرده تخم مرغ، عسل، پودر چوب صندل و اسطوخودوس ماسک درست کرده است. چند بار در هفته به پوست بزنید. بعد از مدتی شاهد رفع چین و چروک پوست صورت خواهید بود.

۵٫ روشن کردن پوست با روغن چوب صندل

چوب صندل یک روش خوب برای روشن‌تر کردن پوست است. برای روشن شدن پوست صورتتان، صورت خود را با روغن چوب صندل ماساژ دهید. همچنین می‌توانید پودر چوب صندل را با هر روغن دیگر مخلوط کنید. مخلوط را بر روی پوست ماساژ دهید و بمدت ۱۲ ساعت بر روی پوست بماند.

خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز

صندل قرمز چیست

خواص صندل قرمز | فواید و مضرات صندل قرمز

منبع : بیتوته / زوم لایف
hidoctor.ir
iapdent.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید