کاهش تولید آیفون، TSMC را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد


کاهش تولید آیفون، TSMC را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد

با وجود پیش‌بینی کاهش درآمد شرکت‌های زنجیره‌ی تولید اپل به‌دلیل کاهش سفارش‌های آیفون، به‌نظر می‌رسد این موضوع تأثیر چندانی روی شرکت TSMC نخواهد داشت.

به‌تازگی، اپل خبرهایی از دور دوم کاهش تولید آیفون‌های XS و XS Max و XR را منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد این موضوع روی برخی از شرکت‌های زنجیره‌ی تولید اپل تأثیر منفی گذاشته است. برای مثال، براساس گزارش دیجی‌تایمز، شرکت Largan Precision، تأمین‌کننده‌ی لنز دوربین گوشی‌های آیفون، انتظار کاهش درآمد را در ماه نوامبر درمقایسه‌با ماه قبل دارد یا شرکت Career Technologies، تأمین‌کننده‌ی مدارهای منعطف برای آیفون، ۱۱۰ کارمند خود را به‌دلیل همین کاهش سفارش تولید اپل تعدیل کرد.

دراین‌میان، شرکت TSMC، سازنده‌ی سیستم روی چیپ A12 اپل، با اینکه کاهش سفارش‌های آیفون‌های ۲۰۱۸ تأثیر مستقیمی روی میزان تولیدش دارد، همچنان سرش با کارهای دیگر شلوغ است و با وجود احتمال ادامه‌ی کاهش سفارش‌های اپل، تقریبا تمام ظرفیتش برای تولید پردازنده‌های ۷نانومتری از پیش رزرو شده است. به‌عنوان نمونه، این شرکت تایوانی درحال‌حاضر کار تولید پردازنده‌های کرین 980 هواوی را برعهده دارد که در سری Mate 20 استفاده می‌شوند.

همچنین، این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ نیز به تولید پردازنده‌های ۷نانومتری اسنپدراگون 8150 کوالکام مشغول خواهد بود. احتمال دارد نسخه‌هایی از گوشی‌های گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ که به بازار آمریکا عرضه می‌شوند، از این پردازنده بهره ببرند. همچنین TSMC سفارش‌هایی هم از شرکت‌های برودکام و زایلینکس و انویدیا برای تولید چیپ‌های ۷نانومتری دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ بیش از صد پردازنده‌ی ۷نانومتری و نمونه‌ی ۷نانومتری EUV را برای تولید آماده کند. تولید چیپ‌های ۷نانومتری امسال ۱۰درصد از کسب‌وکار TSMC را تشکیل می‌داد و انتظار می‌رود این عدد در سال بعد به ۲۰درصد افزایش پیدا کند.

دراین‌بین، همچنان شرکت‌هایی که با Apple برای ساخت iphone قرارداد دارند، به‌دلیل کاهش تولید این گوشی نیروی کاری خود را تعدیل می‌کنند تا هزینه‌هایشان را متناسب با درآمدشان تنظیم کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت