«تیستو سبز انگشتی» در تئاتر شهر


«تیستو سبز انگشتی» در تئاتر شهر

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - نگار راد| برای به پایان بردن هفته فرهنگی و هنری، تئاتر کودک و نوجوان «تیستو سبزانگشتی»، آلبوم موسیقی تلفیقی «نبودی تو»، فیلم «سرو زیر آب» در ژانر دفاع مقدس و...


شهرآرا آنلاین - نگار راد| برای به پایان بردن هفته فرهنگی و هنری، تئاتر کودک و نوجوان «تیستو سبزانگشتی»، آلبوم موسیقی تلفیقی «نبودی تو»، فیلم «سرو زیر آب» در ژانر دفاع مقدس و نمایشگاه نقاشی بر روی بشقاب سفالی «هفت‌آسمان» را به خوانندگان روزنامه شهرآرا پیشنهاد می‌دهیم.

﷯ تئاتری برای کودک و نوجوان

«تیستو سبزانگشتی» به کارگردانی محمد جهان‌پا که پیش از این در تابستان به روی صحنه رفته بود، حال بعد از حضور موفق در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و کسب عنوان بهترین طراحی صحنه و بهترین کارگردانی، دوباره در مشهد و این بار در تالار شهر به‌روی صحنه می‌رود.

«تیستو سبزانگشتی» نوشته موریس دروئون که در فضای فانتزی می‌گذرد، اثری متفاوت برای کودکان و نوجوانان مشهدی است و با حضور سه نسل از بازیگران درکنار هم داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که انگشتانش خاصیت سبزکنندگی دارد و بذر هر گیاهی که با انگشتان او تماس برقرار کند، شکوفا و تبدیل به گل می‌شود.

کارگردان این نمایش به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: «صلح و انسان‌دوستی مهم‌ترین مقوله بشری است که در این نمایش پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد و تیستو، قهرمان کوچک این نمایش، با سلاح گل در مقابل زشتی‌‌ها و بدی‌ها می‌ایستد». «تیستو سبزانگشتی» هرشب ساعت١٧:٣٠ در سالن تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

﷯ موسیقی‌ پاپ، راک و ایرانی در یک آلبوم

آلبوم موسیقی «نبودی تو» به خوانندگی هادی فیض‌‌آبادی و آهنگ‌سازی مهیار علیزاده یکی از آلبوم‌های متفاوت منتشرشده این روزهاست. در این آلبوم، تلفیقی از موسیقی‌های پاپ، راک و ایرانی را می‌شنویم.

«نبودی تو» شامل نُه شعر و ترانه کلاسیک از شاعرانی چون مهرداد سنجابی،‌ مولانا، سهراب سپهری، سمیه آزاددل، محمود حبیبی‌کسبی، حافظ، حسین منزوی و عطار نیشابوری است و بیشتر قطعات آن به‌صورت آکوستیک و زنده ضبط شدند و مابقی صداهای سمپل و الکترونیک هستند.

یکی از قطعات متفاوت این آلبوم، آهنگ «در هوایت» با شعری از مولاناست. قطعه‌ای در سبک راک که شعر بخش انگلیسی آن را سارا قهرمانی سروده‌ است. قطعه‌ «هیچستان» که از نوای ساز کمانچه بهره گرفته است، از دیگر قطعات متمایز این آلبوم است.

از دیگر امتیازهای این آلبوم می‌توان به حضور نوازندگان مطرحی چون میلاد درخشانی نوازنده سه‌تار، علی جعفری پویان و تینا جامه‌گرمی نوازنده ویلن، سهراب برهمندی نوازنده ویلن آلتو، مهرناز دبیرزاده نوازنده کاخن و ادوات کوبه‌ای، مهرداد نوبخت‌پور نوازنده کمانچه و همچنین پیمان حاتمی، نوازنده سازهای الکترونیک و گیتار الکتریک، اشاره کرد.

﷯ داستانی متفاوت از جنگ

«سرو زیرآب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر که سال گذشته سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی را از جشنواره فیلم فجر کسب کرد، به‌تازگی اکران‌های عمومی‌اش را در سینماهای کشور آغاز کرده‌ است.

فیلمی که داستانی درباره شهدای مفقودالاثر و سرگردانی خانواده‌های آن‌ها دارد. باشه‌آهنگر با نگاه خاص خود به جنگ، این‌بار در فیلم جدیدش به‌سراغ مسئله تقریبا فراموش‌شده‌ای از جنگ تحمیلی رفته است و به یکی از فعالیت‌ها و دسته‌های دیده‌نشده جنگ ایران و عراق می‌پردازد. در فیلم «سرو زیر آب» خانواده‌ها از سرتاسر ایران به سمت پایگاه‌ تشخیص هویت شهدای گمنام روانه می‌شوند تا بلکه بتوانند خبر یا پیکری از فرزند خود بیایند و بر آن سوگواری کنند. «سرو زیرآب» ایده‌ای جذاب و فیلم‌نامه‌ای با پیچیدگی‌های روایی اما منسجم دارد.

درکنار بازی قابل‌قبول بابک حمیدیان، مینا ساداتی، مسعود رایگان، هومن برق‌نورد، رضا بهبودی، همایون ارشادی و مهتاب نصیرپور، طراحی صحنه و طراحی لباس خوب، فضای این فیلم را باورپذیرتر کرده‌ است.

«سرو زیر آب» این روزها در سینماهای هویزه، اطلس، گلشن، آفریقا، سیمرغ و قدس مشهد درحال اکران است.

﷯ نقش‌هایی بر روی سفال

نمایشگاه گروهی «هفت آسمان» جمعه ٩آذر در گالری رادین افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه ١۵٠اثر نقاشی روی بشقاب سفالی در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

گروه هفت آسمان که اولین نمایشگاه گروهی خود را برگزار می‌کند، ٧عضو اصلی دارد و در این نمایشگاه ۴هنرمند دیگر در کنار اعضای اصلی آثار خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

به‌گفته سپیده جعفری، یکی از اعضا و مربی راهنمای گروه «هفت آسمان» ، برای متفاوت شدن کارها، این گروه به‌جای نقاشی روی شیشه به سراغ نقاشی بر روی بشقاب سفالی رفته‌ است. آثار این نمایشگاه ترکیبی از طرح‌های متنوعی چون آبرنگی، کولاژ و سنتی است و هنرمندان از رنگ‌های ویترای و اکریلیک برای خلق آثار خود استفاده کرده‌اند.

اگر می‌خواهید برای آخر هفته سری به نگارخانه‌های شهر بزنید، نمایشگاه هفت‌آسمان، انتخاب مناسبی خواهد بود. این نمایشگاه، جمعه ساعت١٧ افتتاح می‌شود و تا ١۵آذر در نگارخانه رادین واقع در حامد جنوبی١٢ ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری